اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در بیست و پنجمین روز اردیبهشت سال ۱۴۰۱:
آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهین شهر برگزار شد

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور مسئولان شهرستان همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت استاد سخن فردوسی ، در سالن بهار نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شد .

به گزارش شاهین شهری | پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور مسئولان شهرستان همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت استاد سخن فردوسی ، در سالن بهار نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شد .

این مراسم همزمان با روز بزرگداشت حکیم فردوسی در روز ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان و پیشکسوتان حوزه شعر و ادب استان و شهرستان برگزار شد .

حمیدرضا قانونی دکترای زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه، درخصوص اهمیت شاهنامه اظهار داشت : شاهنامه سمبل و نماد زبان و ادبیات فارسی است زیرا با ۶۰ هزار بیت، کمتر از ۵۰۰ واژه عربی در آن به کار رفته است. همچنین روح کلاسیک شاهنامه شرح داستان از اساطیر و قهرمانان ایرانی است که نبوغ ایرانیان را به تصویر می کشد.

وی با اشاره به خصومت اعراب با شاهنامه افزود: فقدان توانایی شاعران عرب زبان در بازگرداندن شاهنامه به عربی و نیز تاثیرات نهضت ترجمه پس از تسلط عرب ها بر ایران است که آنان را به رزم در دو جبهه نظامی و فرهنگی در برابر ایرانیان قرار می دهد .

در این ویژه برنامه سخنرانی فرماندار شهرستان ، سخنرانی شهردار شاهین شهر ، سخنرانی دکتر ادریسی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان ، سخنرانی دکتر حمیدرضا قانونی در باب شاهنامه و حکیم ابوالقاسم فردوسی ، شاهنامه خوانی دانش آموزان دختر با لباس سنتی ، اجرای هنرمندانه نقالی داستان های شاهنامه توسط  آقای خوشحال پور ، نوازندگی  هنرمندان گروه موسیقی ، شعر خوانی توسط شاعران پیشکسوت شهرستان اجرا شد .

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهین شهر برگزار شدشایان ذکر است این همایش به همت موسسه فرهنگی هنری گنجینه ادب چهراز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در سالن بهار نگارستان برگزارشد .

 

دیدگاه خودتان را در خصوص این مطلب در بخش پایین این صفحه ( قسمت دیدگاه ) با سایر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید …

۱۴۰۱/۰۲/۳۱
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه فرهنگ و هنر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *