اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

استیضاح وزیر اقتصاد دولت سیزدهم کلید خورد

عضو هیئت رئیسه مجلس از امضای خود پای استیضاح خاندوزی خبر داد و گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در راستای تقویت دولت است | احتمال برکناری رئیس بانک مرکزی ایران در پیش روست

عضو هیئت رئیسه مجلس از امضای خود پای استیضاح خاندوزی خبر داد و گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در راستای تقویت دولت است.

حسینعلی حاجی دلیگانی | عضو هیئت رئیسه و نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح استیضاح سید احسان خاندوزی | وزیر اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم، گفت: آقای خاندوزی عملکرد ضعیفی دارد و نمایندگان به دنبال استیضاح وی هستند.

استیضاح سید احسان خاندوزی |وزیر اقتصاد دولت سیزدهم کلید خوردوی با بیان اینکه ما از تیم اقتصادی دولت گلایه داریم، افزود: یکی از پایه‌های این تیم اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی است و متاسفانه تیم اقتصادی دولت انسجام لازم را ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در شرایطی قرار داریم که هم شاهد افزایش قیمت کالا و هم شاهد بی ثباتی قیمت ارز هستیم که استمرار این وضعیت برای اقتصاد کشور سم مهلک است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از عملکرد وزیر اقتصاد دارایی راضی نیستیم، افزود: معتقدم استیضاح وزیر برای تقویت تیم اقتصادی دولت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در ماه‌های گذشته تذکر زیادی به وزیر دادیم و همچنین از وزیر طرح سوال کردیم اما متاسفانه فایده نداشته و به همین دلیل به سمت استیضاح رفتیم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: تعدادی از نمایندگان استیضاح وزیر اقتصاد را امضاء کردند.

مجتبی رضاخواه | نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند

مجتبی رضاخواه با اشاره به افزایش شدید نرخ ارز، اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت ارز در دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: به طور کلی افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست، چرا که طبق گفته دولت، در سال جاری میزان دسترسی به وصول ارز ناشی از محصولات مختلف از جمله نفت افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که نسبت به سال‌های گذشته ارز بیشتری قابل وصول است، به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند. طبیعتاً این موضوع به ناکارآمدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بازمی گردد.

رضاخواه تصریح کرد: اگر این شرایط کنترل نشود و قیمت ارز به قیمت دو ماه گذشته برنگردد، موضوع استیضاح سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. همین الان هم بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح است و در مرحله جمع آوری امضا است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات در دولت ضروری است، گفت: ما چندین بار راجع به عملکرد رئیس بانک مرکزی تذکر دادیم، اما متأسفانه علیرغم وعده‌های مختلف برای کنترل قیمت ارز، همچنان شاهد افزایش قیمت ارز هستیم. بنابراین رئیس بانک مرکزی حتماً باید برکنار شود و به نظر می‌آید دولت هم کم کم به این نتیجه رسیده است که نیاز به تغییراتی در این حوزه دارد.

همچنین بخوانید:

اصناف بعنوان ستون اصلی اقتصاد در هر جامعه هستند

با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بخش کشاورزی ، اقتصاد کشور نجات پیدا می‌کند.

ظرفیت شاهین شهر تکمیل است | جلوی مهاجرت به این شهر را بگیرید

شهرستان شاهین شهر و میمه رتبه اول تولید ارزش افزوده در بخش صنعت استان اصفهان را دارد

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

حسینعلی حاجی دلیگانی

حکمرانی های موفق نوین درک عمیقی از هوش مصنوعی دارند

نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه نگاه عمیقی به هوش مصنوعی وجود ندارد و فقدان آن احساس می‌شود و این می‌تواند چالش‌هایی را در آینده به وجود آورد. حاجی‌دلیگانی معتقد است، توجه به هوش مصنوعی نیازمند نگاه روشن و عمیق مسئولان است و حتی اگر لازم باشد باید مدیران بخش فناوری آموزش‌های لازم را ببینند یا جای خود را به مدیران کاراتر و با درک و عمق فکری بهتری بدهند. وی تصریح کرد در حوزه نظامی شاهد هستیم هوش مصنوعی تقویت‌کننده سیستم‌های دفاعی است و اگر بتوانیم در صنایع نظامی آن را به کار بگیریم اتفاقات مثبتی در این عرصه رقم خواهد خورد متن کامل این مصاحبه را در لینک زیر بخوانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *