اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

استاندار اصفهان:
قطار سریع السیر تهران اصفهان شهرستان برخوار را دو قسمتی نخواهد کرد

در جلسه استانی قطار سریع السیر تهران قم اصفهان در خصوص گذر مسیر ریل گذاری این قطار شهرستان بخوار و شاهین شهر میمه و بحث و تبادل نظر شد | ریل گذاری به عرض ۳۴ متر است و از زمین های کشاورزی عبور خواهد کرد | حقوق قانونی ذینفعان را پرداخت خواهیم کرد | مسیر از منطقه دولت آباد توسط تیم تحقیقاتی و با حمایت فرماندار این شهرستان گمانه زنی شود

قطار سریع السیر تهران قم اصفهان ، شهرستان برخوار را دو قسمتی نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از استانداری اصفهان، دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان عصر سه شنبه ۱۸ مردادماه در حاشیه نشست بررسی این پروژه با اشاره به این که این پروژه ملی و دارای اهمیت فراوانی است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر اصفهان به تهران به کمتر از دو ساعت می رسد و در صنعت حمل‌ونقل کشور تحول عظیمی رقم خواهد خورد.
استان دار اصفهان ادامه داد: در ۲۰ کیلومتر انتهایی مسیر این طرح در شهرستان برخوار مشکلاتی به وجود آمده بود و برخی نگران دو قسمت شدن شهرستان بودند.
معاون هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به این که تصورات ایجاد شده اشتباه است و مبنای علمی ندارد، خاطرنشان کرد: عرض ریل این قطار سریع‌السیر ۳۴ متر و در حد یک خیابان معمولی است همچنین مسیر این محدوده در زمین های کشاورزی است و همه حقوق قانونی ذینفعان نیز پرداخت خواهد شد.
دکتر زینلیان با بیان این که بهره‌برداری از این طرح به توسعه منطقه و استان کمک شایانی خواهد کرد، گفت: در این جلسه مقرر شد با حمایت فرماندار دولت‌آباد تیم مطالعاتی، مسیر عبور قطار سریع‌السیر از محدوده دولت آباد را مطالعه و گمانه زنی کند سپس با ارائه نتایج مطالعات در خصوص نحوه گذر قطار سریع السیر در این مسیر تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این جلسه همچنین در خصوص پروژه متروی اصفهان – شاهین‌شهر نیز گفتگو شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در مورد این طرح بیان کرد: انتظار می رود بخشی از این پروژه تا ایستگاه استقلال توسط شهرداری اصفهان انجام شود. بایستی عملیات اجرایی از میدان استقلال تا شاهین شهر توسط شهرداری شاهین شهر و صنایعی که در این عرصه فعال هستند مشارکت شود.
وی ادامه داد: البته مذاکراتی انجام شده و امیدواریم با ایجاد یک شرکت پروژه ای که سهم هرکدام از ذینفعان در آن مشخص است بتوانیم در اسرع وقت این خط مترو را به بهره برداری برسانیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار نیز در این جلسه با بیان اینکه قطعا دولت سیاستی ندارد که یک جمعیت ۷۰ هزار نفری حقوقشان تضییع شود ، ادامه داد :  ما قطعا نخواهیم گذاشت حقی از مردم شهرهای دستگرد و دولت آباد برای عبور قطار سریع السیر تهران قم اصفهان تضییع شود

قطار سریع السیر تهران قم اصفهان

حاجی دلیگانی افزود : مردم دولت آباد و دستگرد مخالف این هستند که مسیر قطار سریع السیر تهران قم اصفهان به این نحو از منطقه ما بر روی زمین عبور کند، مردم حقوق مکتسبه دارند و خانه های مردم از بین میرود و چهره شهر بهم میریزد.

وی ادامه داد: ما قبلا در این خصوص مشاوره گرفته ایم، میتوان این مسیر را به زیر زمین برد و همچنین در خواست نمود که در  ادامه مسیر این قطار به سمت شیراز نیز از سمتی برود که کمترین موانع بر سر راهش باشد.

در پایان نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار تاکید کرد : در قضیه پرداخت خسارات خشکسالی حق دو شهرستان ما را ضایع کردید ، اجازه ء حق کشی دوباره را نخواهیم داد.

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کارگروه اجتماعی و مدیریت شهری

 ۱۴۰۱/۰۵/۱۸

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

سید محمدرضا کاظمی طبا

داوطلبین تائید صلاحیت شده مجلس در حوزه شاهین شهر و میمه و برخوار به ۳۰ نفر رسید | ۹ بهمن ۱۴۰۲

سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار و رئیس هیأت اجرایی انتخابات حوزه های اصلی شاهین شهر و میمه و برخوار صبح امروز 9 بهمن 1402 از تأیید ۳ نفر دیگر از داوطلبین، توسط شورای محترم نگهبان و افزایش تعداد نامزدهاي دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دو حوزه به ۳۰ نفر خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *