اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ثبت ۳۰۰ فقره سند اراضی ملی بخش میمه شهرستان شاهین شهر به مالکیت دولت

شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۲ هزار هکتار اراضی دولتی دارد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: ۳۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی ملی بخش میمه اخذ شد و با این اقدام عمده اراضی ملی و دولتی این بخش از سند تک برگی برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از وزارت راه و شهرسازی ؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی این شهرستان، ۳۰۰ برگ سند مالکیت تک برگ بنام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در بخش میمه اخذ شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی انجام شده است، افزود: با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

ثبت 300 فقره سند اراضی ملی بخش میمه شهرستان شاهین شهر به مالکیت دولتوی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود.

صادق حاجی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۲ هزار هکتار اراضی دولتی دارد عنوان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها اقدامات لازم در این شهرستان به عمل آمده است.

وی بیان کرد: در این راستا تفاهم نامه تغییر نمایندگی یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین از منابع طبیعی انجام شده که در مرحله اخذ سند مالکیت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *