اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

حاجی دلیگانی : ریشه های تورم باید خشک شود | دولت به سککوک توجه ویژه‌ای بنماید

نماینده مردم شاهین شهر :

بهترین کمکی که دولت و مجلس می‌توانند به اقشار کم‌درآمد و کم‌برخوردار کند این است که دستشان را از جیب مردم خارج کنند. | از دولت خواستارم که به سککوک به عنوان یک ابزار مهم در نظام بانکی توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از تابناک اقتصادی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درباره نقش سامانه سکوک در رفع محرومیت و شناسایی و حمایت از اقشار کم‌برخوردار گفت:  به نظر من بهترین کمکی که دولت و مجلس می‌توانند به اقشار کم‌درآمد و کم‌برخوردار کند این است که دستشان را از جیب مردم خارج کنند و سیاست‌های حمایتی را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که بسترهای رفاه اجتماعی بیشتر را برایشان به ارمغان آورند.

وی افزود: باید ریشه‌های تورم شناسایی و خشکانده شود و از سوی دیگر ضرورت دارد در راستای حمایت از مستضعفان، ابزارها و سامانه‌هایی را به کار گرفت که به شناسایی درست محرومان منجر شود تا به دور از بی‌عدالتی همه اقشار ضعیف و کم‌برخوردار تحت پوشش‌های حمایتی قرار گیرند.

نماینده مردم شاهین‌شهر با تأکید بر این نکته که در برنامه هفتم توسعه توجه به ابزارهای جدید در شناسایی افراد محروم به منظور تکمیل کردن جامعه آماری دولت امری مهم و ضروری محسوب می‌شود، گفت: یکی دیگر از کارهایی که در راستای حمایت از اقشار ضعیف باید صورت پذیرد این است که منابع به درستی هدایت شوند و شفافیت در نظر گرفته شود و سککوک به عنوان یک ابزار از این قابلیت برخوردار است و می‌تواند سهم و نقش مهمی در هدایت صحیح و شفاف و به دور از نظامات پیچیده اداری را بازی کند و در راستای رفع محرومیت نقش مهمی را ایفا کند.

حاجی دلیگانی در پایان از دولت خواست که به سککوک به عنوان یک ابزار مهم در نظام بانکی توجه ویژه داشته باشد.

سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار یا به اختصار سککوک سامانه‌ای است که با ایجاد یک زنجیره تولید تا مصرف و همچنین تأمین مالی در تمام بخش‌ها ازجمله تأمین مواد اولیه و ایجاد اعتبار برای مصرف‌کنندگان به‌منظور خرید محصولات این سامانه می‌تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشد که دارای سه بخش عملیاتی است:

  • B2B (Business-to-Business)
  • B2C (Business-to-Costumer)
  •  (Loyalty club) باشگاه مشتریان

انواع معاملات ازجمله معاملات نقدی، غیرنقدی، مشروط، مدت‌دار و … با کمک تنوعی از ابزارهای پرداخت از قبیل کارت‌بانکی، کارت زیرخط، کارت اعتباری، پول رمزنگاری‌شده، برات الکترونیکی و … توسط واحدهای کسب‌وکار عضو، در بخش‌های مرتبط قابل انجام است.

سامانه سککوک به‌صورت کسب و کار به کسب و کار یا همان B2B بین بنگاهی و به‌منظور عرضه کالا به مصرف‌کنندگان از بازار کسب و کار به مشتری یا همان B2C نیز بهره برده است که در پروژه‌های بانک‌های مختلف با شکل و شمایل متفاوت در این سامانه پیاده‌سازی شده است.

حسن این کار، این است که با این روند یک زنجیره تأمین مالی به‌هم‌پیوسته به وجود می‌آید که در نقطه B2C مردم و مصرف‌کنندگان و در نقطه B2B نیز بصورت مستقیم بنگاه‌ها و فروشندگان از سند برات الکترونیکی برای مبادلات در این پلتفرم استفاده می‌کنند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *