اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردند

لیگ دسته دو بسکتبال کشور با قهرمانی تیم شاهین شهر به پایان رسید. تیم های شاهین شهر و شهدا بابل با شکست حریفان خود در نیمه نهایی راهی فینال شدند و به لیگ دسته یک صعود کردند.

مرحله فینال هم ۲ بازی و به صورت تفاضل گل برگزار شد که تیم شاهین شهر در بازی اول با نتیجه ۷۸ بر ۵۳ برابر شهدا بابل به برتری رسید و در دیدار دوم هم ۷۲ بر ۶۶ به پیروزی دست یافت و قهرمان لیگ دسته دو کشور شد.

این مسابقات از خرداد ماه با حضور ۳۱ تیم پیگیری شد اما نکته قابل توجه این بود که هیچ کدام از خبرگزاری ها در طول فصل، لیگ دسته دو را پوشش ندادند، حتی نتیجه بازی ها را هم کار نکردند، البته این موضوع سالیان سال است که تکرار می شود و متاسفانه به غیر از بازی های سوپر لیگ به لیگ های دیگر اهمیت داده نمی شود.

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردند / وب سایت شاهین شهری

این در حالیست که بازیکنان بزرگ هم روزی در لیگ های دسته یک یا دسته دو بازی می کردند.

برخی از تیم های لیگ دسته دو از کیفیت پایینی برخوردار هستند و در واقع هدف از برگزاری این سطح از لیگ برای ما و بعضی از تیم ها تعریف نشده است و در این سطح از لیگ بازیکن های مختلف با سن بالا دیده می شود و هیچ مدیریتی روی این مسائل نیست.

بنابراین شاید خیلی ها تمایلی به دیدن این بازی ها ندارند.

شاهین شهر، تیم با لیاقت لیگ دسته دو کشور:

تا جایی که توانستم لیگ دسته دو را برعکس سال های گذشته از ابتدا پیگیری کردم، تنها چند تیم بودند که اصولی بازی می کردند که یکی از این تیم ها، تیم شاهین شهر قهرمان این فصل بود.
البته به غیر از این مورد، قهرمانی سپاهان در لیگ دسته یک سبب شد انگیزه شاهین شهر بیشتر شود و قهرمانی را در لیگ دسته دو به دست آورد.

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردند

در هر حال انگیزه همه تیم ها با هر شرایطی که داشتند بسیار بالا بود و خیلی خوب است اگر از این تیم ها حمایت شود.

مصاحبه علی صفدریان ، یکی از بازیکنان تیم شاهین شهرکه از اول فصل بسیار موثر بود و بسیار پخته بازی می کرد، بازیکنی که سالها تجربه بازی در لیگ های مختلف را دارد و قطعا اسم او را زیاد شنیدید را در زیر خواهید خواند.

علی صفدریان درباره شرایط مسابقات لیگ دسته دو گفت:

در مجموع سطح کیفی لیگ دسته دو خوب بود

بازی های گروهی این دوره از مسابقات نسبت به پلی آف بسیار متفاوت بود و هر چه به مرحله نهایی نزدیک تر می شدیم، هم شرایط میزبانی و هم شرایط داوری بهتر می شد، در اوایل لیگ به دلیل اینکه سطح کیفی تیم ها با هم متفاوت بود میزبانی ها نیز متفاوت تر و ضعیف تر بود اما رفته رفته هر چه بازی ها سخت می شد، شرایط مسابقات و میزبانی و به خصوص داوری نیز بهتر می شد ولی در مجموع سطح کیفی لیگ دسته دو خوب بود.

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردند

صفدریان ادامه داد:

بازیکنی موفق است که از تجربیات بازیکنانی که بهای سنگینی دادند استفاده کند

من حدود ۲۲ سال است که به طور مرتب بسکتبال بازی می کنم البته گهگاهی به خاطر یک سری از مشکلات وقفه هایی پیش می آمد، تجربه بازی در تیم های مختلف را دارم اما همیشه سعی کردم که یاد بگیرم و به نظرم یک بازیکن همیشه در حال یادگیری است، آموختن را بسیار دوست دارم و همیشه از بازیکن بزرگتر یا کوچکتر خودم می آموزم.

گاهی اوقات برای بسکتبال واقعا بها دادم، چه مادی، چه جسمی و چه روحی، در میدان بسیار کتک خورده ام و در کل برای تجربیاتی که به دست آورده ام زحمات بسیاری کشیده ام و سعی کردم این تجربه رو در اختیار سایر بازیکنان قرار دهم. به نظر من آن بازیکنی موفق است که از تجربیات بازیکنانی که بهای سنگینی دادند استفاده کند.

طعا هر بازیکن در هر دوره از مسابقات چه کشوری و چه استانی تجربیات جدیدی کسب می کند که این مسئله می تواند به دیدگاه بازیکن کمک کند. به طوری که من در حال حاضر نسبت به ۱۰ سال قبل بسیار متفاوت تر بازی می کنم.

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردند

پیش از کرونا سالن پر می شد از تماشاچی و آن هیاهو و تشویق هایی که برای تیم رقیب انجام می دادند شرایط را برای بازی کردن سخت تر می کرد اما حالا سالن آرام است و با تمرکز و با اعتماد به نفس بهتری بازی می کنیم.

این موضوع را هم اضافه کنم که ورزشکار در بسکتبال باید زحمات بسیاری بکشد، هر چقدر که ژنتیک هم به موفق بودن در این رشته کمک کند باز هم باید زحمات زیادی کشید، شوت زدن، سرعت داشتن، دریبلینگ، پرش ، همه اینها آیتم هایی است که باید یک بسکتبالیست به خوبی انجام دهد.

یک بازیکن باید فوق العاده باهوش هم باشد

و یک نکته دیگر اینکه، یک بازیکن باید فوق العاده باهوش هم باشد که آن دوباره بر می گردد به ژنتیک، اما با تمرینات زیاد می توان هوش را تقویت کرد.

صفدریان بازیکن موثر شاهین شهر در پایان درباره قهرمانی خود در لیگ دسته دو عنوان کرد:

قهرمانی در هر سطحی از مسابقات قطعا بسیار شیرین است ولی قهرمانی در لیگ را تا به حال تجربه نکرده بودم، بسیار برایم جذاب بود و تازگی داشت و یک نکته بسیار مهم که خیلی ها به آن توجه نمی کنند این است که، شما هنگامی که بذری می کارید، باید برایش بسیار زحمت بکشید تا جوانه زند.

بسکتبالیست های شاهین شهری به لیگ دسته یک صعود کردندبرای اینکه یک تیم نتیجه بگیرد، کادر فنی تیم، مسئول تیم، مدیر تیم، سرپرست و بازیکنان همه و همه باید با هم یک دل و یک دست باشند

در بسکتبال هم دقیقا همین است، برای اینکه یک تیم نتیجه بگیرد، کادر فنی تیم، مسئول تیم، مدیر تیم، سرپرست و بازیکنان همه و همه باید با هم یک دل و یک دست باشند تا تیم بتواند نتیجه بگیرد و همین طور تمرینات خوب و مرتب و با برنامه داشتن به نتیجه گرفتن تیم کمک می کند که ما خداروشکر در این دوره از مسابقات از بازی های گروهی که شروع شد رفته رفته بهتر و هماهنگ تر شدیم و به جام قهرمانی رسیدیم.

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ – شاهین شهری ( خانه بسکتبال ایران )
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه ورزشی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.i r

خبرهای شاهین شهر,خبرهای شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار شاهین شهر,اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار ورزشی شاهین شهر,خبرهای ورزشی شاهین شهر,شاهین شهر, شاهین شهری,وب سایت شاهین شهر,وب سایت شاهین شهری, پایگاه خبری شاهین شهر,پایگاه خبری شاهین شهری,کانال خبری شاهین شهر,کانال اخبار شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن 1402 در شاهین شهر خبرداد.

محدودیت های ترافیکی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در شاهین شهر اعلام شد

🔶به گزارش شاهین شهری | SHINNA ؛ سرهنگ حجت فرهادی | جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ، ضمن تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  اظهار داشت : با توجه به برگزاری مراسم راهپیمایی این روز بزرگ همزمان با دیگر نقاط کشور در سطح شاهین شهر، از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه مورخه ۲۲بهمن ماه ۱۴۰۲ تا پایان مراسم راهپیمایی به صورت مقطعی، محدودیت هایی برای تردد و توقیف هرگونه وسیله نقلیه در 4 مسیر اعلامی ذیل اعمال خواهد شد : 1- در بلوار امام خمینی (ره) مسیر رفت از پل عابر پیاده سه راه عطار به سمت سه راه فردوسی. 2- در خیابان شهید بهشتی (مخابرات) از فرعی یک غربی به سمت میدان شهرداری. 3- در خیابان شهید مطهری (بهداری) از فرعی یک شرقی به سمت میدان شهرداری. 4- در مسیر رفت از سه راه رازی به سمت میدان شهرداری. 🔶 این مقام انتظامی ضمن تقدیر از همکاری خوب تمامی شهروندان با پلیس، از رانندگان محترم خواست در طول برگزاری مراسم، از مسیرهای جایگزین تردد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *