اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

رئیس ستاد اجرایی انتخابات در شاهین شهر:
به همراه آوردن شناسنامه در انتخابات امسال الزامی نیست

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری اصحاب رسانه ضمن تشریح برخی تغییرات انتخابات دوره دوازدهم مجلس نسبت به انتخابات گذشته ، در خصوص همیاری رسانه ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید نمود.|برای مشارکت درانتخابات به همراه آوردن شناسنامه الزامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ روز دوشنبه شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲ ، نشست خبری اصحاب رسانه در آستانه روز ملی گرامی داشت مقام خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و فرماندار ، ریاست و معاونت مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در محل در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه دراین نشست ، ضمن عرض تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد روز شهید خبرنگار محمود صارمی ، برخی از مهمترین موارد انتخابات پیش رو برای مجلس شورای اسلامی در سال جاری را تبیین نمود.

نشست خبری اصحابه رسانه - شاهین شهر - انتخابات مجلس دوازدهم

“محمدرضا کاظمی طبا” فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به اینکه انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین پروژه‌های سیاسی دولت در سال جاری است، تاکید کرد: برگزار کنندگان بایست سعی کنند انتخابات پیش رو را بسیار حساس تر از سالهای گذشته و در راستای چهار اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت و حتما فارغ از جهت گیری های سیاسی پیش ببرند.

فرماندار شهرستان ؛ ضمن اشاره به میزان مشارکت مردم شهرستان در انتخابات ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح دوره نهم ۶۵ درصد ، دوره دهم ۶۳ درصد و دوره یازدهم ۳۶/۳ درصد ، ادامه داد : خلق حماسه پرشور مردم در انتخابات سال جاری ( دوره دوازدهم) ، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تدابیر سازنده دانست و نقش رسانه ها در جهت ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب را نقشی ویژه و فزاینده در این راستا دانست .

وی به عنوان رئیس ستاد اجرایی انتخابات در شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به این که متقاضیان کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز در ساعات ۸ صبح تا ۱۸ می توانند به مدت ۷ روز جهت ثبت نام مقدماتی بصورت آنلاین و غیر حضوری اقدام نمایند، افزود صلاحیت کاندیدها در دو مرحله بررسی می شود و در مرحله مقدماتی ثبت نام، صلاحیت تکمیلی و حرفه‌ای کاندیداها بررسی نمی شود و تنها بر اساس کدملی، ایرانی الاصل بودن، مشمول بودن در شرط سنی، استعلام پایان خدمت یا معافیت برای آقایان و همچنین استعلام سازمان پزشکی قانونی جهت صلاحیت روانی و عدم پوشش بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی روانی و سایر معلولیت‌های تاثیرگذار بررسی خواهد شد.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان شاهین شهر میمه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که یکی از موارد تفاوت انتخابات امسال با سالهای قبل عدم الزام به همراه آوردن شناسنامه قانون گذاری شده است و لذا همچون انتخابات انتخابات دوره های قبل، شناسنامه مهر نمی شود و شرکت در رای گیری آنلاین و الکترونیکی است

وی ادامه داد با توجه به موارد فوق امکان دو مرتبه رای دهی توسط یک نفر وجود ندارد. فلذا برای تایید و احراز هویت تنها به همراه داشتن یکی از مدرک معتبر شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه ، گذرنامه ، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و … کافی است.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *