اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بازدید وزیر میراث فرهنگی از مجموعه تاریخی کارخانه « ریسباف » اصفهان

مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان «میراث صنعتی» تحت حمایت قرار می‌گیرد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی روز چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲ پس از ورود به اصفهان از مجموعه کارخانه تاریخی «ریسباف» اصفهان بازدید کرد و برای تعیین تکلیف این مجموعه قول همکاری لازم و مساعدت داد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ،  «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و هیات همراه که امروز برای افتتاح دو طرح گردشگری در شهر اصفهان و شاهین شهر به استان اصفهان سفر کرده است، به همراه برخی مسوولان استانی از جمله مهران زینلیان معاون امور عمرانی استانداری و مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف بازدید کرد.

وزیر میراث‌ فرهنگی در بازدید از مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان با بیش از ۹۰ سال قدمت، ۷۴ هزار مترمربع وسعت و بیش از ۴۸ هزار مترمربع بنای تاریخی با توجه به شرایط تخریب تدریجی آن ، برای تعیین تکلیف ریسباف قول همکاری لازم و مساعدت داد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از مجموعه تاریخی کارخانه « ریسباف »

عزت الله ضرغامی دربازدید از کارخانه ریسباف اصفهان اظهارکرد: مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان «میراث صنعتی» تحت حمایت قرار می‌گیرد.

مجموعه تاریخی ریسباف بعنوان دومین کارخانه ریسندگی اصفهان در سال ۱۳۱۱ با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران در اصفهان راه‌اندازی شد. این اثر در تاریخ هشتم مرداد سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۰۱۸ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بانک ملی هم اکنون تملک بنای ریسباف را در اختیار دارد و از دوران دولت دهم ، تصمیم بر آن بوده تا تملک آن با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد موزه منطقه‌ای اصفهان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شود؛ اما این کار همچنان بدلیل « تعلق سرمایه مالی کارخانه ریسباف به سهامداران بانک ملی» ، هنوز عملی نشده است.

دیدار با فعالان پیشکسوت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، افتتاح یک مجتمع گردشگری در منطقه کویری شاهین‌ شهر در محور تاریخی و گردشگری شمال شهر تاریخی اصفهان و بازدید از ارگ تاریخی مورچه‌ خورت از دیگر برنامه‌های سفر نیم روزه وزیر میراث‌ فرهنگی به اصفهان است.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *