اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

لایحه بودجه ۱۴۰۳ تدبیری برای قشر ضعیف ایران و تک رقمی شدن ترخ تورم ندارد

نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی در باب مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت : اثری از اینکه بتوان نرخ تورم را تک رقمی کرد، وجود ندارد. | وضعیت توده های اقشار کم در آمد و بی درآمد کف جامعه دیده نشده است. | در عمل آثاری از برنامه هفتم توسعه کشور در این لایحه بودجه دیده نمی شود | ماحصل بودجه تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش فاصله طبقاتی میان اغنیا و فقرا است. | برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز فکری نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شین نا SHINNA ، « حسینعلی حاجی دلیگانی » نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه، ۲۱ آذرماه مجلس شورای اسلامی ، در بیان مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، اظهار کرد : علت انتخاب ما از جانب مردم پیگیری و رفع نگرانی‌های ایشان است ، بنابراین نمی توانیم به عنوان نماینده ملت در صحن علنی مجلس با این لایحه بودجه موافقت کرده و پیرو تبعات آن در پاسخ به مردم جواب منطقی نداشته باشیم.

هر چند که دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم لایحه بودجه با مشکلاتی روبه رو بوده‌اند ،  اما ما به عنوان نمایندگان قانونی ملت نمی‌توانیم عیوب این لایجه بودجه را نادیده بگیریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی | نماینده شاهین شهر در مجلسماحصل لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش فاصله طبقاتی میان اغنیا و فقرا است

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل بودجه ۲ هزار و ۷۰۰ همت است که با در نظر گرفتن نرخ تورم ۳۰ درصد تورم سال آینده حدود هزار و ۹۰۰ همت می شود. بنابراین همان عدد و عملکردی که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده ، اینجا نیز در نظر گرفته شده و هیچ افزایش بودجه ای برای سال ۱۴۰۳ ندارد و این افزایش ندادن بودجه نسبت به سال قبل باعث توقف رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

حاجی دلیگانی در ادامه تاکید کرد: بودجه در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ ، نمی‌تواند کشور را به رشد اقتصادی ۸ درصدی برساند و به یقین در نتیجه آن میان فقرا و اغنیا فاصله بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش مالیات ها باعث گرانی و تورم بیشتر خواهد شد، تاکید کرد: طبق آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده این است که نرخ‌ها افزایش پیدا نکنند و ما بتوانیم نرخ تورم را تک رقمی کنیم اما در این کلیات اثری از اینکه بتوان نرخ تورم را تک رقمی کرد، وجود ندارد.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ تدبیری برای قشر ضعیف ندارد

نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و در کلیات آن وضعیت توده‌های کف جامعه دیده نشده و همه را مانند افراد حقوق بگیر البته صرفا حقوق بگیران تهران دیده‌اند. فلذا افرادی که درآمد ندارند چطور باید زندگی خود را ادامه دهند؟

وی همچنین افزود : افزایش مالیات باعث توقف تولید شده و زمانی که تولید متوقف شود دستمزدها کمتر شده و بیکاری و مشکلات معیشتی افزون خواهد شد.

 آثاری از برنامه هفتم توسعه کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده نمی‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به به اینکه دولت ۳۲۰ همت اوراق مشارکت در بودجه گذاشته افزود : این اوراق به یقین کشور را بیش از پیش بدهکار خواهد نمود.

وی خاطر نشان کرد: در عمل آثاری از برنامه هفتم توسعه کشور در این لایحه بودجه دیده نمی شود. از طرفی جلو اسراف‌ها ، دکوراسیون‌ها ، حقوق‌های نجومی ، ریخت و پاش‌ها گرفته نشده و برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز فکری نشده است.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *