اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ساعات کاری شهرداری‌های استان اصفهان به روال عادی بازگشت

استاندار اصفهان با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش مراجعه کنندگان به شهرداری‌ها در روزهای پایانی سال گفت: به منظور رفاه حال مردم و ضرورت کاهش تجمعات در فضاهای اداری، مصوب شد شهرداری‌ها ساعات فعالیت خود را به روال عادی تغییر دهند.

عباس رضایی در حاشیه هشتمین جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این جلسه مروری بر مصوبات هفت جلسه گذشته صورت گرفت که خوشبختانه نشان می‌دهد کلیه کمیته‌ها وظایف خود را به خوبی دنبال کرده‌اند و پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی افزود: یکی از این مصوبات پیگیری مساله زندان اصفهان و اتخاذ تمهیدات لازم در مقابله با سرایت احتمالی این بیماری در زندان اصفهان بود که خوشبختانه تصمیات خوبی پیش بینی شده است.

استاندار اصفهان گفت: ضدعفونی کردن ادارات و در دسترس قرار دادن وسایل ضدعفونی برای مراجعه کنندگان از دیگر مصوبات این جلسه بود و در همین راستا به همه ادارات ابلاغ شد که نسبت به ضدعفونی کردن و گندزدایی از فضای محیطی و در دسترس قرار دادن وسایل لازم برای مراجعه کنندگان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس مصوبات این جلسه نیروهای مسلح مستقر در استان در خصوص گندزدایی از معابر، خودروها و ایستگاه‌ها در کنار شهرداری‌ها نقش ایفا می‌کنند. همچنین آموزش‌های بهداشتی در مناطق محروم توسط بسیج و نیروهای جهادی با هماهنگی مراکز درمان و بهداشتی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه فعالیت کمیته‌ای به عنوان کمیته تحقیق به منظور بررسی و تحلیل داده‌های آماری و اطلاعاتی در خصوص نحوه شیوع بیماری، منبع سرایت مبتلایان و افراد مشکوک به بیماری کرونا و امثال آن با بررسی‌های آماری و اپیدمولوژیستی مصوب شد که قطعا نتایج این تحلیل‌ها می‌تواند در جهت مدیریت این بیماری کمک شایانی داشته باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به مصوبات جلسات قبل و پیگیری‌های معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان، ماسک‌های پارچه‌ای که موثرتر از ماسک‌های سه لایه است از امروز در مراکز کوثر و داروخانه‌های شبانه روزی توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین کمیته قضایی ستاد استانی مبارزه به کرونا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تاکید کردند به منظور حفظ آرامش و جلوگیری از احتکار با برخی از محتکران و اخلال گران در زمینه توزیع مایحتاج بهداشتی و درمانی در حد مفسد فی الارض برخورد خواهد شد.

رضایی با اشاره به تغییر فعالیت ستاد تسهیل سفر استان به ستاد پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: مردم ما باید بدانند پذیرش مسافر در کمپ‌ها، زائرسرا، مهمانسراها، ورزشگاه‌ها، خانه‌های استیجاری و امثال آن ممنوع است ولی صرفا هتل‌ها به شرط دریافت مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند می‌توانند نسبت به پذیرش مسافر اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ارسالی از ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص نحوه برگزاری نمازهای جمعه، با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرهای استان تعطیل شد.

استاندار تاکید کرد: همچنین بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد که با کسانی که اقدام به تولید و نشر شایعات در فضا مجازی می‌کنند و از این طریق آرامش جامعه را مختل و با روح و روان مردم بازی می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید نسبت به ویروس کرونا حساس باشند ولی نتریسیم چون ترس از این بیماری از خود بیماری بدتر است زیرا موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن است و برای تقویت این سیستم نیاز به شادی، نشاط و رعایت اصول بهداشتی است.

استاندار اصفهان یادآور شد: تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری توسط ستاد ملی پس از رصد وضعیت استان‌ها تا عصر جمعه مشخص و نتایج آن به مردم اصلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی های لازم در خصوص فراهم کردن فضای بستری در صورت احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کنونی تدارک دیده شده است.

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

گردهمایی شهرداران مدارس شاهین شهر با حضور و همراهی مسئولان برگزار شد

🔶 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه 1402 ؛ گردهمایی شهرداران مدارس شاهین‌شهر باحضور سیدمحمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شهرستان ، بهرام عمویی رئیس و حسین شاهزاده فرد و محمد عاطفت پیشه اعضای شورای اسلامی شهر، در سالن بهار ساختمان نگارستان شهرداری برگزار شد. 🔶 شهردار شاهین‌شهر در این همایش با بیان اینکه، یکی از شاخصه‌های حقوق اجتماعی، حق انتخاب مردم برای تعیین سرنوشت خود در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است، گفت: خواندن کتاب، تغییر یک فرهنگ است و شاهین‌شهر این قابلیت را دارد که در بسیاری از زمینه‌ها الگویی برای کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *