اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ریاست آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه :
آموزش و پرورش را محل ارائه گزارش و ژست و عکس گرفتن قرار ندهید | خطر فرونشست در ۳۰ مدرسه شهرستان شاهین شهر و میمه

آموزش و پرورش را محل ارائه گزارش و ژست گرفتن و عکس گرفتن قرار ندهید | رشد سرانه جمعیت دانش آموزی در ده سال اخیر تا ۴ برابر رشد سرانه فیزیکی بوده است | بیش از ۱۹۵۰ نفر دانش آموز اتباع خارجی در مدارس شهرستان ثبت نام گردیده اند | در سال جدید بایست برای ۴۵ تا ۴۶ هزار نفر دانش آموز برنامه ریزی انجام شود | مدارس شهرستان شاهین شهر و میمه در صورت رعایت الگوها، نگران تأمین آب و برق و گاز نباشند| در حال حاضر ۳۰ مدرسه فرسوده و منتج به فرونشست در شهرستان داریم

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از شورای آموزشی شهرستان شاهین شهر و میمه که به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکلات آموزشی شاهین شهر به ریاست سید محمد رضا کاظمی طبا – فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور اکبر پور مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا این شورا با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مدارس شاهین شهر و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، موارد اعمال شده توسط آموزش و پرورش در جهت جذب امکانات و توسعه فضاهای آموزشی و منابع مورد نیاز فعلی مورد گزارش و تبادل نظر قرار گرفت.

عالی ترین مقام آموزش و پرورش، در شهرستان ضمن تاکید بر یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با موضوع جلب مشارکت دستگاهای خدمات رسان ، شان حضور افراد در این جلسه را نیز بیشتر موید همین موضوع دانست.

مدارس و دانش آموزان - آموزش و پرورش - ژست

آموزش و پرورش را محل ارائه گزارش و ژست گرفتن و عکس گرفتن قرار ندهید

اکبر پور ضمن تاکید بر این موضوع که اگر آموزش و پروش شهرستان در مبحث توسعه و تجهیز امکانات تنها بماند، اولین ضرر را فرزندان خودمان خواهند دید، ادامه داد : آقایان و مسئولین محترم لطفاً آموزش و پرورش را محل ارائه گزارش و گرفتن ژست و عکس قرار ندهید، فارغ از نوع فعالیت و ادبیات و مدیریت ریاست اداره آموزش و پرورش همراهی با این اداره را انجام دهید، تا دانش آموزان به بهترین نحو در سنگر آموزش حمایت شوند.

ریاست آموزش و پرورش شهرستان تصریح کرد که در ده سال گذشته غیر از یک مرحله پرداخت سرانه که ۱ تا حدود ده میلیون در اختیار مدارس قرار گرفته تا کنون اموزش و پرورش نتوانسته سرانه دیگیری به ایشان پرداخت کند که بسی جای تاسف دارد.

رشد سرانه دانش آموزی نسبت به رشد سرانه فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان در ده سال اخیر، حدود ۳.۵ تا ۴ برابر بیشتر بوده است

علیرضا اکبر پور | ریاست آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن تشریح اینکه در بحث فضای فیزیکی، رشد دانش آموزی ما نسبت به سال ۱۳۹۱ که جمعیت ۲۲۰۰ نفر بوده است، ۶۶% بوده است اما در بحث رشد سرانه فیزیکی آموزش و پروش ۱۸% رشد داشته ایم بیان نمود که اگر این سرانه متعادل نشود با کمبود شدید امکانات و فضای آموزشی در شهرستان مواجه خواهیم شد.

وی به عنوان مثال اشاره نمود که ۶۴۰۰ خانواده در مسکن مهر داریم هر خانه ای یک نفر دانش آموز داشته باشد ۶۴۰۰ دانش آموز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط دو مدرسه (یک مدرسه ابتدایی و یک مدرسه دوره اول متوسطه پسرانه سردار شهید سلیمانی )در این محله داریم ادامه داد که اگر حتی ظرفیت مدارس را در حالت حداکثر ۵۰۰ نفر در نظر بگیریم به ۱۵ تا ۱۶ مدرسه فقط در این محله نیاز خواهیم داشت.

تا کنون بیش از ۱۹۵۰ نفر دانش آموز اتباع خارجی در مدارس شهرستان ثبت نام گردیده اند

اکبر پور در خصوص دانش آموزان جامانده از تحصیل نیز اظهار کرد که عمده این افراد، افغانستانی هستند، هرچند که در بحث اتباع خارجی ،۱۷۰۷ نفر ثبت نام تا سال گذشته داشته ایم و در حال حاضر و هم اکنون بیش از ۱۹۵۰ نفر از ایشان را ثبت نام کرده ایم و در حالیکه شایسته بود قبل از آن، جهت خدمت رسانی بهتر به این عزیزان و سایر دانش آموزان بومی، ابتدا امکانات، معلم و فرهنگ پذیرش این عزیزان در آموزش و پرورش شهرستان بررسی می‌گردید.

وی در خصوص علت ثبت نام این عزیزان فراتر از امکانات موجود، از حضار خواست با حضور در آموزش و پرورش اعتراض اتباع را نسبت به عدم ثبت نام و شکایت ایشان به مسولان عالی رتبه شهر در این خصوص را ببینند.

در سال جدید بایست برای ۴۵ تا ۴۶ هزار نفر دانش آموز برنامه ریزی انجام شود

ریاست آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید ۹۸ مدرسه ابتدایی ۵۲ مدرسه دوره اول و ۲۶ مدرسه دوره دوم و ۵ مرکز فنی و حرفی و ۱۲ مدرسه کار و دانش و ۸ مدرسه  استثنایی ۵۲ مرکز پیش دبستانی و ۸ مرکز بزرگسالان خواهیم داشت ، افززود : در سال تحصیلی جدید در مجموع برای ۴۵ تا ۴۶ هزار دانش آموز بایست برنامه ریزی داشته باشیم.

وی همچنین اظهار نمود البته با حساسیت و دقت نظر نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و درجلسه ای که با ریاست نایب رئیس مجلس و کمسیون آموزش جناب آقای نیکزاد و برای سه شهرستان برخوار ، میمه و شاهین شهر تشکیل گردید، تصمیم مبنی بر این گردید که اعتباراتی در این خصوص و در قالب تن خواه در اختیار اداره نوسازی قرار بگیرد و همچنین در بحث تکمیل تجهیزات آموزش و پرورش شهرستان نیز مصوبات خوبی داشتیم.

اکبرپور ادامه داد که البته در خصوص توسعه فضای آموزش تلاش بسیاری نیز انجام شده است و در هفته اول یا دوم مهر ماه افتتاح مدرسه خیر ساز حاج عبدالکریم بیدرام را در گرگاب خواهیم داشت و ادامه داد: در حال حاضر خیرین مشارکت کرده و سه پروژه در حال اجرا در مرحله نازک کاری و ۲ پروژه را در ابزاران و حاجی آباد ( چون ۶ کلاسه و در فضای کوچک بوده فعلا زیر بار نرفته ایم) خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص بهره گیری بهتر از فضاهای موجود اشاره نمود که دو مدرسه بلا استفاده و رها شده در شهر گز بود که بیشتر اقلام و امکانات آن به یغما رفته بود، که با تلاش همکاران و  پیگیری اداره شهرستان آماده و مورد استفاده قرار گرفتند و دبیرستان شهید هوشمند با ۱۸۰ دانش آموز را از محل قبلی به مدرسه شهید ذکاوتمند که ۳ سال رها شده بود منتقل شد و فضای سابق مدرسه هوشمند نیز به کانون تخصیص داده شد.

طرح احداث هنرستان در جوار صنعت برای شهرتان شاهین شهر و میمه، از طریق استانداری پیگیری خواهد شد

ریاست اداره اموزش و پرورش شهرستان همچنین اظهار نمود که طرح یک پروژه با مشارکت پالایشگاه به عنوان هنرستانی پویا در جوار صنعت نیز ارائه شده است که در صورتی که فرماندار به عنوان ریاست شورای آموزش و پرورش نسبت به این موضوع مدد برساند، امکان توسعه فضای بیشتر آموزشی جوار صنعت نیز مهیا خواهد شد.

فرماندار در خصوص این موضوع به عنوان ریاست شورای آموزش و پرورش شهرستان تاکید نمود که  بهتر است در شرایط حاضر، بجای تاسیس این هنرستان که هزینه گزافی بر سیستم آموزشی شهرستان تحمیل می نماید، این هزینه را صرف تجهیز و بازسازی مدارس فعلی و همچنین تکمیل کلینیک درمانی فرهنگیان بنماییم و بهتر است اولویت اختصاص هزینه را را به مدارس فعلی بدهیم.

فرماندار همچنین ادامه داد:  با توجه به کاستی های فعلی مدارس در شرایط شروع سال تحصیلی جدید، فعلا بهتر است این طرح در دستورکار بودجه و اعتبارات قابل حصول در شهرستان قرار نگیرد و در قالب منابع اعتباری قابل حصول، طبق ابلاغ و پیگیری استانداری اصفهان در خصوص ۳۲ مدرسه و هنرستان در جوار صنایع بزرگ استان، پیگیری شود.

اقدامات انجام شده آموزش و پرورش شهرستان برای تجهیز مدارس در آستانه شروع مهر ۱۴۰۱

اکبرپور در خصوص فعالیت های میدانی آموزش و پرورش در راستای تجهیز و توسعه مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد که از ۲۰۲ مدرسه موجود تا کنون ۱۵۰ مدرس را از نزدیک بازدید کارشناسی و آیتم های ۲۰ گانه حاکم بر کیفیت آموزشی را در آنها بررسی و نقاط نقص و کاستی ها را جبران کرده ایم.

۱۵ مدرسه ایزوگام کامل شده است، ۴۰ دستگاه رایانه با کمک خیرین در اختیار مدارس قرار گرفته است وی ادامه داد که تا کنون ۵ دستگاه کپی انبوه زن نیز در اختیار مدارس پرجمعیت ،گرفته اند.

دهها کولرقرار در اختیار مدارس قرار داده ایم و در خصوص سیستم گرمایشی سرمایشی به شکل استاندارد در حال پیگیری هستیم.

برای ۴۳۰۰۰ نفر دانش اموز کتاب با ۱۳ عنوان کتاب در دوران متوسطه اول و دم و ۶ عنوان کتاب در دوره ابتدای تهیه و در انبار شده است و هیچ نگرانی برای کتاب در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت.

اکبر پور ادامه داد با تمام کارهایی که انجام شده است بدلیل رشد بالای جمعیت دانش آموزی در شهرستان هنوز با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد که : در حال حاضر ۳۰ مدرسه فرسوده و منتج به فرونشست در شهرستان داریم که عملا قابل استفاده نیستند که در آنها ۲۴۰ کلاس دایر و ۷۷۰ نفر دانش آموز نیز در فضای فرسوده آنها مشغول به تحصیل هستند.

عالی ترین مقام آموزش و پرورش شهرستان تصریح کرد که : در یک گزارش گیری از ۲۴ مدرسه بصورت تصادفی در سطح شهرستان  به غیر از ۱۷۸ مدرسه دیگر مشاهده می کنیم که ۵۶۷ نیمکت، ۳۳ کولر و … می خواهیم و قابل استنباط است که برای تمامی مدارس اگر این گزارش را تدوین کنیم  عدد نیاز ما نجومی می شود. به عنوان مثال : در حال حاضر برای مدرسه شهید سلامتیان ۲ به عددی در حدود ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه برای تجهیز اولیه این مدرسه نیاز است.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای پروژه مهر تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات مدارس امیدواریم  همکاری خوبی با شورای شهر و سازمان رفاهی انجام شود در حال حاضر این  ۲۴ مدرسه گزارش شده بیشترین کمبود امکانات را دارند.

فرماندار شهرستان نیز در تصریح هزینه های مورد نیاز آموزش و پرورش اظهار کرد که در نتیجه جلسات قبلی تشکیل شده و با بررسی های اولیه انجام شده، اداره آموزش و پرورش شهرستان حداقل حدود ۵ میلیارد هزینه اولویتی به غیر از هزینه های لازم برای تجهیز کامل مدارس تحت پوشش، لازم دارد. اکبر پور ضمن تایید فرمایشات فرماندار ، تصریح کرد که فعلاً بهتر است به عدد فرماندار که بر اساس کارشناسی در خصوص حداقل نیازهای پایه ای نهاد است، اکتفا نموده و شرایط مدارس شهرستان را بهبود دهیم.

هر کمکی که در توان شهرداری شاهین شهر باشد از جامعه تعلیم و تربیت شهر دریغ نخواهد شد.

ابریشمی راد | شهردار شاهین شهر ضمن تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و همکاران وی اظهار نمود که : در ۸ سال گذشته دولت ها مشکل داشته اند و آنچه بایست انجام می شده انجام نشده است. ارگان های دولتی و حکومتی دستشان در تخصیص مالی باز نیست و از ظرفیت های شهرستان استفاده کنیم از ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه سالیانه شهرداری ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برای همه اتفافات شهر داریم و تا کنون ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن هزینه شده ست و ۲۰۰ میلیون تا پابان سال داریم ولی باز هم هر کمی در توان نهاد شهرداری و سازمان های تابعه ان امکان پذیر باشد ازبه جامعه تربیت و تعلیم شهر دریغ نخواهیم نمود.

مدارس شهرستان شاهین شهر و میمه در صورت رعایت الگوها، نگران تأمین آب و برق و گاز نباشند

اکبرپور ادامه داد:  همچنین در بحث گازرسانی مدرسه شهید بیدارم گرگاب نصب انشعاب با همکاری اداره گاز صورت گرفته و  از اداره برق برای نصب انشعاب در این مدرسه که در شبکه نیز هست تقاضای مساعدت داریم و همچنین در یکی از مدارس گلدیس و فیروز آباد محله برکت پیمانکاران معطل مسئله انشعاب برق هستند، که انشالله اداره بقر شهرستان با آموزش و پرورش نیز در این خصوص همراهی کنند.

نماینده اداره برق شهرستان شاهین شهر و میمه: در تابستان موفق شدیم که به نحوی برنامه ریزی کنیم که برق مشترکین خانه ها را قطع نکنیم، لیکن برق مراکز صنعتی جهت تعدیل میزان مصرف بصورت محدود و زمانبندی شده قطع گردید. فلذا در صورت همکاری مدارس در میزان مصرف متعادل برق، حداکثر تلاش را انجام می دهیم که برق آنها قطع نشود و برق شهرستان را مطئمن پایدار برقرار کنیم.

علی صالحی ریاست شورای اسلامی شهرستان نیز در این راستا پیشنهاد داد که به نحوی اداره برق مساعدت نماید تا با نشر و اطلاع رسانی به دانش آموزان مصرف بهینه برق آموزش داده شود تا بتوانیم عملکرد بالایی در همکاری مدارس با اداره برق در کنترل مصرف داشته باشیم.

شریفی | مدیریت اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهین شهر و میمه نیز با بیان اینکه تا کنون بحث قطعی آب مدراس را در دستورات نداشتیه ایم و برای بدهی ها نیز با آموزش و پرورش شهرستان همکاری کرده ایم اشاره نمود که در بازدید میدانی کارشناسان آبفا متوجه شدیم که بیشتر مدارس شهرستان، تاسیسات (شیرآلات و … ) فرسوده دارد و گاها بی توجهی نیز به رفع این موارد صورت گرفته است و هر چند که  خدمات دهی آبفا تا کنتور است ولی در خصوص مدارس حتی در خصوص مشکلات داخل مدرسه هم کمک داده ایم و اگر موردی باشد باز هم همکاری می کنیم وی به عنوان مثال یادآور شد مدرسه کلهرود در حال حاضر ۱۹ میلیون تومان بدهی دارد ولی اقدامی در خصوص قطع انشعاب آن صورت نگرفته است.

شریفی ادامه داد: زمان شروع و تعطیلی مدارس به تابستان نمی خورد و این خوب است ولی بهتر است مخزن و منبعی برای مدیریت بحران آب در کم آبی تعبیه شود.

در مدارس شهرستان مشکل دزدی از تجهیزات مدارس را داریم

اکبرپور : در مدارس دزدی کنتور و سایر تجهیزات را حدوداً هر شب داریم. دزد محترم کنتور آب مدرسه را دزدیده و آب شب تا صبح رفته و هزینه آب بایست پرداخت شود مدرسه داریم که بدهی ۹ میلیون آب و یا مدارسی ۶ میلیون برق دارد و امیدواریم دستگاهاهی اجرایی همراهی کنند تا از محلی بدهی ها را جور و پرداخت کنیم.

در این مبحث پیشنهاد شد که باه ماهنگی واحدهای نظارتی و انتظامی و مشاوره تخصیی ادارات خدمت رسان عمومی نظیر آبفا و اداره برق غیره به نحوی مثلا با نصب دوربین حفاظ یا  تغییر محل کنتورها به داخل ساختمان مدارس از احتمال سرق آنها کاسته شود که البته نیاز به بررسی بیشتر خواهد داشت.

 

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کارگروه آموزش و فناوری | ۱۴۰۱/۰۵/۲

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال» ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌وکار و بازاریابی و با حضور متخصصان این عرصه، در ساختمان نگارستان شاهین‌شهر برگزار شد.

برگزاری همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال » در شاهین شهر | ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌ و کار و بازاریابی

به گزارش شینا | SHINNA از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ؛ «مهارت‌آفرینی در حوزه دیجیتال»، «آیندۀ کارآفرینی با ظهور هوش مصنوعی» و «کسب‌وکار هوشمند و کارآفرینی» سه محوری بود که در همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال» ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌وکار و بازاریابی و با حضور متخصصان این عرصه، در ساختمان نگارستان شاهین‌شهر برگزار شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *