اخبار ویژه

اقتصادی

افزایش ۵ برابری سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان

بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، ظرفیت وام دهی این صندوق برای اشتغال معلولان، پنج برابر شد.

◾ در سال ۱۳۹۹ به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت ، اساسنامه صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور  با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در دولت وقت به تصویب رسید. ◾ بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۸ خردادماه امسال به تصویب رسیده است، اساسنامه صندوق اصلاح شد و به این ترتیب ضمن اعمال قوانین و مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی بر این صندوق، سرمایه آن نیز به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. ◾ با ابلاغ این مصوبه علاوه بر 5 برابر شدن ظرفیت وام ، دایره افراد مشمول برای دریافت تسهیلات از این صندوق نیز گسترش یافت و به این ترتیب این صندوق می تواند در چهار حوزه دیگر نیز اقدام به تسهیلات دهی نماید که به شرح زیر است: الف) ...

ادامـه مــطلب ...

بازار طلا و جواهر تهران یک هفته تعطیل شد

بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: اصناف بازار تهران از جمله صنف طلا و جواهر این بازار هر ساله طبق یک سنت دیرینه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش شش روز از دهه اول محرم را تعطیل است. وی افزود: بر این اساس صنف طلا و جواهر در بازار تهران که از صنوف مومن متعهد و دوستار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشند هفته آتی یعنی از روز شنبه ۲۳ تیر تا روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه تعطیل و عزادار سرور آزادگان جهان خواهند بود.

ادامـه مــطلب ...

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

◾ جواد اوجی - وزیر نفت ایران در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران روز سیزدهم تیرماه 1403 با اشاره به وجود ۲۵ میلیون مشترک گاز در شرکت ملی گاز ایران ، افزود: بر اساس آیین‌نامه دولت، پارسال به این شرکت ابلاغ شد آن دسته از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پاداش و بخشودگی گازبها بهره خواهند برد، خوشبختانه ۱۷ میلیون مشترک گاز کشور (۶۰ درصد مشترکان) شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی می‌شوند، پرداخت پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از روز سه‌شنبه آغاز شده است. ◾ در راستای اجرای این طرح برای برخی مشترکین پیامک هایی ارسال شده مبنی بر اینکه پاداش صرفه جویی بصورت ریالی در اولین صورت حساب صادره اعمال می شود. ◾ علی رغم اینکه این پاداش جهت تشویق و ترویج فرهنگ مصرف بهینه مصرف اعمال شده ولی عملاً شیرینی این پاداش بر کام مستاجرانی که جابجا شده‌اند یا در حال جابجایی هستند، نخواهد نشست و عملاً به صاحبخانه یا مستاجر بعدی تعلق می گیرد، و هم از نظر ماهیت عمل و هم از نظر کارکرد نتایج ، عملکرد واقع شده را از هدف گذاری شرکت گاز جهت اجرای این طرح در راستای فرهنگ سازی دور ساخته وغیر موثر خواهد ساخت. ◾ لذا شرکت گاز ملی ایران بایست با در نظر گرفتن تمهیداتی و با تفویض اختیار در این خصوص به شرکت گاز استان های مربوطه ، پاداش واقعی را به دست صرفه جویان واقعی برساند، تا با مشاهده آثار تقدیم این پاداش در موقعیت و به شخص واقعی در سطح جامعه ، در ترویج فرهنگ سازی بهینه مصرف بطور موثر واقع گردد.

ادامـه مــطلب ...

کشاورزان مشارکت کننده ، برق رایگان دریافت خواهند نمود

برق رایگان کشاورزی - کشاورزان برق رایگان دریافت می‌کنند - چاه آب کشاورزی

سخنگوی صنعت برق اصفهان پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد : بر اساس طرح ابلاغی به شرکت‌های توزیع برق استان و شهرستان اصفهان، کشاورزانی که در طرح تشویقی مدیریت مصرف بخش کشاورزی مشارکت نموده و موتور چاه آب خود را به مدت پنج ساعت ( از ۱۳ تا ۱۸ ) خاموش کنند از ۱۹ ساعت برق رایگان در طول شبانه‌روز بهره‌مند خواهند شد. وی افزود : این طرح تا ۱۵ شهریور امسال ادامه خواهد داشت و مشارکت کشاورزان در آن علاوه بر بهره‌مندی از مزایای تشویقی، امکان گذر موفق از پیک بار مصرف را بدون اعمال خاموشی‌های اضطراری در سایر بخش‌ها به ارمغان خواهد آورد. شایان ذکر است که تأمین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در عهده شرکت برق منطقه‌ای اصفهان می‌باشد.

ادامـه مــطلب ...

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه واریز شد + جزئیات

پول ، یارانه ، واریز یارانه ، زمان واریز یارانه

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه 1403 برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم واریز شد. دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد. مبلغ این یارانه ۴۰۰ هزار تومان است و از ساعت 12 شب قابل برداشت می شود. یارانه سایر دهک ها نیز ۳۰ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان واریز می شود.

ادامـه مــطلب ...

اشتغال بیش از ۱۵۰۰۰ بانوی کارگر در شهرستان شاهین شهر و میمه

بانوان کارگر | کارگران زن

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه  امروز 11 اردیبهشت 1403 به مناسبت روز جهانی کارگر؛ سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه همراه با مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ، پس از حضور در مجموعه صنعتی و تولیدی اسنوا، با کارگران سخت کوش و توانمند این مرکز دیدار و گفتگو نمودند. شایان ذکر است فرماندار شهرستان در این دیدار از نزدیک در جریان مسائل و امور مربوط به فعالیت‌های این عزیزان قرار گرفت و مشاور وزیر و فرماندار در پایان این دیدار به کارگران سخت کوش خدا قوت عرض نمودند. درحالی که بیش از 3 میلیون نفر از 16 میلون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در کل شور را بانوان به خود اختصاص داده اند، بیش از 15000 کارگر زن در شهرستان شاهین شهر و میمه مشغول به کارند.

ادامـه مــطلب ...

کسبه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان از مالیات معاف شدند

معافیت مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA ، سید محمد‌هادی سبحانیان - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، اعلام کرد: در اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مؤدیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ حداکثر ۱۵۰برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌‌های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌شوند.

ادامـه مــطلب ...

بنابر اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ؛
زمان پرداخت یارانه ها تغییر کرد

سازمان هدفمندی یارانه ها : زمان پرداخت یارانه ها تغییر کرد

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی بصورت زیر انجام خواهد شد : مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه، یارانه سایر دهک‌ها سی‌ام هر ماه و یارانه دارو از ابتدای ماه

ادامـه مــطلب ...

عیدی و پاداش کارمندان دولت و بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد

عیدی و پاداش کارمندان دولت و بازنشستگان برای سال 1402 اعلام شد

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، علی بهادری جهرمی روز یکشنبه در تشریح عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان اعلام کرد: براساس مصوبه هیات دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته، مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. 🔶 سخنگوی دولت افزود: برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه می‌شود و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت. 🔶 بهادری جهرمی یادآور شد: به عنوان مثال یک کارمند یا بازنشسته دولت که متاهل و صاحب یک فرزند باشد، مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

ادامـه مــطلب ...

متقاضیان تکمیل وجه نموده پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر ، تعیین تکلیف شوند

متقاضیان تکمیل وجه نموده پروژه 920 واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر ، تعیین تکلیف شوند

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست فرماندار و با حضور تمامی اعضا ؛ روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲در محل سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری تشکیل شد. 🔶 سید محمد رضا کاظمی طبا در این نشست، بر تعیین تکلیف پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر تأکید نمود و انتظار و بلاتکلیفی متقاضیانی که تکمیل وجه نموده اند را جایز ندانست و دستور پیگیری سریع و رفع موانع این حیطه را صادر کرد.

ادامـه مــطلب ...