اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

محمد جواد مهدیان جوان شاهین شهری رتبه ۳ کنکور ۱۴۰۰ علوم انسانی شد

سرانجام رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ و نتایج کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد ،در همین رابطه قصد داریم تا مصاحبه با یکی از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ را برای شما عزیزان آماده کنیم، در این مطلب میتوانید مصاحبه با رتبه ۳ کنکور انسانی ۱۴۰۰ یعنی محمد جواد مهدیان از شاهین شهر را بخوانید :

محمد جواد مهدیان رتبه ۳ انسانی اظهار نمود: روزانه به صورت میانگین حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

وی ادامه داد: از اواسط آذر پارسال مطالعه را آغاز کرده و از دی ماه تا زمان کنکور هم روزانه ۱۱ ساعت به طور میانگین مطالعه داشته است.

محمد جواد مهدیان، فقط دو ماه آخر در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده است

به گفته این دانش آموز بدون شرکت در کلاس‌های خصوصی کنکور و فیلم‌های آموزشی به این موفقیت دست یافته است.

مهدیان در ادامه بیان کرد: من در دبیرستان حضور نداشتم و امتحانات را در مدرسه شبانه گذراندم

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل موفقیت من، توکل برخدا و حمایت پدر و مادر بود.

رتبه ۳ کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰ افزود: در مسیر رسیدن به اهدافم در کنکور تست بسیار زدم و همین تست‌های زیاد، بسیار به من کمک کرد.

وی ادامه داد که : در مدت ۷ ماه حدود ۸۰ هزار تست زدم.

محمد جواد مهدیان جوان شاهین شهری که موفق به کسب رتبه 3 کنکور 1400 در گرایش علوم انسانی شد.

رتبه ۳ کنکور سراسری رشته انسانی ۱۴۰۰ درباره شرکت در کلاس‌های کنکوری خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم من دبیرستان روزانه هم نبوده‌ام و یک ساعت هم برای کنکور کلاس شرکت نکردم و هیچ مشاور و معلم شخصی نداشتم.

محمد جواد مهدیان که در آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه سوم را کسب کرده تاکید کرد که: توکل به خداوند، حمایت‌های همه جانبه والدین، تشویق اطرافیان برای کسب رتبه برتر و تست زنی زیاد از جمله دلیل موفقیتش در کنکور بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه خانواده چه میزان در کنار شما بودند و چه نقشی در تامین آرامش شما برای کنکور داشتند، تصریح کرد: در ۷ ماهی که برای کنکور تلاش می‌کردم ابتدای کار چون به درس‌ها آشنایی نداشتم بسیار دیر یاد می‌گرفتم اما پدرم مرا بسیار تشویق می‌کرد و امیدواری می‌داد و در این راه بسیار کمک می‌کرد و همین سبب شد اعتماد به نفس پیدا کنم.

مهدیان بیان کرد: البته پس از این موضوع زمانی که رتبه‌های خوبی در کنکورهای آزمایشی کسب می‌کردم هم پدرم تشویق خاصی نمی‌کردند که سبب غرور در من نشود و متوجه شوم که ممکن است رتبه کنکور اصلی خوب نشود، همین سبب شد تا تلاشم بیشتر شود، ۲ رفتار متضاد پدرم سبب شد حرکتم در این مسیر را به بهترین نحو شروع کنم.

وی درباره اینکه آیا برگزاری کنکور لازم است، افزود: به نظر من لازم است البته نه به دلیل اینکه رتبه خوبی کسب کرده‌ام، اگر کنکور نباشد احتمال رانت بیشتر می‌شود.

مهدیان در این خصوص ادامه داد که : نمره ملاک درستی نیست زیرا معدل سال دوازدهم من که در شبانه‌روزی برای دیپلم امتحان دادم حدود ۱۶ الی ۱۷ شد و اگر بر اساس معدل بود من رتبه ۳ نبودم در صورتی که من بسیار درس می‌خواندم.

نکته ای که در خصوص این رتبه برتر کنکور جالب توجه است این است که بیان می دارد که: من در حوزه ی علمیه تحصیل کرده‌ام که به دلایل گوناگون از آن فضا فاصله گرفتم و در کنکور انسانی شرکت کردم.

او همچنین بیان نمود که در مدت مطالعه برای کنکور عضو هیچ شبکه اجتماعی نبوده است.

وی در توصیه‌ای به شرکت‌کنندگان کنکور ۱۴۰۱ تصریح کرد: تاثیر ما کمتر از آن چیزی هست که فکر می‌کنیم، خدا بیش از آن چیز که فکر کنید موثر است، اگر توکل نکنند و با خدا نباشند رتبه برتر هم برای آن‌ها آرامش نمی‌آورد.

رتبه ۳ کنکور انسانی ۱۴۰۰ بیان کرد: این جمله را برای کسانی که وضع مالی خوبی ندارند می‌گویم، باور من بر این است که تلاش زیاد امکانات کم را جبران می‌کند، فکر نکنید اگر امکانات شما کم است و مدرسه خوب درس نمی‌خوانید موفق نمی‌شوید، من به عنوان مثال کسی هستم که امکاناتی از معلم خصوصی و مشاور و غیره را نداشتم و در مدرسه خاصی هم نبودم.

مهدیان گفت: با کمترین هزینه و بدون گرفتن هیچ معلم خصوصی و فوق برنامه ای توانستم به رتبه سوم انسانی دست یابم.

او ادامه داد: با کمترین هزینه و بدون گرفتن هیچ معلم خصوصی و فوق برنامه ای توانستم به این رتبه دست یابم و توصیه ای که به دانش آموزان دارم این نکته است که دنبال خرج کردن اضافه برای کنکور نباشند، بلکه می‌شود با داشتن کمترین هزینه ها در صورت داشتن تلاش و پشتکار به رتبه های خوب دست یافت.

در ادامه از رشته ی مورد علاقه خود برای تحصیل در دانشگاه گفت: قصد دارد در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد، ولی به رشته های مدیریت بازرگانی و اقتصاد هم علاقه‌مند است.

وی افزود: در این میان احتمالاً حقوق دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

محمد جواد در این مسیر خود را مدیون الطاف الهی دانست و از همراهی و پشتوانه بودن والدین خود قدردانی کرد.

رسانه شاهین شهری ضمن تبریک این موفقیت خدمت ایشان، خانواده محترمشان و شهروندان پویا و خونگرم شاهین شهر، برای ایشان و سایر جوانان شهر که قدم در راه موفقیت گذاشته و برای کسب برترین موقعیت‌ها و گزیده‌ترین دستاوردها تلاش می‌کنند از خداوند متعال بهترین‌ها را در این مسیر آرزو می‌نماید.

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – شاهین شهری ( خبرگزاری صدا و سیما، تسنیم نیوز و وب سایت کانون )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه علمی و آموزشی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *