اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

تا پایان سومین روز ثبت نام اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی
گروه سنی جوانان ، مشتاق ترین افراد به وکالت حقوق مردم شهرستان شاهین شهر و میمه

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ثبت نام ۵۶ نفر تا پایان روز سوم پیش ثبت نام این انتخابات، خبر داد. | بیشترین درصد شرکت کنندگان درگروه سنی جوانان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، سید محمدرضا کاظمی طبا؛ فرماندار و رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه در پایان سومین روز پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ( هجدهم مردادماه ۱۴۰۲) از ثبت نام ۵۶ نفر تا پایان این روز، خبر داد.

که از این تعداد ، ۴۷نفر متقاضی مرد (۸۴٪) و ۹ نفر متقاضی زن (۱۶٪) هستند و ترکیب سنی ایشان به شرح ۱۵ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال (۲۷٪) ، ۶ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال (۱۱٪) ، ۱۲ نفر ۴۰ تا ۴۵ سال (۲۱٪) ، ۹ نفر ۴۵ تا ۵۰ سال (۱۶٪) ، ۷ نفر ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۳٪) ، ۶ نفر ۵۵ تا ۶۰ سال (۱۱٪) و ۱ نفر ۶۰ تا ۶۵ سال (۲٪) می باشد و بنابراین تا کنون بیشترین شرکت کنندگان در گروه سنی جوان‌ترها قرار دارند.

مجلس شورای اسلامی

۱۰ نفر از ثبت نام کنندگان تا پایان روز سوم در گروه ایثارگران (۷ نفر رزمنده (۳۷٪) ، ۴ نفر رزمنده و جانباز (۲۱٪) ، ۱ نفر خانواده شهید (۵٪) و ۵ نفر جانباز (۲۷٪) ) قرار دارند.

پیش ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه شهرستان شاهین شهر و میمه برای ۱۲مین دوره حضور در مجلس شورای اسلامی از نظر سطح تحصیلات  شامل : ۹ نفر دکترا (۱۶٪) ، ۹ نفر لیسانس (۱۶٪) ، ۳۵نفر فوق لیسانس (۶۳٪) ، ۱نفر فوق دیپلم (۲٪) و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی (۴٪) هستند.

شایان ذکر است ، پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شانزدهم مردادماه به مدت ۷ روز و به صورت الکترونیکی آغاز شده است و تا کنون یک نفر از ثبت نام کنندگان، مشمول ماده ۲۹ می شود.

محتوای ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص  ممنوعیت حضور در انتخابات را برای برخی مشاغل دولتی ایجاد می نماید مگر آنکه در مدتی مقرر قبل از ثبت نام و حضور در انتخابات از آن شغل استعفا داده باشند و در غیر این صورت به‌واسطۀ مقام و شغل خود از داوطلب‌شدن محروم‌اند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *