اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بحران آلودگی هوای اصفهان روی میز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا

استاندار اصفهان در نشست با معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح نمود: مسئله آلودگی هوای اصفهان روی میز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بیاید | انتخاب سبد سوخت را به مدیریت استان بدهید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری از استانداری اصفهان، کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اصفهان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار اصفهان، معاون عمرانی وزیر کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استان عصر امروز ۲۹ دی ماه در استانداری اصفهان برگزار شد.

مسئله آلودگی هوای اصفهان روی میز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بیاید | انتخاب سبد سوخت را به مدیریت استان بدهید

فرونشست در اصفهان جدی است | خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی شرایط زیست را حادتر نموده است

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی | استاندار اصفهان بیان کرد: در ایام گذشته تلاش بسیاری کردیم تا شرایط مساعدی را از لحاظ محیط زیستی در استان رقم بزنیم.
وی ادامه داد: اما از طرفی فرونشست بعنوان یک اَبَر چالش اصفهان را درگیر کرده از طرفی دیگر خشکی زاینده‌رود شرایط بسیار ناگواری را برای استان رقم زده است. خشکی تالاب گاوخونی نیز شرایط زیست محیطی استان را حادتر و مسئله هوای پاک را در اصفهان پیچیده تر کرده است.

استاندار اصفهان با تأکید بر احیای تالاب گاوخونی، عنوان کرد: این تالاب بین المللی تبدیل به منبع آلاینده و تولید ریزگرد شده است لذا تقاضا داریم حقابه تالاب مظلوم گاوخونی در نظر گرفته شود و سازمان حفاظت محیط زیست با همت ویژه با ایجاد ستاد احیای تالاب گاوخونی به کاهش آلودگی هوا در استان کمک کند.

دکتر مرتضوی افزود: توقع ما احیای تالاب گاوخونی و مطالبه سهم ۳۵۰ میلیون متر مکعبی این تالاب توسط سازمان حفاظت محیط زیست است.

مسئله آلودگی هوای اصفهان روی میز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بیاید

وی با اشاره به شرایط حاد آلودگی هوا در استان، گفت: هر چند که مطلوب ما برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مستمر و مداوم است اما به دلیل آلودگی هوا ناگزیر به تعطیلی مدارس هستیم.
استاندار اصفهان افزود: برای رسیدگی به این موضوع هفته گذشته نیز مکالمه ای را با وزیر کشور داشتم و این خواهش را مطرح کردم که طی هفته های آینده مسئله آلودگی هوای اصفهان روی میز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا بیاید و در خصوص مسایل اصفهان با گشاده دستی تصمیم گیری شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل و صنایع از مطالبات مردم استان اصفهان است | انتخاب سبد سوخت را به مدیریت استان بدهید

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: حسب مساعدتی که سازمان صنعت، معدن تجارت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و شهرداری تهران برای جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورسیکلت‌های برقی تهران داشتند تقاضا می کنیم این مصوبه در خصوص اصفهان نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل اصفهان از دیگر مطالبات مردم استان است که با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست رقم خواهد خورد. همچنین که با تکمیل اعتبار و مراحل عملیاتی خط دو قطار شهری اصفهان تا حد بسیاری آلودگی هوا کاسته خواهد شد و تنها با مساعدت سطح ملی می توانیم این پروژه های عمرانی را ساماندهی کنیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: نوسازی صنایع از درخواست های مدیریت استان است. به دنبال تعطیلی صنایع نیستیم اما با جدیت به روز رسانی صنایع را با تکنولوژی به روز و دانش بنیان دنبال می کنیم.

دکتر مرتضوی گفت: کوره های آجرپزی و برخی‌ صنایع که نقش پررنگی در آلودگی هوای اصفهان دارند برای جا به جایی نیازمند تسهیلات هستند که امیدواریم این حمایت توسط سازمان حفاظت محیط زیست از این واحدها به عمل آید.

وی عنوان کرد: در صورتی که انتخاب سبد سوخت به مدیریت استان واگذار شود با چالش های کمتری مواجه خواهیم بود این مطالبه جدی مدیریت استان است که می توانیم با بهره مندی از آن مسائل استان را به حداقل برسانیم.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

بازدید استاندار اصفهان از نیروگاه شهید محمد منتظری | شاهین شهر

استاندار اصفهان در بازدید از نیروگاه شهید منتظری :
برخی مرزهای آلودگی هوای استان اصفهان شکسته شده است | تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان اصفهان دنبال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، دکتر "سیدرضا مرتضوی" استاندار اصفهان، امروز سه شنبه 23 آبان‌ماه ، در حاشیه بازدید از نیروگاه شهید محمد منتظری که با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی، مدیرکل محیط زیست و جمعی از مدیران استان و "سید محمدرضا کاظمی طبا" فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه صورت گرفت، دلیل حضور خود را در این مجموعه مباحث آلودگی هوای استان مطرح کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم پلمبی که روی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه زده شده را تا پایان حفظ کنیم. استاندار اصفهان : برخی مرزهای آلودگی هوا در اصفهان شکسته شده است | هر دو رویکرد، بهبود فرآیند نیروگاه و جابه‌جایی مکانی نیروگاه بایستی در دستور کار قرار بگیرد | تعطیلی تأسیس نیروگاه در دو دولت گذشته خسارات زیادی بدنبال داشته است| باید تلاش کنیم این وضعیت خاص استان اصفهان را به درستی در سطح ملی تبیین کنیم. | تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان دنبال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *