اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

امکان انتخاب شاهین شهر برای متقاضیان مسکن ملی و ساکنان شهر اصفهان ؟؟؟

متقاضیان و ساکنان شهر اصفهان برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی می‌توانند از واحدهای پیش‌بینی شده در شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری، به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

بنابراین فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد اصفهانی ها واجد شرایط دریافت مسکن هستند. متقاضیان و ساکنان شهر اصفهان برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی می‌توانند از واحدهای پیش‌بینی شده در شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر انتخاب کنند.

امکان انتخاب شاهین شهر برای متقاضیان مسکن ملی و ساکنان شهر اصفهان

وی با بیان اینکه نیمی از فرآیند اداری تخصیص پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است، گفت: در صورت تأمین منابع مالی و تخصیص زمین، تسهیلات بانکی برای احداث مسکن به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

قاری‌قرآن اذعان داشت: متقاضیان و ساکنان شهر اصفهان برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی می‌توانند از واحدهای پیش‌بینی شده در شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر انتخاب کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان چالش اصلی پیش روی مسکن ملی را گذر از مراحل اداری دانست و گفت: خواهان هماهنگی بیشتر برای واگذاری زمین برای ساخت مسکن ملی هستیم که البته هر سازمان مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی و مختص خود عمل می‌کند که لازمه آن عمل بر اساس یک دستورالعمل واحد است.

وی گفت: در صورتی‌ که تسهیلات موردنظر و فرآیند اداری سریع‌تر صورت بگیرد، ساخت مسکن ملی با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در دست اجراست که  سهم استان اصفهان، ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است.

پی‌نوشت سردبیر:
در خصوص این تصمیم گیری، تامل و بررسی و پاسخ به سوالات طرح شده زیر اهمیت ویژه ای می طلبد که از دلسوزان و مسولین ذیربط و بخصوص نماینده محترم شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار جهت پیگیری و بررسی آن توقع می رود.

آیا با وجود این همه متقاضی رد صلاحیت شده که عمدتاً بدلیل عدم تامین مبالغ اولیه یا ضامن مورد تائید بانک در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه است، اینکه امکان استفاده از ظرفیت مسکن ملی در شاهین شهر برای ساکنین شهر اصفهان در نظر گرفته شود، امری صحیح و کارآمد است یا خیر؟

آیا بکارگیری این گونه تصمیمات به کاهش سطح قشر محروم از مسکن (مستاجر) و تسریع در امر افزایش خانه دار شدن آنها، بویژه در شاهین شهر کمک می کند؟ یا هدف دیگری در میان است؟

آیا قبل از اعمال این تصمیم، در خصوص تخصیص منابع طرح ملی مسکن، سابقاً کارشناسی و ظرفیت سنجی‌ و امکان سنجی کافی با توجه به ظرفیت‌ها و سطح تقاضای منطقه شاهین شهر (که شهری رو به رشد در افزایش شمار جوانان است)، انجام شده است؟

و یا در آینده‌ای نه چندان دور با کاهش ظرفیت مسکن قابل تخصیص در طرح ملی مسکن به افراد بومی و افزایش جمعیت مستاجر در این شهرستان مواجه خواهیم بود؟

آیا این تصمیم گیری در راستای هدف اصلی طرح ملی مسکن که کاهش تورم مسکن و افزایش خانه دار شدن مردم خصوصاً قشر محروم از مسکن می‌باشد؟

آیا این تخصیص منابع از طرح مسکن ملی ویژه شاهین شهر به ساکنین شهر اصفهان، مازاد بر نیاز و تقاضای شهرستان شاهین شهر و میمه است یا خیر؟

و بطور کل آیا این درصد پایین واجد شرایط بودن (۱۰ تا ۱۵ درصد) متقاضیان درطرح مسکن ملی که (عمدتاً به دلیل عدم توانایی در تامین شرایط اولیه آن توسط قشر محروم از مسکن به علت تحمل تورم بی رویه سالهای اخیر توسط ایشان است) به شرایط غیر متناسب تعریف و تحمیل شده از جانب دولت جهت بهره‌مندی از امکان خانه دار شدن و عدم تطابق و تناسب آن با شرایط قشر محروم از مسکن جامعه باز نمی‌گردد؟

و با این سخت گیری دولت در تامین مسکن ملی، قابل پیش بینی است که در صورتی که این تصمیم گیری با بازبینی دوباره بررسی نگردیده و تغییر داده نشود، کماکان شاهد افزایش جمعیت مستاجر و پیامدهای منفی آن، در امر تورم مسکن در سالهای متوالی پیش رو، خصوصاً در شاهین شهر باشیم.

امید آنکه قبل از اجرای این تصمیم اصلاحات ویژه متناسب با کاهش سطح تقاضای مسکن در قشر محروم از مسکن این شهرستان انجام بگیرد.

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ – پایگاه خبری شاهین شهری 

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه اقتصادی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *