اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

دستگیری دو نفر در پی انتشار بوی گاز در مدارس شاهین شهر

در پی مسمومیت دانش آموزان شاهین شهری ، دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان، به اتهام قصور و سهل انگاری در انتقال مخزن مرکاپتان، که به انتشار گازهای آلاینده در شاهین شهر منجر شد، بازداشت شدند.

سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه از احضار و بازداشت دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان که در امر جا به جایی مخزن مرکاپتان، قصور و سهل انگاری داشتند، خبر داد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص استشمام بوی گاز در مناطقی از شاهین شهر که باعث بروز مشکلات و نگرانی والدین و دانش آموزان شده بود، بیان کرد: همانگونه که در روزهای گذشته اعلام کردیم، سهل انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع مرکاپتان در یکی از مجموعه های این شرکت عامل انتشار بوی گاز در شهرستان بوده است.

عامل مسمومیت دانش آموزان شاهین شهری نشت گاز مرکاپتان بوده است / دستگیری دونفر در پی مسمومیت دانش آموزانوی افزود: در این راستا دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان که در خصوص جا به جایی مخزن مرکاپتان (مایع بوزایی که به گاز اضافه می شود) سهل انگاری داشتند توسط دستگاه قضایی احضار و پس از انجام تحقیقات اولیه و اذعان به سهل انگاری، جهت تحقیقات بیشتر بازداشت شدند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: دستگاه قضایی و شورای تأمین شهرستان تا حصول نتیجه تکمیلی، موضوع این پرونده را پیگیری و با افراد خاطی که موجب نگرانی شهروندان گرامی به ویژه دانش آموزان، والدین و معلمان شده بودند، برخورد قانونی و قاطع خواهند کرد.

شایان ذکر است است : روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه، انتشار بوی گاز در شهر شاهین شهر منجر به بروز مشکلاتی برای برخی از مردم از جمله دانش آموزان شده بود. فرماندار شهرستان با اعلام این خبر از مسمومیت ۱۶ نفر خبر داده و علت این اتفاق را سهل انگاری شرکت گاز استان اصفهان و نشت مایع مرکاپتان اعلام کرده بود.

مرکاپتان، یک ترکیب شیمیایی بد بو است که مقداری از آن را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا در صورت نشت گاز انسان متوجه خطر شود.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *