اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

پیشنهاد استاندار اصفهان در سفر وزیر میراث فرهنگی به اصفهان :
واگذاری اختیارات در حوزه گردشگری به استان‌ها موجب رونق اقتصادی خواهد شد

استاندار اصفهان در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان اصفهان از وی خواستار حمایت ملی و استانی از فعالان گردشگری و واگذاری اختیارات در حوزه گردشگری به استان ها جهت رشد اقتصادی این حوزه شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان چهارشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۲ ، در آیین افتتاح هتل ۵ ستاره چهارباغ اصفهان که با حضور «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد، گفت: بی‌تردید اصفهان دومین مقصد تمام میهمانان خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است و جالب اینجا است که تمام این میهمانان، اصفهان را با بسیاری از شهرهای مطرح دنیا مقایسه می‌کنند.

وی افزود: در سند آمایش سرزمین استان اصفهان ، گردشگری و اقتصاد دانش‌ بنیان به‌ عنوان سند توسعه آینده اصفهان مطرح‌ شده، بر همین اساس امروز حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مغتنم می‌شماریم و امید داریم تا با حمایت وی بتوانیم گردشگری را به‌ عنوان محور اصلی توسعه اصفهان مطرح کنیم.

واگذاری اختیارات در حوزه گردشگری به استان‌ها موجب رونق اقتصادی خواهد شد

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همگان اصفهان را می‌شناسند و به نیکی می‌دانند که اصفهان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور برتر است. بنابراین معتقد به حمایت ملی و استانی از فعالان گردشگری هستیم و حضور وزیر میراث فرهنگی را امروز نقطه قوتی برای توسعه همه‌جانبه استان از منظر گردشگری می‌دانیم.

وی متذکر شد: متأسفانه این روز‌ها حرکت اصفهان در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری به دلیل شرایط آب و هوایی، محیط زیستی و نامناسب بودن برخی از زیر ساخت‌ها کُند شده است.

دکتر مرتضوی افزود: این روز‌ها شاهد آن هستیم که با همت بخش خصوصی، در حوزه گردشگری قدم‌های مثبتی برداشته شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال های اخیر ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نادیده گرفته شده و در توسعه بسیاری از حوزه‌های این بخش غفلت شده است، افزود: اگر اعطای برخی از اختیارات در حوزه‌ی گردشگری به استان‌ها واگذار شود، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا به رونق اقتصادی در این حوزه رسید.

وی گفت: با واگذاری اختیارات به استان‌ها بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات حوزه گردشگری رفع خواهد شد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *