اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه:
در حوزه مسکن عقب مانده ایم !

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت واگذاری اراضی نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرستان شاهین شهر و میمه، اظهار نمود که با توجه به حجم بسیار زیاد تقاضای مسکن دولتی در حوزه واگذاری مسکن نسبت به برخی از شهرستان های استان اصفهان عقب مانده ایم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه اشاره به گزارش وضعیت واگذاری نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه نمود.

کاظمی طبا با اشاره به اینکه تا کنون ۵۳۷۰۰ نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر متقاضی مسکن دولتی هستند و با احتساب ضریب ۳/۲ سرانه جعمیت هر خانوار ایرانی، برآورد بر این است که مابین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر نیازمند مسکن‌ در شهرستان هستند ، اضافه نمود با توجه به زمین و مسکن قابل عرضه از نظر تامین مسکن در شهر شاهین شهر دچار کاستی و عقب افتادگی هستیم.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به زمین ۱۴۷ هکتاری تخصیص یافته در جنب مسکن مهر شاهین شهر که در آن حدود ۵۳۰۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد تصریح کرد که با توجه به محدودیت های ذکر شده، پس از ثبت نام، در اولویت سنجی متقاضیان احراز کد ملی شاهین شهر برای متقاضی ، دارا بودن تعداد فرزند بیشتر و ارائه کد پستی شاهین شهر را در نظر گرفته ایم.

کاظمی طبا افزود که بر اساس موارد ذکر شده از ۵۳۷۰۰ نفر متقاضی تا کنون اولویت و صلاحیت حدود ۱۷۰۰۰ نفر از متقاضیان تایید گردیده است.

فرماندار شهرستان با توضیح اینکه در شهرهای گز و گرگاب جانمایی انجام شده است . ادامه داد: در شهر های میمه، وزوان و لایبید مشکلی برای واگذاری نداریم و اگر شخصی شرایط داشته باشد واگذاری به وی تا دو سه ماه آینده انجام خواهد شد.

کاظمی طبا در خصوص مشکلات افزایش شدید قیمت در حوزه مسکن که در کل کشور اتفاق افتاده است در خصوص راهکار کاهش فشار این موضوع در شهرستان اشاره کرد که متاسفانه مدیریت این مشکل در شهرستان و خصوصاً در شاهین شهر به علت عدم تناسب عرضه و تقاضا بسیار دشوارتر از سایر شهرستان های کشور با تقاضای کمتر شده است .

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مشاورین املاک توسط گروه ویژه ای از کارشناسان به منظور شناسایی متخلفان در حال حاضر در جریان است، ادامه داد تنها نظارت و بازرسی تاثیر مطلوبی نخواهد گذاشت و یکی از راهکارهای بسیار موثر که می‌تواند به رفع این مشکل بزرگ و پیچیده کمک کند، افزایش عرضه مسکن ، توام با نظارت قوی و مداوم در بازار مسکن می باشد و اعمال فشار بازرسی در مشاورین املاک به تنهایی و بدون عرضه زمین و مسکن به متقاضیان، به دلایل مختلف می تواند موجب تشدید مشکل مسکن در شاهین شهر شود.

فرماندار شهرستان در همین راستا ادامه داد که: به عنوان مثال، حدود ۱۰ هزار نفر از شاهین شهر در شهر صنعتی مورچه خورد مشغول به کار هستند و به واسطه محدودیتی که در عرضه زمین در شهر شاهین شهر داریم ، اراضی را در جوار روستای مورچه خورت جهت واگذاری پیش بینی نموده ایم که در صورت تایید نهایی قطعا به کاهش تقاضا در شاهین شهر کمک خواهد نمود.

وی در ادامه همچنین سمت و سو یافتن، بازار مسکن به سمت بازار مجازی را به عنوان یکی دیگر از مشکلات سخت کننده مدیریت و نظارت در حوزه مسکن و قیمت گذاری اشاره نمود و کرد مطرح نمود و ادامه داد: دلایل فوق نیز تا حدودی کنترل بازرسی بر نحوه واگذاری املاک را پیچیده تر نموده است.

کاظمی طبا در تصریح همین موضوع به اینکه در امر واگذاری مسکن به اتباع خارجی محدودیت‌های قانونی برای مشاورین املاک در نظر گرفته شده است اشاره نمود و ادامه داد که این امر در بازار مجازی رعایت نشده و براحتی نیز قابل پیگیری و نظارت نمی باشد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص رعایت حداکثری عدالت در کمسیون ماده ۱۰۰ جهت جلوگیری از توسعه ناپایدار شهری در دوره مدیریت خویش تاکید کرد و اظهار نمود در این خصوص تاکنون مجوز دو طبقه اضافه برای هیچ فردی صادر نگردیده و تنها در خصوص کسانی که یک طبقه اضافه درخواست کردن یا یا نسبت به تامین پارکینگ اقدام کرده‌اند در کمیسیون ماده ۱۰۰ رای صادر شده است.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *