اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

استاندار اصفهان:
کاهش تجمعات، نقش مهمی در مدیریت بیماری کرونا دارد

دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان، روز سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های استان که با حضور فرمانداران برگزار شد، تاکید کرد: ماندن در منزل و جلوگیری از هرگونه تجمع، مهمترین نقش را در کنترل این بیماری دارد.

به گزارش شاهین شهری – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه استاندار اصفهان ادامه داد: ستادهای شهرستانی مدیریت بیماری کرونا به صورت روزانه و منظم جلسات خود را تشکیل دهند و گزارش مسائل، پیشنهادها و مصوبات خود را به استان اطلاع دهند.

وی همچنین خواستار توجیه ائمه جمعه و جماعات درباره محدودیت برگزاری نمازهای جمعه و جماعت با بهره گیری از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستان ها شد.
استاندار اصفهان با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در زیارت حرم امام هشتم و حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در جایی که متولیان امر برای این حرم های مطهر چنین تصمیماتی اتخاذ می کنند، تلاش شود تا زیارت سایر بقاع متبرکه و امام زادگان واجب التعظیم نیز تعطیل شوند.

دکتر رضایی تاکید کرد: امروز مراسم رونمایی از ۲۲ طرح صنعت آب و برق با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه در استان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو افتتاح شد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی اداره اطلاعات، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی باید نسبت به پایش فضای مجازی اقدام و گزارش اقدامات آنها به استان ارسال شود.
دکتر رضایی با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات بهداشتی در تولید و توزیع مواد خوراکی و غذایی گفت: سفارش ها و دستورالعمل های لازم درباره نانوایی ها باید به این صنف اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: همواره جامعه را به آرامش توصیه کنید زیرا وجود نشاط و فضای امید از مسائل مهم در مدیریت و کنترل این بیماری است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: فرمانداران نظارت بر واحدهای تولیدی را به منطور جلوگیری از احتکار به صورت مستمر پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت هلال احمر و بسیج در امور مختلف و از ظرفیت شهرداری ها در ضدعفونی کردن شهرها استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: شهرستان ها، پیشگیری را بر درمان مقدم بدانند و در حوزه بهداشت و آموزش تلاش کنند.

دکتر طاهره چنگیز اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم که با رعایت نکات و اصول پیشگیری تعداد کمتری نیاز به بستری پیدا کنند، زیرا هرچه آمار بستری بیشتر شود مشکلات جامعه نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت ستاد سفرهای نوروزی تغییر کرده و این ستاد در اختیار ستاد مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: شهرهای تفریحی و گردشگری از ترغیب مسافران خودداری کنند، زیرا ماموریت و جهت گیری به سمت کاهش مسافرت تغییر پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: مسافرت به شهرهای پاک موجب می شود گردش ویروس در جامعه بیشتر شود و مدت بیشتری در شهرستان ها بماند و حتی مناطق پاک نیز آلوده خواهند شد.

دکتر چنگیز تاکید کرد: تجمعات زائد مانند مجالس ترحیم و عروسی ها باید تعطیل شود و مردم توجیه شوند که برگزاری چنین مجالسی را به زمان های دیگر موکول کنند.

وی اضافه کرد: پایانه های مسافربری و اتوبوس های شهری باید پس از تخلیه مسافر با کمک شهرداری ها ضدعفونی شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین گفت: بازارها و بازارچه ها نیازمند نظارت است لذا باید تجمع ها و ازدحام ها مدیریت و به حداقل برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین کمک به مناطق محروم در شهرستان های مختلف از طریق توزیع بسته های بهداشتی را از جمله مواردی عنوان نمود که بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی از فرمانداران خواست تا با بهره گیری از کلیه امکانات دستگاه ها، شبکه بهداشت و کادر درمانی در شهرستان ها را یاری کنند.

دکتر چنگیز همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش آموزش ها و اطلاع رسانی ها، گفت: محتواهای لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آماده شده و لازم است دستگاه های مختلف با بهره گیری از این مطالب نسبت به توجه زیر مجموعه های خود اقدام کنند.

دیدگاه خودتان را در خصوص این مطلب در بخش پایین این صفحه ( قسمت دیدگاه ) با سایر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید …

۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه اجتماعی و مدیریت شهری

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با اجرای طرح ضربتی پلیس ؛
۳۳ فروشنده مواد مخدر در شاهین شهر طی ۵ روز شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری 33 نفر فروشنده مواد افیونی و جمع آوری 96 معتاد متجاهر با اجرای طرح ضربتی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح این شهرستان خبر داد. سرهنگ هادی کیان مهر تصریح نمود این طرح با هماهنگی مأموران واحدهای مختلف انتظامی شهرستان و با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با پدیده شوم خرده فروشی مواد افیونی و همچین فروپاشی پاتوق های مصرف مواد مخدر در سطح محلات ، پارک ها و تفرجگاه ها و در تداوم اجرای طرح آرامش طی 5 روز گذشته انجام و در بازرسی از محل اختفاء متهمان مقدار بیش از 3 کیلو انواع مواد مخدر به همراه مقادیری وجه حاصل از فروش مواد افیونی کشف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *