اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شهردار شاهین شهر :
شاهین شهر کاندید جشنواره دختر شایسته ایران و اعطای جایزه شاهین طلایی به دستاوردهای علمی است

شهردار شاهین شهر در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور : به شاهین شهر اجازه دهید فستیوال دختر شایسته ایران را برگزار کند.|جایزه شاهین طلایی را جهت برگزاری جشنواره دستاوردهای علمی در شاهین شهر در نظر گرفته ایم. | رمز موفقیت این نظام جایی است که کار را به مردم بسپارد و باور داشته باشد که مردم نسبت به مسئولان دلسوزترند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور «سید محمدرضا کاظمی طبا» فرماندار و «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مجلس شهرستان شاهین شهر و میمه، «حجت الاسلام و المسلمین باقریان» امام جمعه شاهین شهر ، مسئولین ادارات شهرستان و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه به دلیل مقارن بودن آن با شروع هفته دولت و همچنین برگزاری همزمان با شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه، علاوه بر مسئولین شهرستان ، دکتر «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و «مصطفی خضری» معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز حضور داشتند.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در ایراد سخنرانی خود با اشاره به اینکه شاهین شهر یک شهر منحصربفرد در میان شهرهای ایران است و شبیه آن وجود ندارد، ادامه داد که شهرداری در دوره مدیریت جدید خود جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری شاهین شهر از سیستم مشارکت مردمی بهره جسته است.

شهردار شاهین شهر ادامه داد رمز موفقیت این نظام جایی است که کار را به مردم بسپارد و باور داشته باشد که مردم نسبت به مسئولان دلسوزترند.

ابریشمی راد با تصریح بر اینکه شاهین شهر، شهری با قدمت کمتر از ۵۰ سال است و هویت اجتماعی خاصی بواسطه پیشینه کم تاریخی آن در دسترس نمی باشد، افزود به این منظور برای تببین هویت اجتماعی شهر ، مدیریت شهری بر اساس تاریخ شکل گیری، شهر را به ۱۵ محله تفکیک و در تمام این محلات بر اساس شاخصه های هر محله ۲۳ تا ۲۵ معتمد نتخب نموده است و ضمن آموزش مبانی مدیریت شهری به ایشان درخواست شده که از بین خودشان  ۵ تا ۷ نفر را به عنوان مجلس مشورتی یا شورای محله انتخاب کنند.

شهردار شاهین شهر سعید ابریشمی راد جشنواره دختر شایسته ایران جایزه شاهین طلایی موزه ملی دستاوردهای علمی ایران

شهردار شاهین شهر افزود این شوراها پشتوانه برنامه ریزی مدیریت شهری در محلات بر مبنای خواست مردم و نظر آنها گردیدند و بر اساس برآوردهای این شوراها و مشارکت در تصمیم گیری با مدیران شهری، منابع بصورت عادلانه تری در بین محلات توزیع می گردد. چراکه در حقیقت تصمیمات و اولویت سنجی انجام پروژهای شهری بر اساس نیاز واقعی مردم صورت خواهد گرفت.

وی همچنین ادامه داد: افتتاح ۷ زمین چمن مصنوعی در هفته دولت ۱۴۰۲ با ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان در محلات مختلف شهر ، یکی از ۶۰ برنامه تصمیم گیری شده شهرداری با شورای محلات است که از  اعتبار حدود ۵۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته بدین منظور هزینه گردیده است.

ابریشمی راد شاهین شهر را به عنوان یک شهر جدید دارای شخصیت و روح خاص دانست و افزود مدیریت این شهر نیز به طبع آن منحصر به فرد و خاص خودش خواهد بود و الگو برداری از مدیریت در شهرهای متفاوت با این شهر، در توسعه و ارتقا آن صحیح نمی باشد.

وی  ادامه داد : شاهین شهر و هویت آن به عنوان یک شهر با در نظر گرفتن پیشینه تاریخی کوتاه و مهاجر پذیری و ظرفیت های ویژه آن، بایست بدرستی درستی صورت بگیرد و توجه ویژه ای در شورای عالی فرهنگی کشور به آن صورت بگیرد.

شهردار شاهین شهر با تشریح این موضوع که نقشه فرهنگی شاهین شهر در مرکز پژوهش هالی فرهنگی و اجتماعی با مشارکت همه نخبگان و دلسوزان ن مبتنی بر فرهنگ محلات در حال تدوین است، اضافه نمود که برای دستیابی به این مهم با عملکرد بهتر از مطالعات نقشه فرهنگی کشور و همچنین نقشه فرهنگی سایر شهرها بهره برده شده و شرح خدمات ویژه ای جهت نقشه فرهنگی شاهین شهر تدوین و تحت نظارت خانم دکتر عطریان فر،  نقشه فرهنگی شاهین شهر در مسیر تدوین قرار گرفته است.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هیچ مکانیزمی برای شناخت دختر شایسته ایرانی نداشته‌ایم از مدیران حاضر و با تاکید از دکتر «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخواست نمود که در جهت تعیین شاهین شهر به عنوان محل انتخاب دختر شایسته ایرانی همراهی نمایند.

شهردار شاهین شهر ابریشمی راد دختر شایسته ایران شاهین شهر جایزه شاهین طلایی در شاهین شهر

شهردار شاهین شهر با اشاره به راه اندازی دبیرخانه جشنواره ملی شهیده کمایی – شهیده ترور در شاهین شهر در خواست نمود که می توان جشنواره ملی انتخاب دختر شایسته را نیز در شاهین شهر برگزار و از میان دختران کاندید شده با توجه به سطح زندگی و فعالیت های اجتماعی ، فردی را که خاص و نمونه باشد، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و شوراری عالی فرهنگ عمومی به عنوان دختر شایسته ایران معرفی نمود.

وی همچنین اشاره نمود که با توجه به وجه تسمیه شاهین شهر به شهر دانش و خلاقیت با حمایت های شورای شهر، فرماندار و نماینده محترم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان و امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و وزارت علوم و تحقیقلات و فناوری و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری قرار بر این شده است که موزه دستاوردهای علمی ایران در سه موضوع هوا فضا ، سلول های بنیادی و هوش مصنوعی در شاهین شهر احداث شود و به یاری خدا در صورت تحقق با برگزاری جشنواره علمی در این موضوعات ، جایزه شاهین طلایی به برترین دستاوردها اهدا گردد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *