اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

کاهش شدید ذخایر بانک خون در استان اصفهان ؛ اهدا کنندگان بشتابند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایر خونی استان اصفهان کاهش داشته و به شش روز رسیده و ضروری است که شهروندان نسبت به اهدای خون توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، کیان دهراب پور با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا و همچنین کوتاه شدن روزها و آلودگی هوا میزان مراجعه به مراکز اهدای خون استان اصفهان کاهش چشمگیری را داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که نیاز به خون به قوت قبل باقی است.

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خونمدیر کل انتقال خون استان اصفهان در حاشیه افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در اصفهان گفت: استاندارد ذخیره خون، هشت روز است که اکنون در این استان به ۶ روز رسیده است.

کیان دهراب پور ادامه داد : با توجه به اینکه از ۶۹ مرکز درمانی دراستان اصفهان جهت تأمین خون ۶۲ بیمارستان شامل هشت هزار و ۶۰۰ تخت بایست تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و ذخایر لازم موجود باشد، انتظار می‌رود اهدا کنندگان خون مستمر به ویژه در فصل سرما مراجعه کنند.

او گفت: در استان اصفهان، از هزار و ۴۹۶ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور، ۸۵۰ نفر ایشان بصورت ماهانه و مابقی هر چند وقت یکبار و ۲۲۷۴ بیمار دیالیزی و ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی هم بر حسب نیاز خون دریافت می‌کنند.

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خون

دهراب پور با بیان اینکه مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند، خون خود را اهدا کنند، افزود: به همه گروه‌های خونی نیاز است ولی، چون تعداد افراد دارای گروه خون منفی در جامعه کم است، نیاز به گروه‌های خون منفی بیشتر است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: شاخص اهدای خون بانوان درمقایسه با میانگین کشوری که چهار و ۶ دهم درصد است، پایین و سه و سه دهم درصد است.

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خون

دهراب پور با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها، در ۱۳۸۷، بیشترین رده سنی اهداکنندگان خون، بین ۲۰ تا ۲۵ سال بودند که اکنون این رده،۶ درصد اهداکنندگان خون است و بیشترین اهداکنندگان کنونی خون، رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال است.

وی تصریح کرد: ذخایر خون استان اصفهان کاهش یافته و از تمامی اهداکنندگان خواهشمندیم به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خون

دهراب‌پور با بیان اینکه جوانان بیشتر می توانند برای تأمین خون کافی و سالم در اهدای خون مشارکت کنند، گفت: لازم به یادآوری است که افراد ۱۷ سال تمام، با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم و سالم می‌توانند برای اهدای خون به مراکز معرفی شده مراجعه و با یکبار اهدا جان حداقل سه بیمار را نجات دهند.

کاهش ذخایر بانک خون و نیاز به اهدا خون

و با توجه به کاهش شدید ذخایر خونی در استان اصفهان در این روزهای سرد سال، عزیزان اهدا کننده خون می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

 مرکز خونگیری خواجو: ۷ صبح تا ۱۸:۳۰

مرکز خونگیری شهید حججی: روزهای زوج ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰

مرکز خونگیری شاهین شهر: روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰

مرکز خونگیری خمینی شهر: ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰

مرکز خونگیری نایین: روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه، چهارشنبه ۹ صبح تا ۱۲

مرکز خونگیری زرین شهر: روزهای یک شنبه و سه شنبه ۹ صبح تا ۱۲

پایگاه خونگیری نجف آباد: ۷:۳۰ تا ۱۳

پایگاه خونگیری شهرضا:۷:۳۰ تا ۱۳

پایگاه خونگیری کاشان: ۷:۳۰ تا ۱۳

پایگاه خونگیری گلپایگان: ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰

پایگاه خونگیری خوانسار: ۷:۳۰ تا ۱۳

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *