اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شاهین شهر در گروه پر تلفات ترین شهرستان های حوادث کار در استان اصفهان

در ۴ ماهه اول سال جدید (۱۴۰۰)، ۴۰ نفر در حوادث کار و ۶۶ نفر بر اثر سوختگی در اصفهان جان باختند. بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های اصفهان، کاشان و شاهین شهر و میمه بیشترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۴۰ نفر در حوادث ناشی از کار و ۶۶ نفر بر اثر سوختگی در اصفهان جان باختند.این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۸ نفر بوده، افزایش داشته است و همه این افراد مرد بوده‌اند.

نیمی از تلفات حوادث کار از بلندی سقوط می‌کنند

سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به نیمی از تلفات را شامل می‌شود. در چهار ماهه نخست امسال نیز ۲۰ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که ۵۰ درصد کل تلفات را دربر می‌گیرد.

شاهین شهر در گروه پر تلفات ترین شهرستان های حوادث کار در استان اصفهان / وب سایت شاهین شهری

پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با ۱۴ فوتی، ۳۵ درصد از کل تلفات حوادث کار به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار گرفته است؛ دلایلی همچون سوختگی و کمبود اکسیژن و برق گرفتگی در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند.

افزایش آمار مصدومان حوادث کار

در چهار ماهه نخست امسال آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است، در این مدت ۸۳۷ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که ۶۷ نفر آنان زن و ۷۷۰ نفر آنان مرد بودند.

شاهین شهر در گروه پر تلفات ترین شهرستان های حوادث کار در استان اصفهان / وب سایت شاهین شهری

افزایش تلفات مسمومیت با قرص برنج در چهارماهه امسال

در چهار ماهه نخست سال جاری ۶ نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان اصفهان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲ نفر بود، افزایش داشته است.

در چهار ماهه اول سال جاری از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان ۵ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند. تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در تیر ماه امسال ۳ نفر ثبت شده که نسبت به تیر ماه سال گذشته که ۱ نفر بوده، افزایش داشته است.

قرص برنج هیچ پادزهری ندارد

قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده و یا دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی آنها استفاده می‌شود؛

بر اثر تماس این ماده با رطوبت، گاز خطرناک فسفین آزاد می‌شود که علت اصلی سمی بودن این ماده است و هر چه ترکیبات قرص برنج تازه‌تر باشد گاز بیشتری آزاد می‌کند و خطرناک‌تر است.

با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی علامتی است.

از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می‌باشد.

بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است.

علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

فوت ۶۶ نفر به دلیل سوختگی در اصفهان

در چهار ماهه نخست سال جاری ۶۶ نفر به دلیل سوختگی در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است. در چهار ماهه اول سال جاری از کل تلفات سوختگی در استان ۴۳ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بودند.

تعداد افراد فوت شده بر اثر سوختگی در تیرماه امسال ۱۵ نفر ثبت شده که نسبت به تیر ماه سال گذشته که ۲۱ نفر بوده، کاهش داشته است.

رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات در چهار ماهه امسال

آمار قرباینان تصادفات در در چهارماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد و نسبت به ماه پیش از آن (خرداد ماه) ۱۳.۱ درصد بیشتر شده است. در چهارماهه ابتدایی امسال ۳۴۲ نفر در حوادث رانندگی جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۰۷ نفر بوده است.

بنا بر آمارهای اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در چهارماهه امسال، از کل تلفات حوادث رانندگی در این مدت، ۷۰ نفر زن و ۲۷۲ نفر مرد بوده اند.

افزایش ۱۷.۱ درصدی مصدومان

در چهارماهه ابتدایی امسال ۷ هزار و ۸۰۱ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۱ نفر زن و ۵ هزار و ۷۴۰ نفر مرد بوده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶ هزار و ۶۶۳ نفر بوده اند معادل ۱۷.۱ درصد رشد داشته است.

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ – شاهین شهر
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه حوادث و انتظامی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *