اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

کسب رتبه اول اشتغال توسط شاهین شهر در استان اصفهان | از آمار تا واقعیت!

شهرستان شاهین شهر و میمه در بین شهرستان های استان اصفهان موفق شد در حوزه ایجاد اشتغال رتبه اول را کسب نماید

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته شهرستان شاهین شهر و میمه در بین شهرستان های استان اصفهان موفق شد در حوزه ایجاد اشتغال رتبه اول را کسب نمایید.

کسب رتبه اول اشتغال توسط شاهین شهر در استان اصفهان | از آمار تا واقعیت!

سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان در این خصوص اظهار داشت : در راستای تحقق یک میلیون فرصت شغلی و برابر نامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ، شهرستان شاهین شهر و میمه با ثبت ۲۹۷۷ شغل با پوشش تعهد ۴۴ درصدی حائز رتبه اول در بین شهرستان های استان اصفهان ، در ایجاد فرصت‌های شغلی شد.

وی ضمن تبریک این دستاورد مهم، از همه افرادی که به هر نحو ممکن در تحقق این موفقیت، سهیم و دست اندرکار بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

سخنی با فرماندار و مسئولین محترم شهرستان :

جناب سید محمدرضا کاظمی طبا “فرماندار محترم شهرستان شاهین شهر و میمه ”

با سلام و عرض ادب ؛

احتراماً ضمن تبریک کسب مقام اول اشتغالزایی به حضرتعالی و سایر مدیران دولتی و همچنین مدیران صنایع و کارآفرینان شهرستان ، به عنوان یک شهروند دلسوز که بیش از ۳۰ سال از عمر خود را در این شهرستان سپری نموده‌ام و با توجه به انتقادات و شکایات مکرر شهروندان با پایگاه خبری شهرستان در سنوات اخیر و نظر به مشاهدات میدانی و وضعیت حاضر در عرصه اشتغال شهرستان، اینگونه تقدیرنامه ها و گزارشات را صرفاً عناوین تحسین برانگیز و رزومه ساز مدیریتی می‌دانم.

با توجه به سوابق شغلی و تجربی اینجانب که مسبب برگزیده شدن به عنوان کارآفرین نمونه کشوری در سال ۱۳۸۴ نیز گردیده است، تعریف کارآفرینی و اشتغالزایی زمانی در عمل تکمیل شده و پایداری می‌یابد، که مشاغل ایجاد شده در سطح جامعه منتهی به بهره‌وری حداکثری در تفکیک نیروی متخصص از ساده و ایجاد رضایتمندی پایدار شغلی در تمامی افراد شاغل شده بگردد و در غیر این صورت آمارهای اشتغالزایی و کارآفرینی پایداری نمی‌یابند.

همانگونه که مستحضرید همگام با سطح کشور، بسیاری از جوانان این شهرستان نیز در عین دارا بودن تعهد کاری، تخصص و استعداد ، بیکار بوده و یا جایگاه شغلی مناسبی نیافته‌اند و یا در مشاغل کاذب و غیر تخصصی مشغول بکار هستند و یا بطور کل از این شهرستان و یا حتی از میهن مادری خود مهاجرت کرده‌اند و در نتیجه در آمارهای اعلام شده، شاغل منظور شده و یا بطور کل محاسبه نمی‌گردند.

و آنچه که به واقع، دلچسب مدیران این شهرستان و استان در ارائه این آمار و سند توسعه میزان اشتغالزایی شده است، در حقیقت به ۳ علت مهم بایست مورد بازبینی و بررسی بیشتری بوده و :

الف) این آمار یک امر نسبی در برابر آمار سایر شهرستان‌های استان اصفهان است و بواسطه تمرکز شهرک های صنعتی متعدد و حضور صنایع بزرگ در شهرستان شاهین شهر و میمه ، در حقیقت نیرو گرفته و مستدل از فعالیت صنایع مذکور نیز می‌باشد.

ب) این آمار یک آمار نسبی در خصوص اشتغال جمعیت جویای کار بدون در نظرگرفتن شغل متناسب با تخصص ایشان نیز می‌باشد و در عملکرد نهایی؛ نتایج بهره‌وری اقتصادی از کارآمدی نیروی کار متخصص و ساده به صورت تفکیک شده را به شدت از ظرفیت بالقوه خود، دور خواهد ساخت.

ج) در بررسی این آمار بایست جهت پایداری اشتغال ایجاد شده ، شاغلین در مشاغل غیر متناسب از شاغلین در شغل متناسب تفکیک شوند.

فرماندار محترم ، آنجایی می‌توان شیرینی انتخاب شهرستان شاهین شهر به عنوان قطب اشتغالزایی در استان اصفهان را همزمان با مسئولین، در نهاد مردم نیز حس نمود که

۱- اکثریت جمعیت نیروی متخصص این شهر با فیلتر غیردلخواه مدیران و در فضای سالم استخدامی در زمینه تخصص خود، مشغول به کار باشند

۲- اقشار جامعه از دستاورد شاغل شدن خود در مشاغل متناسب، بر توان مدیریتی شهرستان در ایجاد زمینه برای بکارگیری ایشان و سهیم شدن در باروری و افزایش کارآمدی اقتصادی شهرستان ببالند.

۳-  در ایجاد اشتغال به تبدیل پتانسیل بالقوه ظرفیت نیروی متخصص و ساده به نیروی کارآمد توجه گردیده و حس مفید بودن موجب عدم سرخوردگی اجتماعی و پایستگی سلامت اجتماعی منتهی شود.

و در نتیجه توجه ویژه مدیران به سه عامل ذکر شده، حتماً در افزایش بهره‌وری صنعت و رشد اقتصادی شهرستان همگام با رشد فزاینده سلامت اجتماعی افراد جویای کار و شاغل و درنتیجه رشد اقتصادی پایدار موثر خواهد شد.

با اندکی تامل و ریزبینی و کنکاش در زیر پوست جامعه جویای کار شهرستان، واقعیت‌هایی در تایید ناکارآمدی گزارشات آماری اعلام شده در عینیت است :

۱- شاخص آمار بالای بیکاری جامعه تحصیلکرده و متخصص جویای کار در سطح شهرستان

۲- مشکل عام کشور در عدم بهره‌مندی از تخصص و شایسته سالاری و جایگزینی این موارد با رانت‌سالاری، پارتی سالاری و حزب سالاری ، استخدام‌های گزینشی – قومیتی و سلیقه‌ای در بسیاری از موقعیت های شغلی ایجاد شده

در حقیقت یکی از بزرگترین معضلات حاضر در بیکار ماندن قشر متخصص و کارآمد جامعه، نوع تفکر فعلی مدیران است که جامعه متخصصین بیکار را مشتاقان پشت میز نشینی می‌دانند و مرتباً از محتوای ماهوی این تفکر در توجیه عدم کاریابی و شاغل نشدن جوانان متخصص بهره برده می‌شود.

این در حالی است که حتی با عیار سنجی سطحی از کارایی جامعه شاغلین و مستخدمین سابق مشخص می‌گردد، انتشار این محتوای فکری نه تنها در کارآمدی بکارگیری افراد در موقعیت های مشاغل مثمر ثمر نبوده ، بلکه ظاهراً تنها روشی برای دستیابی به استخدام‌های گزینشی – قومیتی و سلیقه‌ای نیروهای مطلوب در نظر شخصی مدیران بوده است.

لیکن تصمیم‌گیری مدبرانه و تاثیرگذار مدیریتی و همراهی مدیران ارشد و نهادهای تاثیرگذار و متعامل با ادارات و صنایع شهرستان، نظیر فرماندار و نماینده مجلس و … می‌تواند در بکارگیری متناسب نیروهای متخصص موثر در بهره وری و کاهش نارضایتی قشر متخصص جویای کار همگام با افزایش آمار اشتغالزایی در شهرستان شود و قاعدتاً دستیابی به این موارد، نتایج رضایت‌بخش بیشتری را در سطح افراد جامعه و شکوفایی اقتصادی به همراه خواهد داشت.

و صدالبته با شناخت بنده از پیگیری ها ، دلسوزی و تلاش شبانه روزی حضرتعالی در سنوات اخیر ، مطمئن هستم به این واقعیت نیز دست یافته‌اید.

لذا با توجه با شناخت بنده از روحیه انتقادپذیرتر و تفکر سازنده و جهادی بالای حضرتعالی، این مطالب خطاب به شما در پاسخ به انعکاس این آمار از جانب فرمانداری شهرستان نوشته شد تا شاید به واسطه مطرح شدن در جلسات مدیریتی شهرستان و استان مطرح و در تغییر تصمیمات مدیریتی جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و کاهش نارضایتی همه جانبه در اشتغال شهرستان موثر گردد.

فرماندار محترم ؛ هرچند رفع مشکلات مرتبط با اشتغال یک فرایند چند وجهی است و تنها به مدیریت شهرستان مربوط نمی‌گردد و شرح تفضیلی آن در حوصله این مقوله نمی‌گنجد، لیکن با توجه به اجتناب ناپذیری ارتباط صنایع و فعالان اقتصادی و کارآفرین با نهادهای مدیریتی شهرستان و همچنین با توجه ویژه به میزان نارضایتی‌های عمومی موجود در جامعه در شرایط فعلی، شایسته است که به عنوان یکی از مدیران تاثیرگذار ارشد و عالی ترین مقام نماینده دولت در شهرستان در هماهنگی با سایر مدیران ارشد در راستای اصلاح تصمیمات مدیریتی و تشویق و ترغیب صنایع به جذب نیروی کار متخصص و گزارش آماری ایجاد مشاغل ناشی از این عملکرد اقدام نمایید.

و انتظار می رود، علاوه بر تمرکز بر آمار نسبی جمعیت اشتغال یافته به جمعیت جویای کار و یا نسبت به مشاغل ایجاد شده در سنوات گذشته، توجه ویژه‌ای به آمار اشتغال قشر متخصص نسبت به کل جمعیت متخصص و جویای کار ساکن در شهرستان نیز داشته باشید.

در حقیقت بدین صورت علاوه بر آنکه شیرینی طعم دلچسب اینگونه دستاوردها در کام شهروندان نیز قابل احساس می‌گردد ، رضایتمندی مطلوب تر جامعه جویای کار حاصل و نارضایتی‌ها و اعتراض های عمومی جامعه ، در باب نبود اشتغال متناسب ، کاهش یابد.

فلذا با توجه به اینکه توجه به ایجاد موقعیت‌های اشتغال متناسب با توان و تخصص جمعیت جویای کار، یکی از دلایل مهم ایجاد رضایت و مرتفع ساز سایر نیازهای اجتماعی قشر جوان و پویای جامعه است، امید است؛ تلاش مسئولان و مدیران این شهرستان در راستای منفعت رسانی به آحاد جامعه فارغ از توجه خاص به اقشار خاص و ارائه آمارها باشد و روند تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی مسئولان ارشد شهرستان با در نظر گرفتن فوریت به سمتی باشد که رسانه‌ها در آینده نزدیک این گونه تیتر بزنند : ” شهرستان شاهین شهر و میمه ، به عنوان موفق‌ترین شهرستان استان اصفهان در زمینه ایجاد اشتغال و بکارگیری و بهره‌وری از نیروی متخصص انتخاب گردید

در پایان از زحمات شبانه روزی و دلسوزانه ، روحیه فرهنگی و خستگی ناپذیر و مدیریت جهادی همه جانبه شما از زمان انتصاب به عنوان فرماندار این شهرستان ، نهایت سپاسگذاری و قدردانی را دارم.

با احترام

مدیر مسئول پایگاه خبری شاهین شهری

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *