اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

شهرکرد بعد از نیشابور دومین خواهر خوانده شاهین شهر شد

طی آئینی تفاهم نامه خواهر خواندگی شاهین شهر و شهرکرد به امضاء شهرداران این دو شهر رسید و به این ترتیب بعد از نیشابور ، شهرکرد دومین خواهر خوانده شاهین شهر شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA چهارشنبه  چهارم مهرماه ۱۴۰۳ طی نشستی در ایام هفته گرامیداشت دفاع مقدس میان مدیران دو شهر شاهین شهر و شهرکرد ، در آئینی تفاهم نامه خواهرخواندگی این دو شهر به امضاء شهرداران آنها رسید.

 

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهرشاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهراین آئین با حضور سعید ابریشمی راد – شهردار شاهین شهر ، حسین شاهزاده‌فرد – رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر ، محمدحسین واحدیان – شهردار شهرکرد ، سیدحسن میرفانی – شهردار نیشابور و برخی معاونین ایشان در شاهین شهر برگزار و بدین ترتیب بعد از نیشابور ، شهرکرد دومین خواهر خوانده شاهین شهر گردید.

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

سعید ابریشمی راد، شهردار شاهین‌شهر در این مراسم که چهارشنبه شب در شاهین‌شهر برگزار شد، ضمن اشاره به درک مفهومی ماهیت شهر به عنوان موضوعی مهم افزود : اگر شخصی در سمت شهردار ، کلید دار یا سکان دار یک شهر قرار بگیرد مسئولیتی سنگین بر دوش وی قرار خواهد گرفت ، که فراتر از آن چیزی است که در قانون مکتوب نوشته شده است و مهم تر از هرچیز برای یک شهردار درک مفهوم شهر است.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد، به زمینه‌های گسترده تبادلات فرهنگی میان مردم شاهین‌شهر و شهرکرد اشاره و بیان کرد: یکی از اقوام  پرکثرت در شاهین‌شهر اقوام لر از رسته‌ها و گروه‌های مختلف هستند که با شهرکرد مرجعیت دارد و زمینه را برای عقد خواهرخواندگی بین این دو شهر فراهم کرد.

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

شب موسیقی شاهین شهر – شهرکرد و شاهین شهر – نیشابور را در پیش رو خواهیم داشت

ابریشمی راد تاکید کرد ، بر سرعت‌گرفتنِ این خواهرخواندگی نیز اصرار داشتم چرا که انتظار داریم خواهرخوانده‌های ما در جشنواره‌های پیش‌رو فعال باشند؛ ازجمله اینکه در بخشی از جشنواره ملی موسیقی خلاق، یک شب به شب موسیقی شاهین‌شهر – نیشابور اختصاص خواهد داشت و یک شب نیز شب موسیقی شاهین‌شهر – شهرکرد خواهد بود.

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

شهردار شاهین‌شهر،  شاهین‌ شهر را فرصتی برای ایران دانست و تأکید کرد که اگر عقلانیت نباشد نمی‌توان امیدی به بهبود داشت.

وی با اشاره به اینکه دو معضل و ضعف بنیادی باعث پایین‌رفتن بهره‌وری در ایران شده و باعث شده که تلاش‌ها نتیجه مطلوب نیابد؛ یکی بخشی‌گری و دیگری منیّت است.

شاهین شهر می تواند پایلوت مهندسی نوین در ساختار شهری ایران باشد

ابریشمی راد اضافه کرد: در این کشور به ساختارشکنی و مهندسی نو نیاز است. اصلاح فرایند در کشور ما دیگر جواب نمی‌دهد و زمان مهندسی نو است و ساختار اداری و فرآیندهای انجام کار در کشور ما باید از نو مهندسی شود.

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

شهردار شاهین شهر ادامه داد :برای این موضوع به پایلوت نیاز است و شاهین‌شهر می‌تواند این پایلوت باشد. این شهر از روزی که بنا شده، در بین تمام شهرهای جدید ایران، با برنامه‌ترینف بافکرترین و از قوی‌ترین و منسجم‌ترین و منظم‌ترین و بهترین ساختار شهری برخوردار است و اگر چنین پایلوتی در شاهین‌شهر ایجاد شود شاید بتواند آن را تعمیم داد.

ابریشمی راد ادامه داد: نهایت تلاش مدیریت شهری شاهین‌شهر این بوده که به این شهر، هویتی داده شود که برازنده نامش به‌عنوان شهر دانش و خلاقیت بوده و تضمین کننده آینده روشنی باشد

شهردار شاهین شهر با تاکید بر اینکه این شهر می‌تواند جلوه‌ای از شکوه تمدن ایران باشد، ادامه داد : در این شهر از همه ملیت‌ها و قومیت‌ها در درونش حضور دارند ، شهری نو و جوان است و لذا استعداد دارد.

ابریشمی راد ضمن اشاره رویدادهایی نو در شاهین شهر که می‌توانند به عنوان سلسله اقداماتی ، تعریفی نو از شاهین‌شهر را به جهان مخابره کند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ شاهین‌شهر شاهد پنج رویداد ملی – هنری است که حتی پایتخت کشور نیز چنین ادعایی ندارد.

وی ادامه داد : سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شاهین‌شهر ، نخستین رویداد بود و در ادامه نیز جشنواره ملی تئاتر اقتباس، جشنواره ملی موسیقی خلاق، جشنواره ملی شعر کودک و جشنواره ملی حروف‌نگاره در این شهر برگزار خواهد شد.

خواهرخواندگی شاهین شهر و شهرکرد موجب همبستگی و تبادل فرهنگی مردمان این دوشهر خواهد بود

حسین شاهزاده‌فرد، رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر در آیین عقد خواهر خواندگی شاهین‌شهر و شهرکرد اظهار داشت: شاهین‌شهر، رنگین‌کمان اقوام است و از تمام قومیت‌ها و‌ گویش‌ها و ادیان مختلف سراسر کشور در این شهر حضور دارند که در عمل زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد : برخی شهروندان شاهین شهری از  استان چهارمحال و بختیاری هستند و عقد خواهرخواندگی میان شهرکرد و شاهین‌شهر موجب همبستگی و اتحاد و تبادل فرهنگی بین این دو شهر ، قطعاً آثار خوبی برای هر دو شهر خواهد داشت.

ریاست شورای اسلامی شاهین شهر همچنین با اشاره به برگزاری آئین خواهرخواندگی شهرکرد و شاهین شهر افزود : باعث افتخار است که این آئین در هفته دفاع مقدس و ایام روز صلح منعقد می‌شود.

شهر اثر هنری بسیار بزرگی است که آفرینندگانی به وسعت و جمعیت خود دارد

در این آئین، محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد نیز با تأکید بر اهمیت ترویج صلح در مجموعه شهرها و کشورها و ضمن قدردانی از شهردار شاهین‌شهر برای پیشنهاد خواهرخواندگی اظهار کرد: کلیدواژه دکتر ابریشمی‌راد همیشه این بود که «شهر یک موجود زنده است» و این جمله سرشار از محتواست و باید به آن رسید. برای اینکه پویایی و فعالیت در شهر دیده شود باید شاهد اتفاقات، رویدادها و فعالیت‌های مختلفی باشد تا بتوان شهر را زنده نگه داشت.

او با اشاره به توجه و مشارکت شهروندان اضافه کرد: «کریستوفر الکساندر» معمار مطرحی است و بیان می‌کند که «شهر اثر هنری بسیار بزرگی است که آفرینندگانی به وسعت خویش و به تعداد جمعیت خود دارد.» یعنی نقش شهروند در شکل‌گیری و پویایی و سرزندگی شهر را به زیبایی مطرح کرده است.

شهردار شهرکرد گفت: شهرِ زیبا ساختنی است و نه یافتنی. ما مسئولین باید بدانیم که مردم، سازنده شهر هستند و حس مشارکت در شهروندان باید زنده باشد و بتوانند شهر را به زیبایی بسازند؛ اما این حس مشارکت زمانی زنده خواهد شد که حس تعلق زنده شود و شهروند نسبت به شهر تعلق داشته باشد و زمانی این تعلق برقرار خواهد شد که به داشته‌ها و هویت و مفاخر و مشاهیر و سِبقۀ آن شهر آگاهی و دانش داشت که الحمدالله شهر دانش و خلاقیت نیز چنین است.

شهری آباد می‌شود که مردمانش آن را دوست داشته باشند

واحدیان افزود: امیرالمومنین(ع) در فرازی از نهج‌البلاغه می‌فرماید که « شهری آباد می‌شود که مردمانش آن را دوست داشته باشند. » لذا توجه به حس تعلق موضوع مهمی است. دکتر ابریشمی‌راد از قدرت هنر برای بیان این موضوع استفاده می‌کنند. هنر زبانِ فنی مشترکی است که می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

او تصریح کرد: برای شهرکرد نیز توجه به رویدادهای فرهنگی بسیار مهم است و امیدوارم با پیوند خواهرخواندگی میان این دوشهر، شاهد برگزاری رویدادهای خوب و تأثیرگذاری برای هردوشهر باشیم. شهرکرد شهر رنگین‌کمان اقوام است. در شهرکرد نیز ظرفیت‌های بالایی وجود دارد لذا موجب خرسندی است و افتخار می‌کنیم سبب اتفاقات خوبی بین دو شهر باشیم.

در این آئین سیدحسن میرفانی، شهردار نیشابور نیز گفت: امیدوارم با انعقاد خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد، تبادل مباحث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دوشهر رخ دهد و موجب شکوفایی هرچه بیشتر هر دو شهر گردد.

شاهین شهر و شهرکرد خواهر خوانده شدند | دومین خواهر خواندگی شاهین‌شهر

او ادامه داد: پیوند خواهرخواندگی میان نیشابور و شاهین‌شهر نیز که از یکسال گذشته برقرار شده درواقع پیوندی است میان نیشابور به‌عنوان یک شهر با پیشینه هفت‌هزار ساله تمدنی و نیز مدنیت امروزی شاهین‌شهر که با افتخار برقرار شده است.

در پایان نیز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد به امضای شهرداران این دو شهر رسید.

شایان ذکر است که در سال گذشته و هم‌زمان با هفته فرهنگی شاهین‌شهر و در پنجاهمین سال تأسیس این شهر نیز تفاهم نامه پیوند خواهرخواندگی میان دو شهر نیشابور و شاهین‌شهر به امضا رسیده بود و با امضا تفاهم نمامه جدید میان شهرکرد شاهین شهر ، این شهر دومین خواهرخواندۀ شاهین‌شهر است.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *