اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال بحران شیوع بیماری کرونا در کشور

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال وقوع کرونا و وقوع موج ششم شیوع آن پیامی را برای شهروندان و کادر درمان صادر نمود.

دو سال از شروع همه گیری بیماری کرونا گذشته است و  پس از پشت سر گذاشتن پنج موج پاندمی کرونا  توسط همشهریان و هم میهنان عزیز و تلاش های ایثارگرانه کادر درمان هم اکنون موج ششم را با همدلی و همیاری هم خواهیم گذراند، دکتر پارسا مدیریت شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه و همکاران ایشان در آن مرکز نیز در این سالهای سخت گذشته، با برنامه ریزی و مدیریت شایسته تقدیرشان گامی بلند در همراهی مردم و کنترل همه گیری  ویروس کرونا برداشتند و هم اکنون در آستانه موج ششم شیوع کرونا، در همین راستا پیامی را صادر نموده اند که در ذیل به نظر شهروندان فهیم شهرستان شاهین شهر و میمه خواهد رسید.

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال بحران شیوع بیماری کرونا در کشور

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت دومین سال بحران شیوع بیماری کرونا در کشور

سی ام بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که خبر ورود قطعی کرونا با فوت یک بیمار مبتلا در کشور همه مردم را وحشت زده و نگران کرد.

اینک دو سال از آنروز و وقوع پاندمی کرونا گذشته و حاصل آن در کنار فراز و فرودهای کرونا در کشور، تجربیات و موفقیتهای گرانبها همراه با عوارض بزرگ و مشکلات و آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی، توام با غم و اندوه و نگرانی بوده است.

در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز همزمان با کشور قبل از این شاهد پنج موج و پیک کرونا بودیم و هم اکنون نیز در قله موج ششم قرار داریم.

همراهی مردم عزیز و با فرهنگ شهرستان و تلاش همه مسئولین دلسوز و همکاری و تشریک مساعی بسیاری از گروهها و داوطلبین مردمی و بسیجیان عزیز و ایثار و فداکاری کارکنان و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت موجب شد تا سریعتر از پیک های قبلی عبور کنیم و در طول این دوسال، ایامی بسیار آرام تر از سایر شهرستانهای همتراز در استان و کشور را تجربه کنیم.

در طی این دو سال در شهرستان از ۸۶۱۳۰  نفر (در استان ۱۴۴۲۹۵۷ نفر و در کشور ۴۶۶۲۰۲۷۷ نفر) تست کرونا انجام دادیم که در نتیجه آن ۲۷۹۳۰ (در استان ۴۶۹۹۹۳ و در کشور ۶۹۴۲۴۵۲ ) تست مثبت بود.

در این مدت ۵۸۶۶ نفر از همشهریان (در استان ۱۹۶۴۲۳ نفر ) بدلیل ابتلای شدید به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند که با تلاش کادر زحمت کش درمان، بیش از ۵۰۰۰ نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و متاسفانه ۸۴۰ نفر (در استان۱۷۶۵۳ نفر) از همشهریان عزیزمان بخاطر کرونا دیگر در بین ما نیستند.

همچنین از زمان شروع واکسیناسیون کرونا تا کنون در شهرستان ۴۳۶۷۹۱ دوز (در استان ۸۲۷۲۴۵۲ دوز و در کشور ۱۳۹۲۷۲۴۵۲ دوز) واکسن به ۱۸۸۸۳۱ نفر (در استان به ۳۷۳۲۸۶۴ نفر و در کشور به ۶۲۶۷۸۱۵۱ نفر) از شهروندان تزریق کردیم که ۱۸۵۶۵۳ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۷۰۲۹۹ دوز مربوط به نوبت دوم و ۷۹۶۴۲ دوز مربوط به نوبت سوم می‌باشد.

بی تردید هر قدمی که برای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه در این دوسال بحرانی و در این شرایط حساس برداشته شده و می شود در ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته خواهد شد.

حقیرِ کمترین؛ بر خود فرض و لازم می دانم که از ایثار و تلاش و فداکاری و همکاری و همراهی همه عزیزان با نظام سلامت تقدیر و تشکر نمایم.

امید است به فضل و رحمت الهی و همراهی و مشارکت کلیه شهروندان عزیز و با بکارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان در کنترل بیماری، بزودی شاهد پایان همه گیری کرونا و بازگشت زودتر به روال عادی زندگی با کمترین میزان خسارت جانی و مالی باشیم.

در پایان یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت و همه درگذشتگان بیماری کرونا را گرامی می‌داریم و برای آنان غفران الهی و اجر و پاداش اخروی مسئلت می‌نمایم.

دکتر علی پارسا مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان شاهین شهر و میمه

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *