اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

زدن ماسک برای پیشگیری از کرونا ضرورتی ندارد!!

زدن ماسک برای پیشگیری از کرونا ضرورتی ندارد؟؟!!!

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: رعایت بهداشت فردی تا حد زیادی می‌تواند از شیوع بیماری کرونا ویروس جلوگیری کند.

حسن ذبیحی صبح امروز (دوشنبه- ۵ اسفند) در کارگروه مدیریت بحران شهرستان با موضوع مقابله با بیماری کرونا ویروس در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: مردم نگران نباشند، آنفلوانزا از کروناویروس خطرناک‌تر است، عموم هم‌وطنان با رعایت مراقبت‌های اولیه و اصل پیشگیری نباید نگران کروناویروس باشند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به صورت ۱۰۰ درصد مانعی در برابر شیوع این بیماری ایجاد کنیم، افزود: اما با آموزش مردم و رعایت موازین بهداشتی از سوی هم‌وطنان می‌توانیم عوارض آن را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه موردی به ویروس کرونا در شهرستان مشاهده نشده است، گفت: هیچ‌گونه ضرورتی ندارد که افراد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ماسک بزنند. از دستگاه قضایی شهرستان تقاضا داریم موضوع ممنوعیت اماکن عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا ویروس را پیگیری کند.

ذبیحی با اشاره به نگرانی مردم درباره کمبود ماسک در شهرستان اردستان، گفت: مردم نگران کمبود ماسک نباشند و اگر مردم استفاده بهینه داشته باشند، هیچ‌گونه کمبودی نخواهیم داشت. استفاده از ماسک فقط برای افراد بیمار و در شرایط خاص توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا علائمی مانند سرماخوردگی دارد که رعایت بهداشت فردی تا حد زیادی می‌تواند از شیوع این نوع بیماری جلوگیری کند، گفت: یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های پیشگیری از این نوع ویروس، شستن مداوم دست‌ها با مایع شستشو، آب یا مواد ضدعفونی کننده است. مردم باید از دست دادن با یکدیگر، روبوسی، آغوش گرفتن و دست زدن به چشم‌ها و صورت با دست آلوده پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس لزومی ندارد

همچنین فرماندار اردستان در این جلسه گفت: ای کاش نگرانی و دغدغه‌ای که مردم به کرونا دارند به بقیه موضوعات و اتفاقات تلخ دیگر مانند حوادث جاده‌ای که روزانه ۵۰ نفر کشته می‌دهد نیز داشتند.

حمیدرضا تأملی با بیان اینکه با درخواست خانواده‌ها برای تعطیلی مدارس مواجه هستیم، گفت: تعطیلی مدارس به لحاظ قانونی در اختیار فرمانداری و یا آموزش و پرورش نیست و شخص استاندار می‌تواند با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد تصمیم بگیرد که در این خصوص  گزارشی به شهرستان واصل نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است، گفت: امروز مدارس پاکیزه‌ترین مکان مانند دیگر مکان‌های اردستان هستند و لزومی به تعطیلی مدارس به دلیل کرونا نیست.

فرماندار اردستان با بیان اینکه بیماری کرونا بیشتر در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است تأثیر خواهد داشت، گفت: همه باید کمک کنند که جو روانی و ملتهبی که برای این بیماری در جامعه وجود دارد کاهش پیدا کند. امروز شرایط منطقه به نوعی نیست که با تعطیلی چند روز مدارس این بیماری ریشه‌کن شود.

تأملی با بیان اینکه تعطیلی آخرین مرحله اقدامات برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است، گفت: آیا تضمینی وجود دارد که مدارس تعطیل شود و دانش آموزان در خانه بمانند؟ به نظر می‌رسد بهترین راه  پیشگیری، رعایت بهداشت فردی است.

۱۱۳۹۸/۱۲/۰۵ – شاهین شهری ( ایسنا )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه سلامت و بهداشت

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

 

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانب مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود.

کسب مقام قهرمانی توسط پیشکسوت تکواندو شاهین شهر استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA از هیات تکواندو شهرستان شاهین شهر و میمه ؛ هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانی مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود. شایان ذکر است این مسابقات 17 فروردین ماه 1403 به میزبانی استان تهران برگزار شد و استاد هادی ترکاشوند پیشکسوت شاهین شهری و نماینده استان اصفهان، موفق به کسب مقام قهرمانی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *