اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

عناوین برنامه‌های هفته فرهنگی شاهین‌شهر اعلام شد

شهردار شاهین‌شهر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از ۴۰ عنوان ویژه برنامه هفته فرهنگی شاهین‌شهر را تشریح نمود.

هفته فرهنگی شاهین شهر رویداد فرهنگی اجتماعی و ورزشی ویژه گرامیداشت و معرفی شاهین شهربه گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | شین نا SHINNA سعید ابریشمی راد | شهردار شاهین شهر روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیش از ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در هفته فرهنگی شاهین‌شهر را تشریح نمود.
این برنامه‌ها به تفیک محتوا به هر روز این هفته اختصاص یافته و روز مربوطه به یک عنوان عمومی مختص به گروه‌بندی خود، به شرح ذیل نامگذاری گردیده است:

جمعه ۲۰ آبان‌ماه – روز ورزش

شهردار شاهین‌شهر دعای روح بخش ندبه در مصلی نماز جمعه شاهین‌شهر و پخش مستقیم آن از شبکه یک سیما را آغازگر برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر برشمرد و تصریح کرد: اولین روز هفته، در شهری که می توان آن را به حق یکی از پایگاه‌های ورزشی کشور دانست به ورزش اختصاص دارد.
ابریشمی راد ادامه داد در روز ورزش، در راستای معرفی بیشتر ظرفیت‌های ورزشی، سطح شهر به پوستر ۳۹ چهره ورزشی از مدال آوران المپیک، جهانی، آسیایی، پارا المپیک و بین المللی شاهین‌شهری مزین خواهد گردید.
شهردار شاهین شهر ادامه داد: اختتامیه مسابقات استانی کارته وان با حضور بیش از ششصد ورزشکار بانو و آقا نیز در این روز برگزار می شود.
وی با تاکید بر حفظ و اعتلای ورزش‌های سنتی افزود: در این روز مسابقات تیر و کمان سنتی، باحضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار از استان‌های فارس، زنجان، چهارمحال بختیاری و اصفهان برگزار خواهد گردید.

شنبه ۲۱ آبان‌ماه – روز دانش و خلاقیت

ابریشمی راد با بیان این که دومین روز هفته فرهنگی شاهین‌شهر، به دانش و خلاقیت اختصاص یافته است، افزود: « همایش شاهین شهر فردا » به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری با دعوت از سرمایه گذاران در راستای توسعه شهری شاخص ترین برنامه این روز در حوزه دانش اقتصادی است.
وی تصریح نمود که « همایش‌ کارآفرینی تجارت جوان» و «نمایشگاه صنایع دستی بانوان» از دیگر برنامه‌های شاخص این روز برای توجه به اقشار مختلف در راستای مولد بودن و نقش اقتصاد در توسعه است.

یکشنبه ۲۲ آبان‌ماه – روز اقوام

شهردار شاهین شهر تنوع و کثرت اقوام مختلف در شاهین شهر را یکی از جاذبه‌های این شهر دانست و گفت: گردهمایی همه اقوام ایرانی در شهری نوظهور، زندگی مسالمت آمیز و تداخلات فرهنگی متنوع در آن موجب اختصاص یک روز خاص به نام « اقوام ایرانی» در هفته فرهنگی شاهین شهر شد و «جشنواره غذای اقوام ایرانی» با موسیقی مختص به هر قوم از شاخص‌ترین برنامه‌های این روز دانست.

دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه – روز هنر

شهردار شاهین شهر ادامه داد: چهارمین روز از هفته فرهنگی شاهین شهر دوشنبه بیست و سوم آبان و روز هنر شاهین شهر است و در این روز سطح شهر با تصاویر ۲۰ تن از هنرمندان شاخص و پیشکسوت آذین‌بندی خواهد شد.

  1. همچنین مسابقه نقاشی شب، بین سیزده تن از هنرمندان شاهین شهری با موضوع « شاهین شهر فردا» آغاز می‌شود و به نفرات برگزیده اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد.
    شهردار شاهین‌شهر از دیگر برنامه های روز هنر به برگزاری «عصرانه فرهنگی» با حضور مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و همایش «استعدادیابی جوانان و نوجوانان در حوزه موسیقی و تکنوازی برای سازهای ایرانی و بین‌المللی» اشاره نمود.

سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه – روز کتاب
ابریشمی راد همچنین با اشاره به اینکه کاندیداتوری شاهین شهر و برنامه‌ریزی جهت اخذ عنوان «پایتخت کتاب» از اختصاص روزی به نام کتاب و کتابخوانی در هفته فرهنگی شاهین شهر خبرداد و گفت: در این روز علاوه بر تجلیل از کتابداران، کتاب معرفی شاهین شهر با عنوان «ایران من» یا «ایران کوچک» که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی شهر در قالب مستندات تاریخی، معرفی افراد موثر در توسعه و مستندنگاری از برنامه‌های مرتبط با آن است، رونمایی خواهد شد.
وی همچنین موتور محرک و پیشران توسعه شهرها را استوار بر دانش و خلاقیت دانست و ادامه داد: گسترش حلقه اتصال گرایش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم، دانش و یکی از ملزومات آن توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج آن است و راه اندازی «کتابخانه سیار در قالب اتوبوس شهروندی» را نیز در راستای همین موضوع عنوان نمود.

وی همچنین از «گردهمایی بزرگ بانوان شاهین شهری» و تجلیل از اولین معلمان این شهر که در ترویج و نشر دانش، پیشگام بوده‌اند و بانوان نام‌آور در مسابقات و المپیادهای علمی در طی نیم قرن شکل گیری شاهین شهر در این روز خبر داد.

چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه – روز شهروند

شهردار شاهین شهر با تاکید بر لزوم توجه به شهروندان به عنوان رکن اصلی جامعه شهری افزود: روز شهروند در راستای تجلی و بارورسازی ظرفیت‌های اجتماعی در هفته فرهنگی شاهین‌شهر نامگذاری شده است.
وی با اشاره به «طرح شهربانوان» افزود: در روز شهروند،  ۱۶ بانو به عنوان اولین شهرداران محلی به صورت داوطلب و منتخب با عنوان «شهربانو» در محله گلدیس به عنوان اولین مرحله اجرای این طرح معرفی خواهند شد.
ابریشمی راد همچنین از آغاز «پروژه مستند نگاری تاریخی از شرح حال سیصد تا چهارصد مهاجر جنگ تحمیلی هشت ساله»که در زمان جنگ، دارایی خود را از دست داده و به این شهر مهاجرت نموده‌اند، در این روز خبر داد.

پنج‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه – روز مفاخر

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه شاهین شهر به داشتن مفاخر اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی، ایثار و شهادت مفتخر است، افزود: در روز آخر هفته فرهنگی همزمان با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، اختتامیه‌های ورزشی برگزار گردیده و در گردهمایی بزرگ جامعه شاهین شهری از مفاخر این شهر نیز تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

زمانبندی ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

کسب مدال طلای مسابقات جهانی بدنسازی توسط ورزشکار شاهین شهری

کسب مدال طلای مسابقات جهانی بدنسازی توسط ورزشکار شاهین شهری

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، محمد سلیمانی ورزشکار و بدنساز شاهین شهری در رده سنی جوانان ، گروه وزنی منفی ۷۵ کیلوگرم در رقابت با سایر ورزشکاران ، مدال طلای مسابقات جهانی بدنسازی و پرورش اندام (بادی بیلدینگ) جوانان جهان در اسپانیا 2023 را از آن خود نموده و قهرمان جهان شود. پیرو قهرمانی این ورزشکار شاهین شهری روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه 1402 همزمان با هفتمین روز هفته فرهنگی شاهین شهر ، از این ورزشکار شایسته شاهین شهری عضو تیم ملی پرورش اندام با حضور مسئولان شهرستان و شهر شهر و جمعی از روسای هیات های ورزشی و پیشکسوتان بدنسازی شهرستان در مجموعه ورزشی پوریای ولی شاهین شهر، تقدیر ویژه ای به عمل آمد.