اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

برگزاری نشست فصلی شورای قرآنی شهر گز

دومین نشست فصلی شورای قرآنی شهر گز در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی با حضور امام جمعه شهر گز ، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، نماینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از فعالان قرآنی برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه دومین نشست فصلی شورای قرآنی شهر گز در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی با حضور امام جمعه گز ، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، نماینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از فعالان قرآنی برگزار شد.

حجه الاسلام هاشمی امام جمعه گز در این نشست با اشاره به وضعیت موجود در پی شیوع بیماری کرونا ، از فعالیت های مجازی فعالان قرآنی بویژه موسسات قرآنی و خانه های نور قدردانی نموده و اظهار داشت: قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان است که از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) برای حداکثر بهره مندی از آیات آن سفارش زیادی شده است و این این نشست به عنوان دومین نشست قرآنی و با توجه به مصوبات جلسه قبل در راستای ساماندهی موسسات قرآنی و تشکیل گردیده است .

محمودی نماینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز با قدردانی از دعوت امام جمعه شهر گز ، به آسیب شناسی فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت : عدم پیگیری جهت دریافت مجوز ، عدم مکان مناسب برای موسسات قرآنی و عدم بروز رسانی سبک تدریس مربیان قرآنی از مشکلات عمده مجموعه های قرآنی فعال است .

محمودی در ادامه با بیان آیه شریفه “لارطب و لایابس الا فی کتاب مبین” بهره گیری کاربردی از مفاهیم قرآنی را مورد تاکید قرار داد و گفت : با طبقه بندی آیات قرآن کریم بطور مثال آیاتی که درباره خوراکی است می توان به جذاب سازی کلاسهای قرآنی اضافه کرد .

در ادامه خانم ضیایی مدیر اجرایی موسسه مهد قرآن گز به شرایط موجود موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت : از زمان شیوع کرونا ، ریزش زیادی در ثبت نام شرکت کنندگان کلاسهای قرآنی داشته ایم و هر چند کلاس های آموزشی بصورت مجازی راه اندازی شد متاسفانه شیوع این بیماری ، کلاسهای قرآنی را تحت تأثیر قرار داده است .

در پایان هر یک از اعضای جلسه به بیان کاستی های موجود در فعالیت های قرآنی اشاره نموده و پیشنهاداتی ارائه کردند که توسط حجه الاسلام و المسلمین هاشمی جمع بندی گردید و مصوباتی نیز به همراه داشت .

۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *