اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

چرا مدارس اصفهان امروز تعطیل نشد؟

چرا مدارس اصفهان امروز تعطیل نشد؟

ایسنا/اصفهان در حالیکه مدارس بسیاری از استان‌های کشور و دانشگاه‌های اصفهان تعطیل است، باز بودن امروز مدارس اصفهان بنابر تصمیم وزارت بهداشت به دلیل بحرانی نبودن شیوع کرونا در اصفهان اتخاذ شد.

اعلام تعطیل نشدن دیرهنگام امروز مدارس اصفهان از یک سو و نگرانی خانواده‌ها از ابتلای فرزاندانشان از سویی دیگر، باعث شد بسیاری از کلاس‌های درس در اصفهان با تعداد اندکی دانش آموز تشکیل شود. مدارس اصفهان که روز شنبه بخاطر تعدد حوزه‌های انتخابیه اخذ رای و یکشنبه به منظور ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی تعطیل اعلام شده بود، در آخرین ساعات شب گذشته (یکشنبه) دایر بودن آن در روز دوشنبه اعلام شد. 

خانواده دانش‌آموزان اصفهانی که شب گذشته تا دیروقت منتظر اعلام تعطیلی مدارس بودن، وقتی با خبر بازبودن مواجه شدند، صبح فرزندان خود را در خانه نگه داشته و مانع رفتن آنها به مدرسه شدند. چندین خانواده در تماس با ایسنا گلایه‌های خود را در میان گذاشتند. 

مدیر یکی از مدارس اصفهان در این باره به ایسنا گفت: از هر کلاسی تنها چند دانش آموز مراجعه کرده اند و  با این وضعیت و تعداد کم دانش آموزان نمی‌توان کلاس های درس را برگزار کرد. 

مادر یک دانش آموز مقطع متوسطه از نگرانی اش درباره کرونا اینگونه گفت: دخترم را امروز در خانه نگه داشتم. ترس از کرونا جدی است و باید جدی گرفته شود. 

این مادر که خودش معلم دوره ابتدایی است، اظهار کرد: امروز به دلیل اینکه تعطیلی اعلام نشده بود، باید در مدرسه حاضر می شدیم. با اینکه از ابتلا به بیماری می ترسم، اما تنها مانع حضو دخترم در مدرسه شدم. 

همچنین پدر یک دانش آموز ابتدایی تصریح کرد: ساعتی پیش از مدرسه با همسرم تماس گرفتند و گفتند دخترمان را که ساعتی قبل به مدرسه برده بود، بازگرداند. مدیر مدرسه گفته بود امکان تشکیل کلاس ها به دلیل کم بودن دانش آموزان وجود ندارد. 

در همین حال مادر یکی از دانش آموزان ابتدایی گفت: با وجود اینکه روز گذشته اعلام شد، مدارس ضدعفونی شده، اما نمی توانم از ضدعفونی بودن فضا اطمینان داشته باشم و پسرم را در خانه نگه داشتم. 

در همین حال، یکی از کارکنان مدارس اصفهان به ایسنا گفت: در حالیکه دیروز در خبرها اعلام شد، تمام مدارس اصفهان ضدعفونی شده اند، اما در مدرسه ما، هیچ عملیات ضدعفونی انجام نشد. 

 

وضعیت اصفهان به لحاظ شیوع کرونا هنوز بحرانی نیست

 

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل و تصمیم گیری کشوری و با توجه به اینکه اصفهان مورد قطعی از ابتلا به کرونا نداشته است، مدارس امروز (دوشنبه- پنجم اسفند) در اصفهان تعطیل اعلام نشد.

وی با بیان اینکه شرایط استان اصفهان به لحاظ شیوع ویروس کرونا هنوز مانند برخی از استان های کشور بحرانی نیست، گفت: به همین دلیل امروز نیاز به تعطیلی مدارس نبود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه تصمیم گیری برای تعطیلی تمام مراکز در کشور در سطح کشوری ابلاغ می شود، تصریح کرد: شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت است و در خصوص تعطیلی مدارس در اصفهان ابلاغی از سوی وزارت خانه اعلام نشده است.

نجیمی ادامه داد: در روزهای آینده در صورتی‌که وضعیت استان تغییر کند، ممکن است مدارس تعطیل اعلام شود.

وی با بیان اینکه در هر شرایط اپیدمی و اضطرار همانند وضعیتی که اکنون در آن قرار داریم، شرایط از هشدار زردرنگ تا بحران قرمز رنگ متفاوت است، خاطرنشان کرد: کشور چین بیش از یک ماه است که در شرایط بحران قرمز به سر می‌برد، اما نمی توانیم وضعیت ایران را با چین مقایسه کنیم، حتی در داخل کشور نیز وضعیت استان های مختلف به لحاظ شیوع کرونا متفاوت است، درنتیجه نمی توان انتظار داشت، هر تصمیمی که در دیگر کشورها اتخاذ می شود، در ایران نیز اجرا شود.

 

ویروس کرونا با مواد ضدعفونی معمولی از بین می رود

 

نجیمی اضافه کرد: در داخل کشور، وضعیت برخی استان‌ها بحرانی‌تر است، از این‌رو مدارس تعطیل اعلام شده است. اما اگر دانش آموزانی مبتلا به سرماخوردگی هستند و یا به لحاظ شرایط بدنی دچار بیماری خاصی هستند، سخت گیری برای غیبت آنها در مدرسه اعمال نمی‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست به شایعات توجه نکرده و مطمئن باشند، اطلاعات در مورد کرونا با شفافیت به مردم اطلاع رسانی می‌شود. همچنین تصمیم گیری برای تعطیلی بر اساس بررسی برآوردها و کارشناسی از وضعیت موجود اتخاذ می‌شود.

وی درمورد مواد ضدعفونی برای پیشگیری از گسترش کرونا، گفت: ضد عفونی با مواد معمول انجام می‌شود که ویروس به مواد معمول ضدعفونی کاملا حساس است و به راحتی از بین می‌رود. تمام مواد پایه الکل و مواد نظافتی معمولی می توانند ویروس را از بین ببرند.

نجیمی در خصوص وضعیت مواد ضدعفونی در استان اصفهان گفت: مشکلی در تامین مواد ضدعفونی وجود ندارد و اقدامات مربوط به ضدعفونی در سطح استان در حال انجام است.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دلیل تعطیل نبودن مدارس امروز اصفهان را محرز نشدن موارد ابتلا به کرونا در اصفهان اعلام کرد و گفت: تصمیمی برای تعطیلی مدارس از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

همچنین رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به ایسنا گفت: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس با مصوبه ستاد ویژه استان با مسئولیت شخص استاندار و دستگاه های ذیربط مانند دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اصفهان است. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *