اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد توجه ویژه قرار گرفت:
برنامه ریزی جهت افزایش سرانه دسترسی به کتاب در شهرستان شاهین شهر

برنامه ریزی و نظارت ویژه و مستمر بر چگونگی تولید و عرضه‌ی محتوای آموزشی دینی و قرآنی و انتقال صحیح مباحث آموزش و دینی به کودکان و نوجوانان | افزایش سرانه دسترسی مردم شهرستان شاهین شهر و میمه به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان از موارد مهم مطرح شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه

جلسه شورای عمومی فرهنگ شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه | شینا SHINNA جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور فرماندار ، امام جمعه شاهین شهر ، ریاست دادگستری و سایر مسئولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار شد.

سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار در این جلسه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، موضوع و مباحث آموزشی و تربیتی دینی در کنار سایر برنامه‌های نظام آموزشی کشور قرار گرفته است و اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از اجرایی شدن این مهم و با توجه به تغییر شیوه و نوع و همچنین ابزار تدریس، نظارت بر چگونگی تولید و عرضه‌ی محتوای آموزشی دینی و قرآنی و نحوه ارائه آن به مخاطب  ضرورت یافته است. همچنین شایسته است با برنامه‌ریزی ویژه جهت انتقال صحیح محتوای یادشده به کودکان و نوجوانان خصوصاً در مهدکودک ها، پیش دبستان و مدارس با پیگیری و نظارت مستمر و با رعایت اصل جذابیت و نشاط در شهرستان صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان در ادامه از دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین و حساس ترین مرحله زندگی انسان‌ نامبرد ‌که می‌توان در این مقطع، با استفاده از شیوه و ابزار درست در راستای شکل‌گیری شخصیت، یاد دهی نحوه زندگی اجتماعی و سبک زندگی سالم و همچنین انس بیشتر با متون دینی و قرآن کریم بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر در این جلسه بر افزایش سرانه دسترسی عموم به کتاب و همچنین ارتقای زمان مطالعه مفید در بین اقشار گوناگون جامعه  تاکید نمود.

امام جمعه شاهین شهر ضمن بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک عادت دائمی در میان عموم مردم ترویج یابد.، افزود : لذا ضرورت دارد کمیته ای در این زمینه و برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل شده و به صورت جدی این امر پیگیری و از تمام ظرفیت ها شهرستان استفاده شود.

شایان ذکر است جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه به میزبانی دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار گردید.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تمامی مسئولان و فرماندهی های انتظامی و نظامی شهرستان حضور داشته و جهت بالا بردن سطح فرهنگی شهرستان به تبادل نظر می‌پردازند.

جلسه شورای عمومی فرهنگ شهرستان شاهین شهر و میمه

پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه | شینا SHINNA
کارگروه فرهنگی | ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

عضویت رایگان سالانه کتابخانه های عمومی

از امروز تا ۲۵ آبان عضویت سالانه رایگان برای کتابخانه ها دریافت کنید.

◼ همزمان با آغاز سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد بازگشت منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود. ◼ علاقه‌مندان از ۲۳ تا ۲4 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند. شایان ذکر است اعتبار کدهای تخفیف عضویت رایگان تا ۲۴ آذرماه خواهد بود و فهرست پرتال کتابخانه‌های عمومی نیز در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی نیز در نشانی www.samanpl.ir در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *