اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

از شروع فعالیت دولت سیزدهم تا کنون صورت گرفت ؛
اتصال ۱۰۱ روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان از تحت پوشش قرار گرفتن و اتصال ۱۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در گذشت مدت زمان بیش از ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری ، ” جعفر مُطلب‌زاده ” مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان روز سه‌شنبه ۲ آبان اظهار کرد : ۱۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات از محل بودجه « خدمات عمومی اجباری روستایی » (USO) انجام شده است.

مطلب زاده با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت ادامه داد: با احداث یک سایت توسط اُپراتور ایرانسل و ارتقای فناوری ۲ سایت توسط اُپراتور همراه اول از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) بیش از ۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت :  با احداث و ارتقای سه سایت روستایی از طریق فناوری نسل سوم ، ۲۳۲ خانوار با پوشش جمعیتی ۷۱۳ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

اتصال ۱۰۱ روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

وی اضافه کرد: با احداث و ارتقای این سایت‌ها، روستاهای « آب گرمک » و « رودآباد » در شهرستان سمیرم، «مهرآباد» در شهرستان اردستان و «جوی آباد» در شهرستان نایین در استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

شایان ذکر است در استان اصفهان افزون‌ بر جمعیت پنج میلیون نفری اصفهان، نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در ۱۹۳۴ روستا و آبادی سکونت دارند که حدود ۹۰۰ روستای این استان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

از سالهای پیش، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در ۲ سالی که از آ؛از فعالیت آن می‌گذرد، موفق شد بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار ایران را به اینترنت متصل کند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *