اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

رئوفیان ریاست دادگستری شاهین شهر و میمه را برعهده گرفت

طی مراسمی با تکریم و تقدیر از عملکرد ۴ ساله محمود باقری ریاست فعلی دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، حمیدرضا رئوفیان معاون سابق دادستان کل استان اصفهان، ریاست دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری در این مراسم که امروز (شنبه-۸ آبان ماه) در محل فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد با اهدای لوح از سوی رییس دادگستری استان و فرماندار شهرستان از خدمات دکترباقری تکریم و تجلیل و با ابلاغ حکمی از سوی رییس قوه قضاییه دکتر رئوفیان بعنوان رییس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رییس دادگستری شهرستان منصوب شد.

رئوفیان ریاست دادگستری شاهین شهر و میمه را برعهده گرفت

در این مراسم اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه و کارکردهای دستگاه قضایی و نیازهای شهرستان در این بخش از خدمات و تشریک مساعی آقای دکتر محمود باقری رییس سابق دادگستری با نظام مدیریتی و اجرایی تجلیل نمود و آمادگی مدیریت شهرستان و اعضای شورای اداری را جهت تعامل سازنده با رئیس جدید دادگستری در مسیر پیشبرد امور درخدمت به مردم اعلام کرد.

اسفندیار تاجمیری تشکیلات قضایی کشور را از جمله ارکان مهم حاکمیتی که در اجرای قانون، تامین عدالت و حقوق عامه، مجازات مجرمین نقش بسزایی دارد و مرجع تظلم خواهی است نام برد و اظهار کرد: در تاریخ معاصر تاسیس عدالتخانه و اجرای عدالت از اولین مطالبات مردم بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با معماری نوین و روشن بین شهید آیت الله بهشتی تجدید ساختار جدیدی بنا گذاشته شد که امروز هم اقتضائات این حوزه در اسناد بالادستی در اولویت و مطالبات مهم حکومت قرار دارد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: اقتضائات و گرفتاریهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بویژه در فرهنگ عمومی و سبک زندگی که متاسفانه در جامعه بوجود آمده دستگاه قضایی را با حجم زیادی از مراجعات و طرح دعاوی مواجه کرده است که این وضعیت نگران کننده است و متاسفانه مشغله زیادی برای جامعه حقوقی ایجاد کرده است.

وی افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه در کنار ویژگی های مثبتی از جمله رتبه اول توسعه انسانی، رتبه دوم توسعه صنعتی، رتبه اول ارزش افزوده صنعتی، جامعه ۸۰ هزارنفره کارگری، رتبه اول نرخ خالص مهاجرت و نرخ رشد ۴ برابری سالانه جمعیت در استان در مقیاس کل که مورد توجه است و حجم زیادی از کار برای دستگاه های شهرستان ایجاد می کند، متاسفانه وجوه نگران کننده رتبه اول استان در نسبت طلاق به ازدواج و رتبه دوم میزان طلاق ثبت شده را نیز دارا است که نگرانی هایی در حوزه حقوقی و کیفری به همراه دارد.

تاجمیری بخشی از گلایه های امام جمعه شاهین شهر را قابل قبول دانست و افزود: عدم شرکت مدیران در نمازهای جمعه به این علت است که ۹۰درصد مدیران دستگاه ها ساکن شهرستان نیستند که باید این نقیصه جبران شود.

وی با بیان اینکه استقلال قاضی زمینه ساز توسعه همه جانبه در جامعه می شود خاطرنشان کرد: جامعه ما صرفا با قوانین خشک پیش نمی رود همه ما در مقام مسئولیت و مدیریت لاجرم باید متوجه مصالح جامعه نیز باشیم و باید در کنار نگاه مدیریتی، تعاملی و مصلحتی، توان، هنر و رسالت ما این باشد که حق را ذبح نکنیم و ما در این زمینه مسئولیت بزرگی برعهده داریم.

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر در این مراسم با بیان اینکه فرد متزلزل نمی تواند مدیر توانمندی باشد اظهار کرد: یک مدیر توانمند در تراز جمهوری اسلامی باید علاوه بر توانایی مدیریتی، حسن ارتباط با خدا، با مافوق و زیر دست، با همکار و مردم داشته باشد و گرنه مشکل به وجود خواهد آمد.

امام جمعه شاهین شهر به تعامل سازنده و موثر با دستگاه قضا در کاهش ۱۴ درصدی آمار طلاق اشاره کرد و افزود: با کمک مشاوران دینی و بررسی پرونده های خانواده در هیئت های داوری آمار طلاق در شهرستان ۱۴ درصد کاهش یافت و منجر به صلح و سازش شد که این رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه قاضی جاهلی بین دو عالم است که باید براساس ادله قضاوت کند افزود: علی رغم همه دشواری هایی که وجود دارد کار دستگاه قضا کار بسیار پر اجر و ثوابی است.

حجت الاسلام هاشمی با گلایه مندی از فاصله بین مدیران و مردم ابراز کرد: برخی از مدیران اخلاق اسلامی و شایستگی مدیریت را رعایت نمی کنند و این دور از شان نظام جمهوری اسلامی است مدیر انقلابی باید نماد و مروج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی باشد تا خروجی دستگاه ها تکریم مردم و رسیدگی به مشکلات آنها باشد.

محمود باقری- رئیس سابق دادگستری شاهین‌شهر و میمه  با ارائه گزارشی از عملکرد ۴ ساله خود، گفت: هم‌زمان با پذیرش مسئولیت در شاهین‌شهر و میمه بحران ۹۶ آغاز شد و با مدیریت یکپارچه در شهرستان و رویکرد پیشگیرانه و جلوگیری از بحران در سال ۹۸ موفق به مقابله به موقع و همه جانبه شدیم.

وی ادامه داد: در مدت چهار سال ظرفیت کادر اداری از ۲۷.۵ درصد به ۴۹ درصد رشد داشته است و کادر قضایی نیز از ۳۵ درصد به ۷۶ درصد رسیده است.

باقری با بیان اینکه در دو سال اخیر ۴۸ هزار پرونده ورود و متوسط ۵۱ هزار پرونده مختومه شده‌ است، افزود: پرونده‌های بیش از دو سال سابقه پرونده‌های مسن هستند که از مجموع دو هزار و ۱۰۵ پرونده مسن در شهرستان اکنون ۸۳۰ پرونده در جریان وجود دارد و مابقی مختومه شده‌اند که با تسریع روند دادرسی این پرونده‌ها در نهایت از مجموع کل پرونده‌ها ۸ درصد آن را پرونده‌های مسن تشکیل می‌دهد.

حمیدرضا رئوفیان -رئیس جدید دادگستری شاهین‌شهر و میمه نیز ارسال پیامبران برای برپایی قسط و عدل را گواهی مستدل در تشریح عدالت دانست و گفت: انگیزه بسیاری از انقلاب‌های جهان اعم از اسلامی و غیر اسلامی برپایی عدل و از موضع عدالت طلبی بوده ‌است. در این راستا برای کارآمدی سیستم قضا و قضاوت در کشور توجه به ۴ اصل حائز اهمیت است.

وی توجه به قانون و قانونمندی، استقلال قاضی، سرعت توأمان با دقت در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان را چهار اصل اساسی در کارآمدی سیستم قضا و قضاوت در کشور دانست و ادامه داد: توجه به قانون و پایبندی به آن، خط قرمز دادگستری بوده و در راستای اجرای کامل قانون به دور از جنسیت، نژاد، گرایش‌های سیاسی و … عمل می‌کند.

همچنین قوه قضاییه جزیره‌ای مستقل در کشور نیست، بلکه با هدفی مشترک همگام با سایر قوه‌های مجریه و مقننه برای برپایی عدل و داد در کشور بدون توجه به الزامات اجتماعی و … فعالیت می‌کند.

رئوفیان یکی از کمبودهای قضایی در شاهین‌شهر و میمه را کمبود قضایی و اداری در شهرستان دانست و ادامه داد: تسریع توأمان با دقت و کیفیت در رسیدگی‌ها از اطاله دادرسی و طولانی شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین در تکریم مراجعان و رعایت اصول پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بزه ثانویه در افراد بزه دیده و قرار گرفتن در برابر آماج حملات جرمی تلاش می‌شود.

وی به تعامل و هم افزایی دستگاه قضایی با سایر دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات جامعه و مردم تاکید کرد و افزود: علت نارضایتی و گلایه مردم از اطاله دادرسی ها بدلیل کمبود نیروی قضایی و اداری است که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان قضایی استان قرار بگیرد.

رئوفیان با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و سعی خواهیم کرد در مراجعات مکرر مجرمین از بزه ثانویه آنها پیشگیری شود خاطرنشان کرد: پیگیری الکترونیکی کردن بیش از پیش دادرسی، استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی شهرستان، تعامل با سایر دستگاه ها برای رفع موانع تولید، اقدام براساس سند تحول قضایی، توجه به حقوق شهروندی، توجه به امنیت مردم در برخورد با مخلان نظم و امنیت با لحاظ تحولات جامعه و برخورد اقناعی، بازپروری مجرمین با نگرش اصلاح و تربیتی و حبس زدایی آنها را برخی از عناوین راهبردهای مدیریتی خود عنوان کرد.

رئوفیان ریاست دادگستری شاهین شهر و میمه را برعهده گرفت

سید رضا سجودی معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان ، امروز (شنبه-۸ آبان ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در کشور معیارهای قضاوت مطابق با آموزه‌های اسلامی است، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مسئولیت‌پذیری مسئولان در مرحله اول و سپس همگامی، همراهی و همدلی مسئولان با مردم همواره راهگشا بوده و تسریع در پیمایش توسعه و بالندگی در همه امور دستاورد آن است.

وی با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در حوزه قضایی ادامه داد: اکنون ۳۵ حوزه قضایی در استان فعال است و به زودی سه حوزه دیگر نیز بر مدار خدمت رسانی وارد خواهد شد که از یک سو شاهد ارائه خدمات قضایی، توسعه عدالت و دسترسی به عدالت بوده و از سوی دیگر به دلیل جذب نکردن نیروی جدید و فقدان نیروی کارآزموده و متخصص در حوزه‌های قضایی روبرو خواهیم شد.

وی ایجاد مجتمع شورای حل اختلاف در شاهین شهر با تامین مکان و نیروی اداری و قاضی را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در استان اصفهان پرونده های منجر به صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان اصفهان از ۲۶ درصد به ۳۵ درصد رسیده است که اثرات آن در جامعه زیاد و پایدار است به لحاظ مالی و قضایی نیازمند حمایت هستند.

سجودی افزود: شوراهای حل اختلاف نیازمند حمایت های مالی و قضایی هستند که امیدواریم هرچه زودتر با رفع ایرادات لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس و ارسال به شورای نگهبان منجر به نتیجه شود

وی با بیان اینکه مجموعه سازمان قضایی نیازمند توسعه همه جانبه است چرا که کار دستگاه قضا در جامعه تعطیل بردار نیست تاکید کرد: در جامعه اسلامی ما علاوه بر معیارهای دینی برابری، برادری، همبستگی، اصالت فرد و جامعه، به مسئولیت پذیری آحاد جامعه نیز نیازمند است یعنی مردم و حاکمیت در کنار یکدیگر و دست در دست هم باشند چراکه دستگاه قضا بدون مشارکت مردم در احقاق حق و انجام تکالیف خود نمی تواند موفق باشد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان با اشاره به سند تحول قوه قضائیه که در بستر بیانیه گام دوم تدوین و ایجاد شده است و به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید دارد خاطرنشان کرد: خودسازی تنها با سلامت نفس ایجاد نمی شود ارتقاء سطح آگاهی های مردم از قوانین هم لازم است که این مهم بر عهده دستگاه های متولی پرورش جامعه و کسانی که تریبون در دست دارند قرار دارد چرا که قوه قضائیه برای اصلاح جامعه و پیشگیری از وقوع جرم ابزار زیادی در دست ندارد.

در پایان این مراسم از زحمات “محمود باقری” در سمت ریاست دادگستری شاهین‌شهر و میمه تقدیر و ضمن دعوت از وی به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر در مرکز استان اصفهان، “حمیدرضا رئوفیان” که پیش از این معاون دادستان کل استان بود به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان معرفی شد.

ارسال مطلب به دیگران :

۲ دیدگاه‌ها

  1. سایت مزخرفی دارید
    چرا دروغ ؟
    من دوتا نظر دادم اما نیست
    مردم ازشون راضی نیستند
    مثل کبک سرتون رو زیر برف کنید هنر نیست
    ماهیت پلید از همین جاها پیداست

    • سلام
      طبق قوانین مطبوعاتی نظریات مشتمل بر توهین، فحاشی و افترا به اشخاص و شکایات بدون دلیل مستند نبایست درج شوند در صورتی که از راهکارهای قانونی موارد شما پیگیری ولی به نتیجه نرسیده و یا درحال پیگری نیستند، می توانید با ارایه مستندات رسمی موارد را در وب سایت اعلام عمومی کنید.
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *