اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

فراخوان اولین جایزه بزرگ فیلم و مستند ، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی

فراخوان اولین جایزه بزرگ فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی از سوی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری این جشنواره با هدف ایجاد ظرفیت‌های هنری در راستای شناخت صحیح از فرهنگ عاشورا و راهپیمایی اربعین به‌منظور رسیدن به حیات معقول و طیبه و در سه بخش حرفه‌ای (فیلم مستند، عکس و مجموعه عکس و نماهنگ)، مردمی (عکس، فیلم مستند و نماهنگ) و ویژه (فیلم مستند و نماهنگ) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا پایان دی‌ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به‌صورت حضوری یا از طریق سایت جشنواره به نشانی https://isfahan.atabat.org ارسال کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و شرایط ارسال آثار می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت جشنواره، با دبیرخانه فراخوان به شماره ۰۳۱۳۶۶۳۸۵۳۴ تماس بگیرند و یا به شماره ۰۹۱۳۶۹۹۷۰۵۵ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و سروش پیام ارسال کنند.

یادآور می‌شود، اولین جایزه بزرگ فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، اسفندماه سال جاری همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد.

فراخوان اولین جایزه بزرگ فیلم و مستند  ، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات استان اصفهان نیز در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم مستند عکس و نماهنگ اربعین حسینی گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات دو ماموریت اساسی دارد اول توسعه و بازسازی و دوم هماهنگی و نظارت بر مواکب است.

جعفر عسکری در تشریح این جشنواره ادامه داد:  برنامه ریزی انجام شده تا ابتدا این جشنواره در سطح استان و سال آینده به صورت ملی و با ایجاد زیرساخت ها در سال های آینده به صورت بین المللی به کار خود ادامه دهد.

وی گفت:  اصفهان حدود ۱۴۵ موکب دارد که خدمات ارزنده‌ای به ۲۵٠ هزار استان و دیگر زائران جهان ارائه داده است.

وی تاکید کرد: هر شخصی با توجه به توانایی و ظرفیتی که احساس می کند برای کیفیت ارائه خدمات به زائران اباعبدالله تلاش کنند.

عسکری اضافه کرد: تشویق مسیولان استان به مشارکت در این جشنواره ضروری است.

وی گفت: برای برگزاری این جشنواره هیچ برداشتی از نزولات مردمی و دولتی نداشته ایم و مجوز چنین حرکتی را نداریم و جوایز از طریق متولیان خاص تامین مبشود.

جای جشنواره های ارزشی در کشور کم است

دبیر جشنواره فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی نیز گفت: چند سالی بود که تصمیم برای برگزاری این جشنواره داشتیم اما با توجه به بضاعت کمی که داشتیم تلاش کردیم تمام ظرفیت ها را به کار بگیریم و جشنواره مطلوبی را برگزار کنیم .

محمدعلی احمدی اظهار کرد: این جشنواره ۸ بخش دارد در بخش حرفه ای موضوعات همچون نماهنگ، عکس و مجموعه عکس مورد داوری قرار میگیرند و در بخش مردمی فیلم مستند، نماهنگ، عکس و در بخش ویژه و مهمان ستادهای مختلف استان می‌توانند عملکرد خود را ارایه دهند.

احمدی بیان داشت : تلاش میکنیم این جشنواره نهادینه شود و به عنوان یک جشنواره ارزشی جای خود را در جامعه باز کند آجر چه جای جشنواره ارزشی در کشور خالی نیست اما کم است .

وی تاکید کرد: ورود مسئولان و سازمان های مختلف در این جشنواره ضروری است .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، نذورات مردمی استان در سال گذشته، ۹٠ درصد افزایش داشته و برابر مجموع ۹ سال قبل است.

برگزاری جشنواره برای جریان سازی سالم و اصولی است

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان نیز در این نشست گفت: برای نخستین بار ایده زایر خبرنگار را امسال در دستور کار داشتیم و این و آثار خوبی ارسال شد و در بازه زمانی ۱۰_۱۵ روزه پخش این آثار را در اولویت قرار دادیم .

بهرام عبدالحسینی افزود: حضور پررنگ صدا و سیما را در مراسم اربعین داریم اما با راه اندازی این جشنواره می‌توانستیم جریان سازی هم داشته باشیم این در حالی است که باید به کمک ستاد آمد تا جشنواره وزینی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان بیشترین تعداد موکب را بعد از تهران دارد و تلاش میکنیم آرشیو خوبی را از فعالیت های خیرخواهانه مردم اصفهان داشته باشیم.

اهداف این جشنواره عبارت اند از:

ادای دین به ساحت سالار شهیدان
ایجاد ظرفیت هنری در راستای شناخت صحیح فرهنگ عاشورایی
شناخت و تقویت هنرمندان ارزشی
تقویت و ارتقا ظرفیت بی بدیل راهپیمایی اربعین در مسیر وحدت امت اسلامی
شناخت و احصا فرصت ها و تهدیدها به منظور گسترش راهپیمایی اربعین
بالا بردن ظرفیت رسانه ای
بهره گیری صحیح و هدفمند از ظرفیت عظیم جوانان

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

برگزاری شب شعر "کاروان عشق" به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در نگارستان شاهین شهر

برگزاری شب شعر “کاروان عشق” به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در نگارستان شاهین شهر

عصر روز یکشنبه پنجم مهرماه همزمان با شب اربعین ، مراسم شب شعری با عنوان کاروان عشق به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در محل سالن اجتماعات بهار نگارستان شهرداری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *