اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور امام جمعه شاهین شهر، و دیگر مسئولین شهرستان ، صبح روز یک شنبه دهم مرداد ماه راس ساعت ۱۰ صبح در محل مصلای نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد .

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان صبح روز یک شنبه دهم مرداد ماه راس ساعت ۱۰ صبح در محل مصلای نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

فرامرز رادمنش رئیس اداره و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن قدردانی از حضور اعضای شورا ، مصوبات جلسه قبل را تشکیل خانه سرود ، تشکیل فرهنگسرای قرآن و عترت و برگزاری مسابقه کتابخوانی اعلام کرد و توضیحات لازم را از مسئولین مربوطه خواستار شد.

جواد نصر رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شاهین شهر در ادامه از تشکیل خانه سرود در فرهنگسرای خانواده خبر داد و افزود : مقرر شد سایر فرهنگسراها کمک کنند تا نسبت به برگزاری منظم جلسات و تنظیم شیوه نامه آن اقدامات لازم انجام پذیرد .

نصر در ادامه اضافه کرد : ایجاد تعداد بیشتری باغ بانوان با خدمات بیشتر و ایجاد فرهنگسرای بانوان در دستور کار نیز هست .

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه میمه نیز ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت در خصوص گلزار شهدای بخش میمه اظهار داشت : گلزار شهدا در بخش میمه ، به خوبی مدیریت نمی شود و لازم است در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام پذیرد.

وی در خصوص اجرای تعزیه خاطر نشان کرد : تعزیه را هم می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داد و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان هم آخرین دستورالعمل های مربوط به عزاداری ها و تعزیه را اعلام نمایند.

رادمنش در خصوص تعزیه به جلسه روز قبل خود در اداره کل متبوع اشاره کرد و گفت : برگزاری تعزیه به دلیل مسائل مربوط به کرونا اعلام شد که ممنوع است و پیشنهاد شده بود که در ستاد کرونای شهرستان بررسی شود.

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهرو میمه / رسانه شاهین شهری

جناب سرهنگ علی صادقی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مواردی را مطرح نمود و افزود : ما قوانین خوبی برای حجاب و عفاف نداریم . این دغدغه ماست و البته باید قوانین وجود داشته باشد . تک تک ما مسئولیت داریم و تا عزمی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی رود و بحث امنیت اخلاقی بسیار مهم است .

در پایان حجه الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شاهین شهر با تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت و ولادت امام موسی بن جعفر علیه السلام به تغییر کاربری فرهنگسرای استاد شهریار به فرهنگسرای قرآن و عترت اشاره کرد و آن را از جمله اتفاقات خوب شورای فرهنگ عمومی دانست.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت : دستگاه های متولی در خصوص عفاف و حجاب عملکرد خوبی نداشتند اما نیروی انتظامی به عنوان یک وظیفه کلی بسیار خوب عمل کرده است.

امام جمعه شاهین شهر گفت: حجاب نماد عفاف، تواضع و ارزش دهنده به شخصیت والای زن محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی افزود: عفاف نیز یکی از فضایل اخلاقی است که همواره در تعالیم اسلام جایگاه والایی داشته و توجه بدان مهم است.

وی اظهار داشت: حجاب یک ارزش و بی حجابی یک ضد ارزش است. در جامعه ای که حجاب و عفاف رعایت شود ایجاد طهارت قلب و تسکیه نفس اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه شاهین شهر افزود: حجاب و عفاف آثار با برکت در خانواده دارد همانگونه که بد حجابی هزاران مشکل را در جامعه موجب می شود.

خاطر نشان می گردد مهمترین مصوبات این جلسه عبارت بود از تنظیم آیین نامه تشکیل هیئت امنای گلزارهای شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ، اختصاص یکی از فرهنگسراهای شهر به موضوع قرآن و عترت ، طرح ساماندهی عفاف و حجاب توسط نیرو مقاومت بسیج سپاه شهرستان آماده و در شهرستان اجرایی شود.

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ – شاهین شهری ( اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهرو میمه + پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شاهین شهر )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی و مدیریت شهری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.i r

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *