اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

دستاورد ویژه سفر مدیرکل سازمان ملی زمین و مسکن :
رفع موانع پروژه های توسعه و تامین مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه

دکتر علیرضا فخاری | مدیرکل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن بازدید از پروژهای عمرانی و نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه، در راستای اجرایی شدن و  تکمیل برخی پروژه های شهری و مسکن و همچنین الحاقات زمین در این خصوص، مذاکره گردیده و تصمیمات خوبی اتخاذ گردید.

مدیر کل سازمان ملی زمین و مسکن در شاهین شهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | شین نا SHINNA  دکتر علیرضا فخاری | مدیر کل سازمان ملی زمین و مسکن امروز چهارشنبه شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۱ با دعوت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه به همراه کاظمی طبا | فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، مدیران مسکن و شهرسازی استان و در همراهی با عضای شورای شهر و شهرداران هر شهر از شهرستان از پروژه‌های مسکن و شهرسازی بازدید به عمل آورد که تخصیص اعتبار و اتخاذ تصمیم در خصوص رفع موانع جهت توسعه مطلوب پروژه های مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار؛ دستاورد ارزنده سفر مدیرکل سازمان ملی زمین و مسکن به این شهرستان بود.

در این سفر یک روزه مدیر کل مسکن و شهرسازی به شهرستان ، مسائل و مشکلات مربوط به توسعه شهری و زیرساخت های افزایش مسکن توسط مسئولان هر شهر به ایشان مطرح شده و ایشان ضمن بازدید میدانی از موارد مربوطه در مشورت با مدیران ارشد سازمان ملی زمین و مسکن و اداره راه و شهرسازی در استان و شهرستان نسبت به تصمیم گیری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات توسعه و تامین نیاز مسکن شهرستان تصمیمات و راهکارهایی را ارائه نمودند.

با برسی های انجام شده مشخص گردید که در بخش میمه حدود ۱۶۳ نفر متقاضی ثبت نام شده که واجد شرایط هستند ، و برای ایشان زمین کافی موجود است، فلذا با جلوگیری از ایجاد تراکم جلوگیری کرده و از بلندمرتبه سازی در این مناطق جلوگیری خواهد شد.

در این خصوص در بخش میمه و برخی شهرهای شهرستان برخوار نسبت به واگذاری اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن های تک واحدی یا دو واحدی در قالب نهضت ملی مسکن و با مشارکت خیرین مسکن ساز تصمیماتی اتخاذ گردید.

در برخی از شهرها فاقد زمین هستیم در مواردی که زمین نداریم با افزایش تراکم و تغییر خط آسمان یا خرید زمین از بخش خصوصی نسبت به تامین زمین اقدام خواهیم کرد.

در توسعه و رفع مشکلات محله مسکن مهر شاهین شهر از برخی کاستی های موجود اطلاع یافته و جهت احداث مسجد، کلانتری، مدرسه و مجتمع چند منظوره خدماتی و رفع مشکلاتی که میان شهرداری و سازمان راه و شهرسازی بود، تصمیماتی اتخاذ و اقداماتی انشالله برای رفع موانع انجام خواهد گردید و حدود ۳ تا ۴ میلیارد اعتبار دولتی دیگر اختصاص یافت تا این مشکلات مرتفع گردد.

نوید توسعه سریع خدمات شهری در مسکن مهر شاهین شهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن

مدیرکل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به مشکلات مطرح شده در خصوص مشکلات الحاق زمین ها به مناطق شهری، اظهار داشت که برای الحاق جمعیت و توسعه زیر ساخت های شهری مطالعات بایست صورت بگیرد و در این راستا بایست تابع قوانینی مصطلح به قوانین ۴ گانه باشیم و با استناد به این قوانین در ابتدا ظرفیت جذب و توزیع جمعیت تعیین ، سپس مطالعات اولیه برای شناخت محیط انتخاب زمین انجام و تثبیت شده سپس محیط توسعه شهری  طراحی و در نهایت در قالب پروژهای شهرسازی اجرا می شودف البته برخی موارد بایست در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و بررسی و تصمیم گیری بشود.

وی ادامه داد: الحمدالله با شناخت موارد مطرح شد و شناسایی موارد کاستی و مشکلات موجود در راه الحاق زمین ها به مناطق شهری جهت تامین مسکن در آینده تصمیماتی در نظر گرفته شد که انشالله به صورت مشارکت ایر نهادها با سازمان ملی زمین و مسکن در آینده در این مناطق با مشکل مسکن مواجه نباشیم.

دکتر علیرضا فخاری | معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به همراه مسئولین از زمین های ثبت نامی ایثارگران بازدید پس از  استماع توضیحات مسولان شهرستان و مشاهده مستندات پیگیری شده، تبیین نمودند که برای تغییر کاربری این اراضی از کشاورزی به مسکونی لازمه است که اداره کشاورزی همکاری مؤثری انجام داده و طبق بررسی مدارک و مستنداتی که موجود است و مدت موثر عدم کشت و کار در آنها مستند گردیده، در صورت احراز بر طبق تبصره یک ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب ۱۳۷۴/۳/۳۱ اقدامات و بررسی های لازم را صورت دهد و در این راستا سازمان ملی زمین و مسکن نیز از انجام هر گونه همکاری و خدمتی در جهت تسریع تعیین تکلیف موضوع فوق دریغ نخواهد نمود.

گام رو به جلو در تکمیل مالکیت زمین های ایثارگران شاهین شهر

همچنین در این بازدیدها از روند احداث و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز بازدید میدانی به عمل آمد و در این راستا اظهار کرد که سهم پیش بینی شده برای سازمان ملی زمین و مسکن تا پایان سال ۱۴۰۱در کل کشور به ۳۲۰۰۰۰۰ واحد-زمین رسیده و بایست تامین شود.

فخاری در خصوص تشریح برنامه های نهضت ملی مسکن ادامه داد: در کل کشور از حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نامی تا کنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند و در حال حاضر برای حدود ۱۷۰۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰۰ متقاضی زمین مهیا گردیده است و انشالله تا پایان سال بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ واحد به متقاضیان تحویل خواهد گردید.

البته در برخی استان ها و  شهرها (به عنوان مثال در استان کردستان و مازندارن و گیلان) زمین کافی برای دراختیار قراردادن به متقاضیان نداریم، فلذا از طریق افزایش تراکم بصورت برداشت و جابجایی خط آسمان برای سازه ها، توزیع جمعیت به مناطق برخوردارتر از نظر زمین، یا خرید زمین از بخش خصوصی نسبت به تامین زمین اقدام خواهدشد.

در خصوص الحاق زمین برای توسعه شهری به شهرهای گرگاب و گز نیز تصمیماتی اتخاذ شد که پس از بررسی و تایید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان، و ایجاد تمهیداتی جهت رفع موانع موجود، اجرایی خواهند شد و انشالله در این شهرها مشکلی در خصوص تامین مسکن برای متقاضیان آن وجود نخواهد داشت.

همچنین در بازدیدهای به عمل آمده در شهر دولت آباد، تصمیماتی جهت مساعدت در ساخت مدرسه و مسجد مسکن مهر اتخاذ و تمهیداتی در نظر گرفته شد.

در شهر حبیب آباد و شهرک سیمرغ خورزوق، بر اساس بازدیدهای صورت گرفته تصمیماتی جهت تامین اعتبار ساخت مدرسه  و مسجد در نظر گرفته شد.

همچنین در این سفر مدیر کل سازمان ملی زمین و مسکن به شهرستان برخوار درخصوص رفع مشکلات و تامین اعتبار طرح نهضت اقدام ملی مسکن شهرهای شهرستان برخوار نیز تصمیماتی اتخاذ شد.
علیرضا فخاری در پایان این سفر با نوید آنکه با بررسی موارد مشروحه و تامین و تخصیص اعتبارات لازم در راستای تصمیمات اتخاذ شده، از الحاق اراضی جدید به طرح توسعه مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه  نتیجه رضایت بخشی خواهد داشت ادامه داد: با اجرای این الحاقات و اجرای پروژه های مسکن انشالله نیازمندی افراد متقاضی خانه به نحو مطلوبی تامین خواهد شد.

پایگاه خبری شاهین شهری | شینا SHINNA
کارگروه مدیریت شهری | ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

 

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

نشست خبری اصحاب رسانه با منتخبین مردم در شورای اسلامی شاهین شهر در خصوص شفاف سازی مشکلات شهری

کمبود آب و حضور آلاینده ها دو معضل بزرگ شاهین شهر

بهرام عمویی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه عملکرد دوره ششم منتخبین شورای اسلامی شاهین شهر را بی سابقه دانست و طبق برآورد ایشان رضایتمندی مردم از مجموعه مدیریت شهری نسبت به تمامی ادوار شورای شهر بیشتر دانست. وی افزود در این دوره مردم شاهین شهر به تمام معنا در اداره امور شهر مشارکت داده شده است. مجموعه شهرداری به شفاف‌ سازی بودجه ملزم شده است وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود 45 هزار نفر به جمعیت شاهین شهر اضافه خواهد شد در صورت عدم تدبیر دولت بدون شک شاهین شهر با بحرانی بی سابقه از آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهد شد عمویی کمبود آب و حضور آلاینده ها را دو معضل بزرگ شاهین شهر دانست و در خصوص پرداخت نشدن حدود 1000 میلیارد ریال عوارض آلایندگی شاهین شهر در سال ۱۴۰۱ که در پروسه اداری سازمان های مالیات و امور اقتصادی و محیط زیست در حال تعلیق است درخواست نمود تدابیری اتخاذ و جهت تسهیل نتیجه چاره اندیشی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *