اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

آشنایی بانوان طلبه شاهین شهری با مهارت های پاسخگویی به شبهات

کارگاه مهارت پاسخگویی به شبهات دینی، اصول و قواعد شبهه شناسی، در مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مریم ملک محمدی، در کارگاه برخط مهارت پاسخگویی به شبهات دینی، اصول و قواعد شبهه شناسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) شاهین شهر به بیان اهمیت و جایگاه پاسخگویی به شبهات دینی پرداخت و این فعالیت را یک فعالیت علمی هدفمند، منسجم و روشمند که نیازمند کسب دانش و مهارت است معرفی کرد.

وی، سرفصل‌های کارگاه مهارت پاسخگویی را بیان و شرح واژگان کلیدی، آشنائی با ترکیب و اجزاء پاسخ‌گویی، آشنایی با مراحل پاسخ‌گویی از جمله: مواجهه و شناخت، تحلیل شبهه یا سوال، پاسخ‌یابی، پاسخ‌دهی، معیارهای فهم شبهه و سوال و آشنائی با انواع آن، تشخیص شبهه و سوال از یکدیگر، تشکیل هرم تحلیل و روش تحلیل شبهه و سوال، چیستی و چگونگی پاسخ‌یابی، پاسخ‌گویی فعال و منفعل، روش‌ها و تکنیک‌های پاسخ‌گویی بیان کرد.

1

استاد حوزه خواهران در ادامه به تعریف واژگان کلیدی پرداخت و مهارت را توانمندی و چیره‌دستی در کاری که با آموزش رسمی، غیررسمی و تجربه حاصل می‌شود دانست.

وی، روش را  ابزار مناسب برای رسیدن به پاسخ‌گویی، که دارای ‌ضوابط و قواعد مشخص بوده و قابلیت تکرار شدن و آموزش به دیگران را دارد

و پاسخگویی دینی را  ارائه پاسخی مبتنی بر اصول و مهارت پاسخ‌دهی و دانش دینی که به قصد آگاهی بخشیدن به پرسشگر ‌و یا جهت مقابله با شبهات و رفع چالش اعتقادی مخاطبان دینی ارائه می‌گردد، تعریف کرد.

ملک محمدی در ادامه تصریح کرد: یک پاسخ‌گویی ترکیب‌یافته از دانش تخصصی: دانش مرتبط با موضوع پرسش‌، مهارت پاسخ‌گویی: توان‌مندی‌های مرتبط با فهم و انتقال پاسخ  و مدیریت دانش: شناخت منابع پاسخ‌گویی است.

‌ استاد حوزه خواهران اذعان کرد: مراحل دریافت پرسش یا شبهه تا پاسخ‌گویی شامل ۴ مرحله، مواجهه و شناخت، مرحله تحلیل مرحله پاسخ‌یابی و مرحله پاسخ‌دهی است؛ که در مرحله مواجهه و شناخت لازم است پاسخگو بداند

پاسخ‌گویی از شنیدن آغاز می‌شود و برای پاسخگویی باید از مهارت استفاده از سوال اکتشافی بهره برد

چون عموما پرسشگر به‌خاطر این‌که سوال را خوب شناسایی کرده و ذهن مخاطب را درک کند و قرار است به ذهن مخاطب پاسخ دهد بنابراین بایستی پاسخگو بداند در ذهن او چه چیزی می‌گذرد این مهارت برای پیشگیری از گسست واژگانی بسیار ضروری است.

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ – شاهین شهری ( خبرگزاری حوزه )
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه مذهبی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir</spa n>

خبرهای شاهین شهر,خبرهای شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار شاهین شهر,خبر شاهین شهر,اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار مذهبی شاهین شهر,خبرهای مذهبی شاهین شهر,شاهین شهر,شاهین شهری,وب سایت شاهین شهر,وب سایت شاهین شهری,پایگاه خبری شاهین شهر,پایگاه خبری شاهین شهری,کانال خبری شاهین شهر,کانال اخبار شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *