اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

با هدف توسعه درآمد مناطق روستایی

سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار در روستاهای شهرستان شاهین‌شهر در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان ، در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه در روستای کلهرود بر ایجاد کمیته‌ای با عنوان « سرمایه گذاری و درآمد پایدار در روستاها » و با هدف شناسایی ظرفیت‌های شاخص روستایی در حوزه‌های معادن،نواحی صنعتی،گردشگری تاکید نمود.
به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بخشدار بخش میمه در روستای کلهرود برگزار شد.
حمید رضا نجفی | سرپرست فرمانداری این شهرستان در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان ضمن تقدیر از حضور مسولین با اشاره به اهمیت رسیدگی میدانی به موضوعات عمرانی و خدماتی گفت: اولویت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های مختلف با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم است و مسئولان باید با رویکرد تبیینی در اطلاع‌رسانی از این اقدامات باعث افزایش امید آفرینی در جامعه شوند.
حمیدرضا نجفی اکتفا نمودن به منابع و اعتبارات موجود از فروش نفت را رویکردی نادرست خواند که مصرف گرایی را به همراه دارد و در بلندمدت ، منجر به بروز مشکلاتی در حوزه فرهنگ ، رویه نادرست در سبک زندگی، و کم کردن انگیزه نیروی متخصص کار جامعه خواهد شد.
وی تحقق رویکرد اقتصاد درون‌زاد با تکیه بر داشته‌های موجود در منطقه را عاملی مهم در راستای برون رفت از مشکلات و کمبودها در حوزه‌ی روستایی بیان نمود و افزود : باید به سمت و سویی حرکت کنیم که اشتغال روستایی و معیشت مردم روستا در اولویت قرار گیرد،چرا که معتقدیم تحقق این دو عامل باعث رونق در روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کاهش حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.
نجفی گفت: در هر روستا مزیت های نسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار وجود دارد که می‌توان با تکیه به همین قابلیت‌ها نسبت به معرفی یک “محصول محوری” برای روستا اقدام نمود و زمینه دستیابی دهیاری ها به خودکفایی مالی را بوجود آورد.
وی افزود:انتظار مدیریت شهرستان شناسایی این ظرفیت و قابلیت های خاص روستا است که باید با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا عملیاتی گردد وقطعا مدیریت شهرستان از آن حمایت خواهد نمود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این نشست با برشمردن برخی وظایف دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا خواستار اجرای فعالیتها و اقدامات براساس ساز وکار مشخص و عمل به قوانین و دستور العمل ها در حوزه های فنی و مالی شد.
وی در ادامه بر ایجاد کمیته ای با عنوان « سرمایه گذاری و درآمد پایدار در روستا ها » و با هدف شناسایی ظرفیتهای شاخص روستایی در حوزه های معادن،نواحی صنعتی،گردشگری تاکید نمود.
در ادامه این نشست هریک از دهیاران مسائل و چالش های پیش رو در حوزه کاری خود را مطرح نمودند.
شایان ذکر است برگزاری جلسه آموزشی دهیاران با رویکرد راهکارهای ایجاد درآمد پایدار روستایی و بازدید از چندین طرح روستایی از دیگر برنامه ها در این جلسه بود.
ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان  و نماینده ولی فقيه در در این نهاد با فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه

جلوگیری از مهاجرت روستاییان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی | تاکید فرماندار شاهین شهر

فرماندار شاهین شهر : توجه به توسعه حوزه مسکن روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت بایست جزو ضروری ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *