اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شهرداری شاهین شهر عضو مجمع شهرداران آسیایی AMF شد

شهرداری شاهین شهر به درخواست خود و با پذیرش شرایط اساسنامه این مجمع عضو مجمع شهرداران آسیایی (AMF) Asian Mayors Forum شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، شهرداری شاهین شهر به درخواست خود و با پذیرش اساسنامه مجمع شهرداران آسیایی Asian Mayors Forum یا به اختصار AMF t ، موفق به عضویت در این مجمع گردید.

گواهینامه عضویت شهرداری شاهین شهر در مجمع شهرداران آسیایی

تاریخچه مجمع شهرداران آسیایی

در اجلاس سال ۲۰۰۷ مجمع پارلمان‌های آسیایی در تهران، پیشنهاد تشکیل نهادی برای موضوع همگرایی آسیایی از طریق مشارکت شهروندان و مدیریت شهری، از سوی شهردار تهران  آقای محمد باقر قالیباف مطرح شد و از سوی روسای پارلمان‌های آسیایی مورد استقبال قرار گرفت و در بیانیه پایانی اجلاس بر ضرورت عملی آن تاکید شد.

بر این اساس ، نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار محترم تهران و حمایت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی(APA) با شرکت ۱۶۰ نفر از مقامات شامل ۴۴ شهردار از ۳۳ کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات‌هایی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی (سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آسه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا) آبان ماه سال ۱۳۸۷ خورشیدی (نوامبر ۲۰۰۸ میلادی) در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد با موفقیت کامل برگزار شد.

در این راستا شهرداران پایتخت ها و کلانشهرهای آسیایی و تعداد زیادی از مقامات شهری در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبانماه ۱۳۸۷ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با شعار” آسیا برای شهروندان همگرایی برای زندگی بهتر” در تهران گرد هم آمدند تا با ارائه تعریف و تصمیمی یکپارچه و واحد با توجه به منافع و اهداف مشترک آسیائی باترسیم یک نقشه راه استرتژیک گامهای نهائی و پایداری را برای نیل به هویت واقعی خود درصحنه های بین المللی بردارند. و لذا کلیه شهرداران حاضر در اجلاس در بیانیه پایانی؛ از ابتکارِ شایسته شهردار تهران برای دایر نمودن و میزبانی دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی به منظور تسهیل در برقراری روابط و فعالیتهای شبکه ای و پی گیری و تحقق مفاد بیانیه استقبال نمودند.

حاصل اهتمام و تبادل نظر شهرداران و هیات های شرکت کننده در اجلاس تهران که بر مبنای منافع مشترک و تعمیق و گسترش ارزش‌های مشترک در سطح آسیا گرد هم آمده بودند، تدوین و تصویب بیانیه پایانی نخستین اجلاس، تشکیل مجمع شهرداران آسیایی و تاسیس دبیرخانه دائمی مجمع در تهران ، بود.

نخستین اجلاس شهرداران آسیایی روز چهارشنبه۲۹ آبانماه ۱۳۸۷ با حضور۴۴ شهردار از ۳۳ کشور با ۱۶۰ عضو هیات و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی ومنطقه‌ای، اعم از سازمان ملل متحد، اروپا ، اکو، آ سه آن، اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا، افراد و شخصیت‌های داخلی و خارجی در سالن همایش برج میلاد آغاز به کار نمود.

وبنابراین دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی با استفاده از پتانسیل‌های موجود، فعالیت‌های خود را در راستای تعامل و همگرایی بیشتر شهرهای بزرگ آسیایی، توسعه شهری و تحقق استانداردهای بالای زندگی در سراسر آسیا آغاز نمود.

این مجمع یک سازمان بین المللی غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس و برای تشویق دولت‌های محلی، شوراهای شهر و شهرداران شهرهای عضو و برای یافتن راه‌حل‌هایی پیرامون تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه فعالیت‌های خود در حمایت از اعضای خود و بررسی ایده مشارکت عمومی در راستای ارتقای همگرایی بیشتر در آسیا ایجاد گردید.

مجمع شهرداران آسیایی از بدو تأسیس تاکنون در مدیریت روزمره امور محلی و شهرهای سراسر آسیا تأثیرگذار بوده و ضمن هموار کردن راه برای توسعه فرصت‌ها پیرامون تبادل اطلاعات و تجربیات بین شهرداران و مدیران شهری، جلسات و کنفرانس های موفقی همزمان با نشست های علمی و تخصصی در ابعاد مختلف مدیریت شهری با حضور فعال مسئولان، مدیران و صاحب نظران حوزه مدیریت شهری، اساتید و چهره های برجسته حوزه دانشگاه در داخل و خارج از ایران و همچنین نمایندگان سازمان های بین المللی برگزار شده است.

نحوه عضویت در مجمع شهرداران آسیایی:

عضویت در مجمع شهرداران آسیایی پروسه پیچیده‌ای نداشته و  تنها با درخواست کتبی هر یک از شهرداران و یا بالاترین مقام محلی شهرهای آسیایی و با پذیرش مفاد اساسنامه آن، شهرداری مذکور به عضویت اصلی این مجمع پذیرفته خواهد شد.

همچنین بخوانید:
اطلاعات حوزه های مختلف شهرداری شاهین شهر هم اکنون قابل مشاهده برای عموم شهروندان
بیش از ۴۴۰۰ پرونده مربوط به شهرداری در کمتر از ۱۰ ماه

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با امضای تفاهم نامهای میان شهرداری  شاهین شهر و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی صاحبدلان در شاهین شهر کلید خورد

مقدمات برگزاری جشنواره تئاتر «صاحبدلان» در شاهین شهر انجام شد

◼ به گزارش پایگاه خبری شاهین شهر | SHINNA با تائید کاظم نظری | مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کیفیت سالن های اجرا در شاهین شهر و عقد تفاهم نامه ای میان وی و سعید ابریشمی راد | شهردار شهر شاهین شهر به نمایندگی از شاهین شهر، مقدمات برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر انجام شد. ◼ جشنواره بین‌المللی صاحبدلان یک جشنواره هنری مذهبی با محوریت مضامینی همچون  تعزیه خوانی ، منقبت خوانی یا علی خوانی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *