اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

مشارکت ۴۰ درصدی خانوار های شهرستان شاهین شهر و میمه در طرح سفیران سلامت

دکتر علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: طرح سفیران سلامت با شعار “هر خانه یک پایگاه سلامت” با اولویت مبارزه با کووید ۱۹ اجرا می‌شود و در آن افراد بالای ۱۸ سال هر خانواده به عنوان سفیر سلامت به واحد سلامت و آموزش شبکه بهداشت معرفی و در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت ثبت نام می‌شود.

وی گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد از خانواده‌های شهرستان به عنوان سفیر سلامت ثبت نام شده‌اند و تا پایان سال با مشارکت شهروندان به ۷۰ درصد می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: در یک هفته گذشته ۵۲۷ بازرسی از صنوف مختلف شهرستان انجام شده که ۹۶ مورد از صنوف پلمپ، ۲۵ مورد اخطار و پنج مورد به مراجع قضائی معرفی شده است.

وی گفت: با اعمال محدودیت‌هایی که برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ با کاهش تردد در دو هفته گذشته انجام شد سیر نزولی ابتلاء به بیماری در شهرستان را شاهد بوده‌ایم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۵ درصد در مهر ماه به ۹۱ درصد افزایش یافته است.

پارسا افزود: در شهرستان شاهین شهر و میمه از فردا به مدت یک ماه کلیه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به غیر از مشاغل ضروری حداکثر تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون ۱۱ هزار و ۶۸۴ مورد تست کرونا در شهرستان انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۵۴ مورد مثبت بوده و متأسفانه ۲۹۵ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در حال حاضر تست تشخیص کرونا در بیمارستان‌های دولتی برای سالمندان دارای علامت، زنان باردار، بیماران دارای بیماری زمینه‌ای علائم کووید ۱۹ رایگان و برای سایر بیماران حدود ۲۳۰ هزار تومان، در بیمارستان‌های تحت نظر خیریه‌ها حدود ۴۰۰ هزار تومان و در بیمارستان‌های خصوصی نیز حدود ۵۸۰ هزار تومان انجام می‌شود.

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *