اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ماجرای حمله تروریستی به حرم مطهر شاه چراغ (ع) و دستگیری عوامل آن

دو تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و ۶ نفر از عوامل پشتیبان این عملیات تروریستی تا کنون دستگیر شده اند | یک تن از عوامل حمله به هلاکت رسیده و همچنین ۱۵ هموطن شهید و ۲۱ نفر مجروح شده اند.

ماجرای حمله تروریستی به حرم مطهر شاه چراغ (ع) و دستگیری عوامل آن

به گزارش شاهین شهری | شین نا SHINNA، غروب چهارشنبه چهارم آبان ماه، یک فرد مسلح با ورود به حرم شاهچراغ (ع) شماری از زائران را به رگبار گلوله بست و شماری از آنان را مظلومانه به شهادت رساند. داین حادثه تروریستی منجر به کشته‌شدن ۱۵ هم‌وطن و زخمی‌شدن ۲۱ نفر شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

در ادامه با درگیرشدن یک نیروی امنیتی حرم مطهر و سپس سررسیدن نیروهای یگان ویژه و درگیرشدن با او، مهاجم هم تیر خورده که پس از بستری‌شدن در بیمارستان مسلمین شیراز تحت چند عمل جراحی قرار گرفته که در نهایت هم بدون اینکه شناسایی شود، فوت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز زمان تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را زمان نماز مغرب وعشاء اعلام نمود.

اسماعیل محبی پور  بیان کرد: متاسفانه شامگاه امشب چهارشنبه ۴ آبان تیراندازی تروریسی در حرم شاهچراغ(ع)، موجب زخمی شدند تعدادی از شهروندان شده است.
او ادامه داد: تعدادی کشته شده‌اند که آمار آنها مشخص نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین اعلام کرد: محیط تحت کنترل است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.
سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: افراد مسلح از درب ورودی باب‌الرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند.
ماجرای حمله تروریستی به حرم مطهر شاه چراغ (ع) و دستگیری عوامل آن

دستگیری عامل اول و دوم این حمله تروریستی

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل اصلی را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

مجروحان حادثه تروریستی ‌حرم شاهچراغ به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند.

در ادامه فرمانده انتظامی فارس اظهار نمود، عامل اصلی حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز که دستگیر شده است، در حال بازجویی قرار گرفته است.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد و هم اکنون عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

چندی پس از آن عنصر دوم عملیاتی این حادثه تروریستی نیز بازداشت شد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر اطلاعات از دستگیری عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ در شب گذشته خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب طی سخنانی در همایش ملی پدافند غیرعامل، با بیان این‌که «دشمن تلاش می‌کند که اغتشاشات را با بحران‌آفرینی‌های جدید و با کمک اقدامات ایذایی و فشارهای جهانی و  عملیات تروریستی و اقدامات هنجارشکنانه ادامه دهد»، اعلام کرد: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز به لطف الهی سربازان گمنام امام زمان موفق شدند عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند.

ماجرای حمله تروریستی به حرم مطهر شاه چراغ (ع) و دستگیری عوامل آن

شرح حادثه از زبان برخی شاهدان عینی / نقل از فارس

یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا ۵ الی ۶ گلوله  شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.

بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند.

یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد:  درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.

وقتی ما را دید سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت درب شبستان کرد، وقتی دید که این درب بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.

به گفته شاهدان عینی فرد مسلح ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

حسین علایی رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه در این راستا می گوید: طبیعی است که انجام جنایت هولناک در شیراز و حمله به مردم عادی در حرم حضرت احمدبن موسی، یک اقدام برنامه ریزی شده است که با بهره گیری از نقائص امنیتی موجود در ایران و در حرم شاهچراغ به مرحله اجرا درآمده است.

شهدای شیراز میهمانان علی بن موسی‌الرضا(ع) شدند

در پی این رویداد، روز شنبه هفتم آبان ماه عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

در روز هفتم آبان ۱۴۰۱، مراسم تشیع و تدفین شهدای این حادثه تروریستی با حضور مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ، برگزار شد. در این مراسم شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر انگلیس»، «زن زندگی شهادت»، و «مرگ بر فتنه‌گر» سر داده شد. اجساد شهدای این حادثه تروریستی نیز پس از تشیع در شیراز و مشهد، برخی در شیراز و برخی در شهر خودشان دفن شدند.

ماجرای حمله تروریستی به حرم مطهر شاه چراغ (ع) و دستگیری عوامل آنپس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

 پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل شده و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل گردیده و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن شدند

پیکرهای پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل شدند

 پیکرهای ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل شدند

دستگیری ۶ نفر از عوامل پشتیبان حمله تروریستی به زائران حرم مطهر شاهچراغ

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از پایگاه خبری شرق، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات پس از انتشار خبر وزیر اطلاعات مبنی بر دستگیر عامل دوم حمله تروریستی به شاهچراغ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند؛
با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و ادعیه‌ی مردم مؤمن، به‌ویژه خانواده‌های دلسوخته‌ی شهدای فاجعه‌ی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهم‌السلام)، در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید. روابط عمومی وزارت اطلاعات / نهم آبان‌ماه ۱۴۰۱

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری ؛سارق کولرگازی یک مغازه در شاهین شهر حین سرقت توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

ناکامی سارق کولر گازی با هوشیاری شهروند مسئول شاهین شهری

با هوشیاری و تماس به هنگام شهروند شاهین شهری با کلانتری 11 شاهین شهر مبنی بر حضور فردی ناشناس در بالای پشت بام یک مغازه ؛ سارق سابقه دار ، حین سرقت کمپرسور کولرگازی در عملیات ضربتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *