اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در حضور ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان صورت گرفت :
ساماندهی ویژه زمین های منطقه برم شاهین شهر

با حضور ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور، مدیران استانی و شهرستانی این بنیاد، فرماندار شهرستان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات زمین های برم شاهین شهر، پس از بازدید میدانی از محل زمین های فوق، در نشستی ویژه مسولین با نمایندگان مالکین اراضی فوق تصمیمات مثبتی اتخاذ گردید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | شین نا SHINNA صبح امروز ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ محمد پیرعلی | ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ضمن بازدید از املاک بنیاد مستضعفان در شاهین شهر، در راستای، رفع مشکلات زمین‌های منطقه برم شاهین شهر و تعیین تکلیف مدارس تحت مالکیت بنیاد مستضعفان، در نشستی با مدیران بنیاد مستضعفان استان اصفهان و شهرستان شاهین شهر و سایر مدیران ذیربط شهرستان و استان به تبادل نظر پرداخته و در خصوص مسائل مشروحه تصمیماتی اتخاذ نمودند.

پیرعلی با اشاره به اینکه در دستگاه های خدمت رسان به مردم، هیچ هدفی نبایست بالاتر از رفع مشکلات و بهبود وضعیت مردم باشد و تمامی دستگاه های خدمت رسان و اجرایی بدون تفکیک گرایی، با مشارکت و هم افزایی در این راستا تلاش کنند تا موانع موجود از سر راه برداشته شود

سید محمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شاهین شهر نیز ضمن اشاره به اینکه مردم فرماندار را قانوناً و عرفاً به عنوان نماینده ارشد حاکمیت و دولت در شهرستان می‌بینند، تشریح نمود که به عنوان فرماندار شهرستان، سعی را بر این گذاشته که حداکثر هماهنگی جهت پیشبرد و رفع موانع موجود بین ادارات شهرستان در راستای بهبود خدمت رسانی و تکمیل پروژه های نیم تمام و رفع مشکلات مردم ایجاد نماید.

وی ادامه داد:  در این راستا انتظار از مدیران ادارات شهرستان این است که تلاش خود در راستای قانون را برای رفع موانع خدمت رسانی به مردم ، دو چندان کنند و رفاه و آسایش برای شهروندان نسبت به قبل، بیش از پیش ایجاد گردد.

حاجی دلیگانی | نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هدف تمامی کارها در دستگاه‌های متولی حکومتی و دولتی باید منافع ملی و مردم باشد، افزود : مشکلات منطقه بُرُم شاهین شهر بایست با تعامل سه گانه در راستای قانون، بین مالکان ؛شهرداری و بنیاد مستضعفان و با در نظر گرفتن اولویت در منافع مردم حل و فصل شود.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد : زمین های منطقه برم حدود ۲۰ سال است بلاتکلیف و بلا استفاده مانده و امید است با تعامل و همکاری سازمان ها و ادارات زیربط و بنیاد مستضعفان، تصمیماتی اتخاذ شود تا در نتیجه آن به بهترین شکل منافع مردم و شهر تأمین گردد و مالکین از بلاتکلیفی نجات یابند.

در این جلسه همچنین تعدادی از نمایندگان مالکین در منطقه برم شاهین شهر، به ایراد درخواست از جانب مالکین پرداخته و از دستگاه‌های دولتی و اجرایی خواستار رفع مشکلات چندین ساله در راستای خدمات دهی، جهت برقراری زیرساخت خدمات شهری و ایجاد امکان سکونت به زمین‌های فوق گشتند.

در خاتمه این جلسه پس از تبادل نظر مدیران اجرایی کشوری، استانی و شهرستانی و در هماهنگی با فرماندار و نماینده شهرستان، تصمیم براین شد که در صورت تصویب نهایی در اداره کل بنیاد مستضعفان، این بنیاد ۷۰ درصد سهم اجرایی هزینه ها در راستای خدمات اجرایی زیربنایی ( شامل گاز، آب و فاضلاب و برق ) را بر عهده گرفته و ۳۰ درصد از سهم هزینه کرد مربوطه بر عهده مالکین گردد.

در ادامه و در هماهنگی با مدیر کل اداره آبفا کشور، مقرر گردید در تعامل با بنیاد مستضعفان در ازای قیمت کارشناسی خدمات آب و فاضلاب در ازای واگذاری زمین در صورت تایید نهایی، انجام خدمات آب و فاضلاب نیز صورت بگیرد و هزینه خدمات گاز و برق تماماً توسط مالکین و از محل ۳۰ درصد سهم متعلقه به ایشان انجام شود.

بنیاد مستضعفان در خصوص زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت منطقه مذکور نیز با شهرداری پیگیری ها و توافقاتی انجام داده است که پس از انجام و تکمیل خدمات گازرسانی و احداث شبکه آب و فاضلاب، آسفالت گذاری آن نیز قابل انجام خواهد بود.

جهت ساخت ورزشگاه کارگری در محدوده برم، مقرر گردید زمینی به عرصه ۶۱۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۰ میلیار ریال در اختیار اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی قرار بگیرد تا در صورت تایید و صدور مصوبات رسمی با هماهنگی اداره فوق و اداره ورزش و جوانان، ورزشگاهی تحت عنوان ورزشگاه کارگری در این منطقه احداث شود و همچنین در صورت تایید و مصوب شدن توافقات قبلی با دانشگاه علوم پزشکی، این نهاد متولی ساخت یک درمانگاه در منطقه مذکور گردد، تا به امید خدا با احداث واحد‌های خدماتی و رفاهی، مشکل سکونت پذیری و توسعه منطقه برم ، در کمترین زمان ممکن حل شود.

لازم به توضیح است زمین‌های منطقه منسوب به بُرُم در قسمت جنوب‌شرقی شاهین شهر و در محدوده محله زمین‌های پروژه نیایش و منازل سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع گردیده و حدود ۸۴۰ پلاک مسکونی ،  ۱۲۰ پلاک تجاری، ۱۹ پلاک سرانه‌های خدماتی (فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، پارکینگ و فضای سبز و …) در آن توسط بنیاد مستضعفان تفکیک و بخشی از پلاک‌های مسکونی آن به مالکین اولیه از طریق کارشناسی واگذار گردیده است.

ساماندهی ویژه زمین های منطقه برم شاهین شهر

شایان ذکر است در ادامه این بازدید مدیران مربوطه از  برخی دیگر از املاک بنیاد مستضعفان در شهرستان ، من جمله اراضی کارخانه بارش در شمال غربی شاهین شهر، محل واگذاری زمین‌ به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در شمال شرقی شاهین شهر ( انتهای بلوار شهید محمد منتظری) نیز بازدید به عمل آوردند و مشکلات جاری مناطق فوق را مورد تبادل نظر و بررسی قرار دادند تا نسبت به رفع آنها، پیگیری ویژه انجام گردیده و در راستای بهترین خدمت رسانی به مردم، مورد استفاده قرار بگیرند.

پایگاه خبری شاهین شهری | شین نا SHINNA
کارگروه مدیریت شهری | ۱۴۰۱/۰۶/۲۱

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

تجمع مالکین زمین‌های برم مقابل فرمانداری شاهین‌شهر | 9 بهمن 1402

تجمع مالکین زمین‌های برم مقابل فرمانداری شاهین‌شهر | ۹ بهمن ۱۴۰۲

متاسفانه علی رغم سود کلانی که به بنیاد و شهرداری از فروش زمینهای برم عاید گردیده، از انجام تعهدات خود اعم از ارائه خدمات شهری به مجموعه مذکور ، به بهانه های مختلف سر باز میزنند. اطراف زمینهای برم تماما ساخت و ساز شده و کلیه خدمات (آب و فاضلاب، برق و گاز) را دارا می‌باشند و مسکونی هستند ولی زمینهای برم هنوز بلاتکلیف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *