اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

گام اول شاهین شهر در دستیابی به مقام پایتخت هوش مصنوعی و متاورس ایران

برگزاری نخستین همایش هوش مصنوعی و متاورس با حضور برخی مسئولان کشوری، استانی و شهرستان در شاهین شهر اصفهان|هوش مصنوعی ابزاری ویژه جهت اخذ تصمیمات مهم مدیریت شهری است |شهرداری شاهین شهر در نظر دارد تا تهمیداتی فراهم کند که این شهر پایتخت هوش مصنوعی و متاورس ایران شود|شاهین در حال اجرایی کردن سه رویداد علمی در مقیاس ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری صبح امروز ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و متاورس با حضور ریاست ستاد اقتصاد دیجیتال، معاونت علمی ریاست جمهوری معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات فناوری و اطلاعات کشور، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، فرماندار، شهردار و امام جمعه و برخی اعضای شورای اسلامی شاهین شهر و ثبت نام کنندگان این همایش به همراه جمعی از علاقه مندان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
این همایش به صورت یک روزه از صبح تا ظهر روز چهارشنبه و در ادامه آن در بعد از ظهر همان روز ، در ادامه این همایش  ۵ کارگاه آموزشی تخصصی با عناوین هوش تجاری ، افق های کاربرد قرارداد هوشمند و متاورس در مدیریت خدمات شهری ، کاربرد اقتصاد دیجیتال در هوش مصنوعی ، متاورس از تخیل تا واقعیت و هوش مصنوعی صنعتی برای شرکت کنندگان در همایش و علاقه مندان برگزار گردید.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

هوش مصنوعی ابزاری مهم جهت اخذ تصمیمات مهم و متناسب با فرهنگ شهروندان در مدیریت شهری  است

دکتر نادر آخوندی | مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ضمن تشکر از شهردار و شورای شهر شاهین‌شهرجهت اهتمام در برگزاری باشکوه این رویداد علمی اظهار داشت : خوشبختانه نگاه شهرداران عزیز به مقوله های مدیریتی در شهرها تغییر نموده و به روز شده است و ابراز امیدواری نمود که این برگزاری همایش می‌تواند شروعی برای تحولات عظیم در استان اصفهان باشد.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

وی همچنین اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری های مدیریتی اشاره نمود و آنرا یک نیاز اساسی برای شهرداری ها در عرصه های خدماتی عنوان نمود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داددیتاسازی و جمع آوری داده های مدیریت شهری و استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل داده ها در راستای اخذ بهترین تصمیم مدیریت شهری برای شهرداری ها و شورای شهر بسیار کارآمد هستند.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیشرفت از تغییر به تحول ارتقا یافته است افزود : خودمان در دست هم بایست تحولات را ایجاد کنی و بهره گیری از هوش مصنوعی ایجاد یک تحول در راستای مدیریت شهری است

دکتر آخوندی هوش مصنوعی را ابزاری مهم برای شورای شهر جهت اخذ تصمیمات مدیریتی مهم و متناسب متناسب با فرهنگ شهروندان دانست.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

 

توجه به فناوری های نو یک مقوله مهم در اداره آینده کشور خواهد بود

سید محمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این همایش طی سخنانی کوتاه، با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به لزوم توجه به علم و پژوهش و خصوصا فناوری های نو به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ ساز در اداره آینده کشور اشاره کرد و از دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر نمود.

دستیابی به جایگاه کشورهای برتر هوش مصنوعی دغدغه ی مقام معظم رهبری است

بهرام عمویی | رئیس شورای اسلامی شاهین شهر ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نخستین همایش هوش مصنوعی و متاورس اظهار داشت: بنابر تاکید فراوان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در خصوص اهتمام جهت تحقق جایگاه ایران اسلامی در بین ده کشور برتر هوش مصنوعی در جهان؛ همین امر برداشتن گام های اساسی در این مسیر تحول آفرین را به ارکان مختلف تصمیم ساز گوشزد می‌نماید.

 

شهرداری شاهین شهر در نظر دارد تا تهمیداتی فراهم کند که این شهر پایتخت هوش مصنوعی و متاورس ایران شود.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، برگزاری همایش هوش مصنوعی و متاورس نقطه عطف معرفی شهر دانش و خلاقیت در کشور دانست و افزود افتخار می‌ کنم در شهری که به نام دانش و خلاقیت شناخته می شود خدمتگزار مردم هستم.
شهردار شاهین شهر ضمن اشاره به اینکه هوشمندی در هر مکان، عامل ترقی آن سرزمین خواهد شد: برگزاری این همایش در شاهین شهر که با عنوان شهر دانش و خلاقیت شناخته می شود را بسیار تاریخی و اثرگذار در پیشرفت این شهر دانست.
ابریشمی راد با توضیح اینکه اندیشه و تعقل مسیری است که مارا به راه حل می رساند و در سالهای اخیر از در سالهای از اینده پژوهی و آینده نگری به آینده نگاری رسیده ایم افزود: شاهین شهر متفاوت و سرشار از ظرفیت علاقه و امید است و این همایش برنامه ای است که مدیران، دانشگاهیان و عامه مردم ، خصوصاً قشر جوان در آن گردهم آمده‌اند تا آینده‌ای بهتر را رقم بزنند.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

احداث موزه ملی دستاوردهای علمی ایران ، نقطه عطفی برای تحول شاهین شهر است.

وی با اشاره به اینکه شاهین شهر همچنین معروف به شهر اقوام است، ابراز نمود که با این توصیف جهت حفظ  اتحاد بایست در این شهر که متعلق به همه ایران است به عنصری مشترک تکیه و تمرکز کرد و در این راستا بکارگیری زبان دانش یکی از بهترین مقوله هاست.
شهردار شاهین شهر با شاره به اینکه در کنار دانش بکار بردن خلاقیت موجب تعالی موثر می‌شود، انتساب عنوان شهر دانش و خلاقیت به شاهین شهر را نیازمند وجه تسمیه دانست و افزود : عزم مدیریت شهری شاهین شهر بر آن است که در سال آینده ۳ رویداد علمی را مقیاس ملی اجرایی نماید.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شاهین‌شهر با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص احداث موزه ملی دستاوردهای علمی ایران، در شاهین شهر ادامه داد : این موزه در سه حوزه پیشرو (سلولهای بنیادی؛ هوا فضا و هوش مصنوعی) در شاهین شهر احداث خواهد شد.
وی همچنین جشنواره اعطای برترین دستاورد علمی سال و جشنواره هوش مصنوعی و متاورس از مواردی دانست که اجرایی شدن آنها، وجه تسمیه شاهین شهر را به عنوان شهر دانش و خلاقیت تثبیت خواهند نمود.
وی مستند نگاری ثبت وقایع و استفاده از داده ها و تجربه گذشته را از موارد کاربرد هوش مصنوعی دانست و افزود : در واقع استفاده از هوش مصنوعی به انسان امروز و فردا، اجازه اشتباهات انسان گذشته را نمی‌دهد
شهردار شاهین شهر با توضیح این که هوش مصنوعی و متاورس شاخه ای تخصصی از از علوم جدید است ادامه داد: ایران در این زمینه ظرفیت ویژه ای دارد و شاهد براین مدعا ، حضور گسترده ایرانیان در شرکت‌ها و فن آوری های مرتبط با این موضوع است و شهرداری شاهین شهر اشتیاق دارد تا بستری برای علاقه مندان و پژوهشگران این حوزه ایجاد کند تا این شهر پایتخت متاورس ایران شود.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

ایران علی‌رغم تمام تحریم هایی که به صورت علنی و غیر علنی بر آن حاکم شده بود، پیشرفت و دستاوردهای ویژه ای در بسیار از حوزه‌های تخصصی علم داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی | امام جمعه شاهین شهر نیز ضمن تشکر از شهردار، شورای شهر و سازمان فرهنگی و خیر مقدم از طرف مسولین به همه مهمانان، تاکید ویژه ای بر نزول رحمت‌های الهی، معنوی و زیستی در ماه رجب الاسد بر مردم نمود و در ادامه ابراز امیدواری نمود که با تقارن این رخداد در این ماه معنوی ، این همایش نیز انشالله سرمنشاء خیرات و برکات برای مردم میهن عزیز اسلامی ایران دانست.
امام جمعه شاهین شهر با اشاره به این مقوله که هیچ دینی به اندازه اسلام بر روی کسب دانش توصیه نکرده است، افزود داد : و همچنان که مشهود است در حالی که مدت طولانی تحریم بودیم، در علوم هوا فضا، نانو تکنولوژی ، پزشکی و  … توسعه نموده و بسیاری از دستاوردهای علمی ویژه را در همین دوران ها کسب نموده‌ایم.
وی همچنین به حضار تاکید ویژه ای نمود که بایست بدانید که در این سه ماهه اغتشاشات دولت به دستاوردهای زیادی رسید.
هاشمی ادامه داد : جوانان ما احساس می‌کنند در فقریترین کشور دنیا زندگی می کنند، در حالی که پدیده تورم یک امر فراگیر در دنیا است و شاید دلیل آن این باشد که اطلاع رسانی نسبت به تورم سایر کشورها نظیر ترکیه، ارزانتین و … به خبوی انجام نشده و نادیده انگاشته می‌شود.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی ایران نیاز به تحولی عظیم دارد، تشریح نمود که : هم در مقوله مباحث آموزشی و هم در مدرسان این امر بایست اجرایی شود.
امام جمعه شاهین شهر در پایان سخنرانی خویش در نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و متاورس ، ضمن تاکید بر امر حجاب، به تمامی مردم ایران توصیه کرد که در فاضلاب مدرنیته غرق نشوند.
وی ضمن فاسد دانستن حکومت پهلوی تشریح نمود که این حکومت در دوران حکمرانی بر ایران با بی لیاقتی خود جای جای غرب و شرق ایران را ازدست دادند ولی امروز امثال سردار سلیمانی ها از امنیت و مرزها دفاع می کنند و حتی با قاطعیت می توان گفت کلید امنیت منطقه خاورمیانه دست ایران است.
وی افزود هر چند نظام اداری ما فشل و ناراضی تراش است و با جدیت تمام بایست اصلاح شود لیکن مردم عزیز بایست توجه داشته باشند که هیچ چیز نبایست مانع دستیابی به پیشرفت و ترقی برای این سرزمین و مردمانش شود و توصیه نمود که با در نظر گرفتن استعدادهای قابل شکوفایی و قدذرت نهفته انسانیت،  به سمت تعالی حرکت کنید و مطمئن باشید که خداوند شما را یاری می کند.

تکنولوژی هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از وسایل و ابزار زندگی های ما بطور عادی حضور دارند، اما مورد توجه ویژه واقع نشده اند!

مهندس احمدی | مدیر هوش مصنوعی مجتمع هسا نیز با اشاره به شبکه های عصبی و سیستم تشخیص گفتار و پردازش صدا nlp ، افزود :هوش مصنوعی در گرایش های تخصصی زندگی ما بکار گرفته شده اند و در حال استفاده و بکارگیری آن هستیم اما توجه ویژه ای توسط عام ه مردم نسبت به آن صورت نگرفته است.
وی همچنین به کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان ها تالیف هنری کسینجر (وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا) با همکاری اریک امرسون اشمیت و دانیل هوتنلوچر اشاره نمود و خواندن آن را به علاقه مندان هوش مصنوعی توصیه نمود.
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

در این همایش دکتر مهدی حاتمیان | مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات فناوری و اطلاعات کشور و دکتر میثم عابدی | معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص آشنایی شرکت کنندگان با هوش مصنوعی و کاربرد آن در آینده ایراد سخنرانی نمودند و به سوالات حضار در خصوص مباحث هوش مصنوعی و متاورس پاسخ دادند.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

 

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

همچنین به علت هم زمانی برگزاری این همایش با سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت ، علی خادم از خانواده ایشان توسط مسئولین تجلیل ویژه‌ای به عمل آمد.

به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدافع وطن | علی خادم در اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس که در شاهین شهر اصفهان برگزار شد، از خانواده وی تجلیل به عمل آمد.

در پایان از پوستر نخستین جشنواره ملی هوش مصنوعی و متاورس رونمایی شده و توسط مسئولان و شرکت کنندگان حاضر مورد توشیع قرار گرفت.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد
اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شدشایان ذکر است که هوش مصنوعی در تجارت و بازاریابی (بهینه سازی کمپین های بازاریابی) ، سیستم های امنیتی ( به عنوان مثال تشیخص چهره) ، مسیر یابی ، روباتیک ، منابع انسانی (به عنوان مثال در پایش توانمندی متقضایان استخدام) ، پزشکی و بهداشتی (تشخیص سریع بیماری) ، تولید دارو ، موزیک ، بازی‌های رایانه‌ای، کنترل هوشمند  وسایل نقلیه، شبکه های اجتماعی (تعامل با مشتریان و تحلیل اطلاعات مشتریان و تبلیغات متناسب تر)، طراحی ساخت قطعات پیشرفته و صنایع نظامی کاربرد ویژه ای در زندگی امروزه انسان ها یافته است.
و یکی از مهمترین کاربردهای آن حوزه نظامی است و در حقیقت قدرت در آینده در دست کشوری است که هوش مصنوعی برتری در این حوزه دارد چراکه موجب افزایش دقت هماهنگی و کارایی صنایع نظامی می‌شود.

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

 

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

 

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

اولین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین شهر اصفهان برگزار شد

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت در شاهین شهر | اطلاعیه

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر و شهرهای حومه می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت شاهین‌شهر از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *