اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ثبت نام ۵۹ درصد پزشکان اصفهانی در سامانه امور مالیاتی/ آمار پزشکان استان پالایش می‌شود

ثبت نام ۵۹ درصد پزشکان اصفهانی در سامانه امور مالیاتی/ آمار پزشکان استان پالایش می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در آخرین مهلت تا پایان بهمن ماه، ۵۹ درصد پزشکان استان اصفهان ثبت نام دستگاه های کارت خوان خود را برای اتصال به سامانه سازمان امور مالیاتی انجام داده اند.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین آمار ثبت نام دستگاه های کارت خوان پزشکان اصفهانی در سامانه امور مالیاتی، اظهار کرد: مطابق آمار ۶۸۱۲ پزشک در حوزه درمان استان اصفهان مشمول این طرح بودند که از این تعداد ۴۰۱۳ پزشک ثبت نام خود را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه متوسط ثبت نام پزشکان کشور در سامانه امور مالیاتی ۵۲ درصد است، گفت: در آخرین مهلت سازمان امور مالیاتی تا پایان بهمن ماه، ۵۹ درصد پزشکان استان اصفهان ثبت نام دستگاه های کارت خوان خود را برای اتصال به سامانه سازمان امور مالیاتی انجام داده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۷۷۱ پزشک استان اصفهان هنوز در این طرح ثبت نام نکرده اند، افزود: اداره کل امور مالیاتی اصفهان آمار این پزشکان را به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده تا آنها را فراخوان کنند، چرا که برخی از این پزشکان بیمارستانی بوده و مطب ندارند و نیاز به ثبت نام آنها در سامانه امور مالیاتی نیست، در این شرایط آمار حضور پزشکان در این طرح افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: با اصلاح و پالایش آمار پزشکان، پیش بینی می شود بالای ۸۰ درصد پزشکان اصفهانی صندوق های مکانیزه فروش خود را به سامانه امور مالیاتی متصل کرده اند.

مهدلو یادآور شد: بعد از ۱۰ روز فرصت، سازمان نظام پزشکی آخرین آمار را به اداره کل امور مالیاتی ارائه خواهد داد و طبق قرار قبلی نیز دادستان استان اصفهان برخوردهای لازم را انجام خواهد داد تا هیچ گونه تسهیلات قانونی به این پزشکان داده نشود و از سوی دیگر اداره کل امور مالیاتی برای برخورد قانونی ورود خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر پزشکان مشمول طرح، در سامانه امور مالیاتی ثبت نام نکنند از ابتدای اسفند ماه جریمه می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص ضرورت اتصال صندوق مکانیزه فروش ۵۰ صنف دیگر به سامانه امور مالیاتی، اظهار کرد: از ابتدای سال آینده این ۵۰ صنف باید به دستگاه های کارت خوانی متصل به سازمان امور مالیاتی، مجهز شوند به همین منظور این مشاغل تا پایان امسال فرصت دارند تا ثبت نام های خود را تکمیل کنند و در غیر این صورت از ابتدای سال آینده مشمول جریمه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه از سال آینده دیگر بحث علی الراس را نخواهیم داشت و مالیات مشاغل براساس ماده ۹۷ رسیدگی خواهد شود، توضیح داد: مطابق این ماده اصناف باید کل درآمد و هزینه های خود را به همراه اسناد و مدارک به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند و براساس آن مالیات آنها مشخص خواهد شد.

مهدلو به جامعه پزشکان، وکلا و ۵۰ صنف یاد شده توصیه کرد که اظهارنامه مالیاتی خود را باید برمبنای شفافیت، میزان دریافتی و هزینه های خود به همراه مستندات ارائه دهند که در نهایت مالیات تنها به سود نهایی آنها تعلق می گیرد.

وی همچنین در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی گفت: اگر مودیان مالیاتی بدهی قطعی شده داشته باشند و تا پایان اسفند ماه اصل مالیات خود را پرداخت کنند، ۹۰ درصد جرائم واحدهای تولیدی و ۸۰ درصد جرائم واحدهای غیرتولیدی بخشیده خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، آخرین فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی تا پایان امسال است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *