اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

موردی از کرونا در خمینی شهر دیده نشده است

موردی از کرونا در خمینی شهر دیده نشده است

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان ۹ دی منظریه گفت: تا این لحظه هیچ مورد اثبات شده ای در خمینی شهر مبنی بر ابتلا به کرونا نداشته ایم.

دکتر علی اکبر جنگجو در گفت و گو با ایسنا در مورد فیلم پخش شده در فضای مجازی از این بیمارستان توضیح داد: از امروز آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ خمینی شهر مجهز به امکانات ویژه شده اند تا آمادگی لازم را داشته باشند. نیروهای اورژانس هم به صورت تمام وقت لباس ویژه را پوشیده اند زیرا تماس های مردمی به اورژانس مختلف است و قابل پیش بینی نیست.

رئیس بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر افزود: موردی که در این فیلم نشان داده شده است مشکل خاصی نداشت و ظرف نیم ساعت مرخص شد.

وی با سفارش به حفظ آرامش اعلام کرد: تا این لحظه هیچ مورد اثبات شده ای در خمینی شهر مبنی بر ابتلا به کرونا نداشته ایم.

دکتر جنگجو در مورد بیماری سندروم حاد تنفسی کرونا گفت: ویروس کرونا مثل بقیه ویروس ها از جمله آنفلوآنزا که چند ماه قبل با آن مواجه بودیم به کشور وارد شده است و گزارشاتی نیز از برخی از استان ها مبنی بر ابتلا به این ویروس گزارش داده شده است.

 وی با اعلام آمادگی کامل مجتمع بیمارستانی خمینی شهر برای مقابله با این بیماری گفت: اقدامات لازم در این بیمارستان در حال انجام است و مردم نگران نباشند. قطعا سلامتی مردم برای ما در اولویت است. آنچه که مهم است حفظ آرامش مردم است. ایجاد اضطراب و استرس در جامعه خطرناک است.

رئیس بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر تنها ۲۰ درصد مبتلایان به این ویروس را نیازمند به بستری دانست و افزود: ۱۵ درصد از این بیماران نیازمند بخش عادی بیمارستان و تنها ۵ درصد در بخش ویژه بستری خواهند شد. 

جنگجو بهترین درمان را برای هر بیماری پیشگیری دانست و توصیه کرد؛ رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها در اولویت است. شهروندان تا حد ممکن در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند و از ازدحام بپرهیزند. 

وی ادامه داد: اطفال و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند، همچنین زنان باردار و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند و یا کسانی که چندین دارو را مصرف می کنند، بیشتر دقت کنند.

رئیس بیمارستان ۹دی  گفت: قبلا این آزمایشات تنها در تهران انجام می شد اما با تلاش دانشگاه علوم پزشکی و وزارت خانه خوشبختانه این امکان در مراکز استان ها نیز فراهم شد. همه افراد نیاز به انجام آزمایش ندارند و تنها موردی که بیمار نیاز به بستری دارد مورد آزمایش قرار می گیرند.

جنگجو اظهار کرد: این ویروس در هوای سرد فعال است و با گرم شدن هوا از شدت آن کاسته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *