اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

احداث واحد پیش تصفیه آب پالایشگاه اصفهان در ایستگاه پمپاژ پساب شاهین شهر

مدیر پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان از آغاز احداث تصفیه خانه بیولوژیکی ، در محل ایستگاه پمپاژ پساب شاهین شهر با اعتبار ۱۰ میلیون یورو و با هدف ارتقاء کیفیت پساب ورودی به تصفیه خانه پیشرفته پالایشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری از هلدینگ پتروپالایش اصفهان، آئین کلنگ زنی پروژه پیش تصفیه به روش بیولوژیکی پساب شاهین شهر، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

پژمان قاسمی | مدیر مهندسی و اجرای پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه کشور و به ویژه استان اصفهان با مشکل بحران آب رو به رو است، گفت: از این رو ما ناچار به استفاده از پساب برای صنایع هستیم که در این زمینه با ارزیابی صورت گرفته استفاده از پساب شاهین شهر با توجه به اینکه نزدیک ترین موقعیت به ما دارد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: از این رو پیش تصفیه خانه پساب شاهین شهر با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم بخشی از نیاز خود به آب شرب را کاهش دهیم.

مدیر مهندسی و اجرای پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های در دستور کار برای کاهش مصرف آب نیز گفت: اجرای پروژه راه اندازی کولینگ های هیبریدی، هیرو، ZLD و CCRO از جمله این پروژه ها است که میزان دور ریز آب در پالایشگاه را به صفر می رساند.

وی با اشاره به پروژه های در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای سال ۱۴۰۵ نیز اضافه کرد: بر اساس این پروژه ها نیاز آبی شرکت به سه هزار متر مکعب در ساعت می رسد که ما باید از منابع مختلف این آب را تامین کنیم، در این راستا استفاده از پساب، انتقال آب از خلیج فارس و استفاده از روش های دانش بنیان را در دستور کار داریم.

قاسمی تصریح کرد: برنامه ریزی صورت گرفته برای بهره برداری از پروژه پیش تصفیه خانه پساب شاهین شهر ۱۸ ماه است اما سعی داریم زودتر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مدیر پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان از آغاز احداث تصفیه خانه بیولوژیکی ، در محل ایستگاه پمپاژ پساب شاهین شهر با اعتبار 10 میلیون یورو و با هدف ارتقاء کیفیت پساب ورودی به تصفیه خانه پیشرفته پالایشگاه اصفهان خبر داد.

پیش بینی اعتبار ۱۰ میلیون یورویی برای پروژه پیش تصفیه خانه پساب شاهین شهر

همچنین سید محمد محسنی | مدیرعامل شرکت آبسان زلال نیز در این ارتباط با بیان اینکه برای بهره برداری از پروژه پیش تصفیه بروش بیولوژیکی حدود ۱۰ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که سودآوری زیست محیطی و اقتصادی اجرای این پروژه بسیار زیاد است و می تواند کمک قابل توجهی به محیط زیست و کاهش مصرف آب شرب و آب های زیرزمینی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پساب و استفاده از این ظرفیت برای صنایع ضرورت امروز کشور است، ابراز داشت: همه صنایع باید به این مهم توجه داشته باشند تا در روند تشدید بحران آب کندی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آبسان زلال با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه آب در تصفیه خانه پساب شاهین شهر روزانه ۹۰۰ متر مکعب است، ادامه داد: فاز اول این پروژه را نیز ما در ۱۶ ماه و دو ماه زودتر از زمان بندی انجام شده به بهره برداری رساندیم که این پروژه با توجه به بحران آب و خشکی زاینده زود ناجی بسیاری از بخش های پالایشگاه از جمله واحد آیزوماکس شد.

وی با بیان اینکه اکنون در حال آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ این پروژه هستیم، اضافه کرد: سعی داریم این پروژه را نیز علی رغم نوسانات روزانه ارز در بازار در بازه زمانی مشخص شده و حتی زودتر به بهره‌برداری برسانیم.

 

بهبود کیفیت پساب شاهین شهر و حذف عناصر مزاحم

علیرضا نظری پور | مدیر پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این ارتباط گفت: پالایشگاه اصفهان در نظر دارد در راستای ارتقاء کیفیت پساب ورودی به تصفیه خانه پیشرفته موجود در پالایشگاه، احداث تصفیه خانه بیولوژیکی پیش از تصفیه خانه موجود را در محل ایستگاه پمپاژ پساب واقع در شاهین شهر را در دستورکار خود قرار دهد.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تصفیه خانه بیولوژیکی با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب در ساعت برای بهبود کیفیت پساب دریافتی از تصفیه خانه شهری شاهین شهر و حذف آلودگی‌ها و عناصر مزاحم موجود در آن از قبیل COD، فسفات، آمونیاک و …. و رسانیدن این پساب به کیفیت مناسب برای ورود به تصفیه خانه نهائی موجود در شرکت پالایش نفت اصفهان است.

مدیر پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص شرح کار پروژه شامل طراحی، نصب و راه اندازی تاسیسات افزود: برای این پروژه بخش هایی مانند واحد آشغالگیر مکانیکی و دستی جهت حوضچه اولیه دریافت پساب، مخزن ذخیره سازی پساب با در نظر گرفتن میکسر، پمپ‌های ارسال پساب به واحد، حوضچه مقسم تانک‌های بی هوازی ، آنوکسیک و هوازی،تانک های بی هوازی ۲ عدد، تانک های آنوکسیک ۲ عدد، تانک های هوازی ۲عدد، اجرای خط لوله ۳-۴ اینچ فاضلاب خام دریافتی از تصفیه خانه شهری شاهین شهر، حوضچه مقسم جریان بین تانک های ته نشینی ثانویه، تانک های ته نشینی ثانویه ۲ عدد ( کلاریفایر)،جمع کننده جریان تانک های ته نشینی ثانویه، ایستگاه پمپاژ لجن دفعی و برگشتی، سیستم آبگیری لجن دفعی، ایستگاه پمپاژ سوپر ناتانت، سامانه تزریق کلرگازی و متعلقات، لوله ها و کانالهای ارتباطی بین واحدها و By Pass ها و همه ساختمان‌های جنبی مورد نیاز راه اندازی خواهد شد.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت در شاهین شهر | اطلاعیه

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر و شهرهای حومه می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت شاهین‌شهر از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *