اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه

دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به ریاست سرپرست فرمانداری، با حضور اعضا و در خصوص موضوعات مرتبط با ارتقا شاخص‌های سلامت کودکان زیر ۵ سال و وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق کم برخوردار در محل فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، برگزار شد.

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده | شاهین شهری 1

به گزارش پایگاه خبری شاهین‌شهری ؛ حمید رضا نجفی | سرپرست فرمانداری در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طی سخنانی با اشاره به مصوبه جلسه ۸۷۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مبانی اصول و الزامات پیاده سازی برنامه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی افزود: الگوی تقسیم کار دستگاه های مسئول و مرتبط برای تدوین و اجرایی شدن باید با در نظر گرفتن اصل کرامت انسانی باشد.

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده | شاهین شهری 3وی با بر شمردن مؤلفه های سبک زندگی دینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب افزود: ایمان ، علم و آگاهی ، پرهیز از تقلید ،توجه به نمادهای دینی و توجه به ارزش‌ها از جمله ی تاکیدات ایشان به مردم و مسولین است که باید بدان توجه ویژه ای شود و راهکارهای عملیاتی این مهم در شهرستان تدوین گردد.

حمید رضا نجفی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ پیشینه ی مذهبی، تاریخی و تمدن سازی که در طول تاریخ داشته است از ویژگی ها و امتیازات هویتی بهره می برد که در بسیاری از ملت‌ها، بی سابقه است افزود: بدخواهان و دشمنان کشور با درک این موضوع، برنامه ریزی های مختلفی در راستای به انحطاط کشاندن کشور داشته و دارند که یکی از آنها تضعیف « نهاد خانواده » با راهکار تغییر الگوی زندگی و جایگزین نمودن سبک زندگی غربی که بر اساس مصرف‌گرایی، اخلاق‌ستیزی و ناهنجاری‌ها  شکل گرفته است و بدلیل ناکام ماندن در این راه سعی دارند از طریق بستر فضای مجازی با اشاعه نا امیدی، بی انگیزه گی و کم رنگ نمودن دستاوردهای کشور در جامعه به اهداف خود برسند.

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده | شاهین شهری 2

سرپرست فرمانداری شهرستان در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم تحقق عدالت آموزشی به عنوان رکن ترقی و پیشرفت افزود: رسیدگی به مسائل بازماندگان از تحصیل از حائز اهمیت‌ترین مباحث در حوزه آموزش و پرورش است و لذا انتظار میرود شناسایی چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان با اجرای طرح شهید « محمودوند » تسریع گردد و بر این اساس افراد شناسایی شده بتوانند از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده | شاهین شهری 4

حمید رضا نجفی همچنین توجه به سلامت فردی و اجتماعی را عامل مهمی در ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی بیان نمود و بر لزوم کنترل و آموزش بهداشت فردی و اجتماعی و فرهنگ‌سازی در این خصوص تاکید نمود.

وی در پایان از اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خواست طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود در حوزه های شیوه و مشی زندگی، تربیت فردی و اجتماعی و فعالیت‌های سلامت محور را جهت بررسی به دبیرخانه کارگروه ارائه نمایند. در ادامه این جلسه نمایندگان اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه هریک  با ارائه گزارشی آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقا شاخص های سلامت کودکان زیر ۵ سال و جاماندگان تحصیلی در شهرستان را بیان نمودند.

همچنین بخوانید:

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید۱۹ و با موضوع «سلامت زنان در دوره کرونا» برگزار می شود.

فرماندار از بانوان دارای سه فرزند شاغل در ادارات شهرستان شاهین شهر و میمه تقدیر کرد

برگزاری جلسه اقدامات کارگروه اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی پدافند غیر عامل شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت در شاهین شهر | اطلاعیه

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر و شهرهای حومه می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت شاهین‌شهر از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *