اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

آتش‌سوزی توربین های نیروگاه شهید منتظری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان از آتش سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان خبر داد و گفت : یکی از توربین‌های این نیروگاه دچار حریق شده بود که با عملیات اطفا حادثه کنترل و محل حادثه ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهر | SHINNA ، « منصور شیشه فروش » مدیرکل مدیریت بحران اصفهان در شرح جزئیات این خبر اظهار داشت : شامگاه ۲ دی ۱۴۰۲ ، یکی از توربین‌های واحد ۲ نیروگاه شهید منتظری به علت داغ شدن روغن داخل توربین و نشتی از یاتاقان آن ، دچار حریق شد و دود زایی شدید اتفاق افتاد.

آتش سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این حادثه حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه اتفاق افتاد که با اعزام به موقع نیروهای آتش نشانی نیروگاه و پالایشگاه و همچنین سازمان‌های آتش نشانی شاهین شهر و اصفهان، آتش مهار و با دو ساعت فعالیت و انجام عملیات اطفا حادثه کنترل و محل حادثه ایمن سازی شد.

منصور شیشه‌ فروش، با اظهار اینکه این حادثه مصدومی به همراه نداشت افزود : خسارت مادی هم در حد اندک و مربوط به عایق های این واحد نیروگاه بود.

وی ادامه داد : درحال حاضر نیروگاه شهید منتظری اصفهان به علت کاهش سهمیه گاز تخصیص داده شده به آن ، تنها با ۳۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند و در این خصوص شرکت گاز استان اصفهان باید تدبیری کند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه واحدی که دچار حادثه شده بود نیز از بخش هایی است که به دلیل کاهش ظرفیت تولید از مدار خارج شده بود ، تصریح کرد: از سرایت آتش‌سوزی به واحد‌های دیگر نیز جلوگیری شد.

 

نیروگاه شهید منتظری اصفهان، دارای هشت واحد و هر کدام، ظرفیت ۲۰۰ مگاوات دارد و با ظرفیت هزار و ۶۰۰ مگاوات تولید انرژی برق است و حدود ۵۰ درصد از انرژی برق مورد نیاز استان اصفهان و ۳.۳ درصد ازبرق شبکه سراسری کشور را تامین می‌کند.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *