اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

شاهین شهری ها بیش از میانگین استان اصفهان آب مصرف می‌کنند

ریاست آموزش همگانی آبفا استان اصفهان از بالا بودن سرانه مصرف آب توسط شهروندان شاهین شهری نسبت به میانگین مصرف در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA  مهران ابوطالبی – کارشناس روابط عمومی و ریاست آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه که روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور کارشناسان روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان و مدیریت شرکت آبفا منطقه شاهین شهر  برگزار شد از بالاتر بودن سرانه مصرف آب در شاهین شهر نسبت به میانگین استان اصفهان خبر داد.

شاهین شهری ها بیش از میانگین استان اصفهان آب مصرف می‌کنند

ریاست آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این نشست که با محوریت هفته صرفه جویی آب از ۲۵ تا ۳۱ خردادماه برگزار شد؛ افزود : بطور کل در دهه اخیر نسبت به گذشته سرانه تامین از هر دو منابع آب تجدیدپذیر و  تجدید ناپذیر کاهش یافته است.

ابوطالبی تصریح کرد : به عنوان مثال سرانه آب تجدید پذیر در دهه ۳۰ و ۴۰ حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب بوده است و با کاهش منابع آبی، هم اکنون حدود ۱۳۰۰۰ مترمکعب گردیده است. (یعنی حدوداً ۶۰ درصد آن کاهش یافته است) که مطمئنا در ایجاد بحران‌های آبی مؤثر است.

وی افزود : سرانه مصرف آب توسط هر فرد در شاهین شهر ۲۱۰ تا ۲۲۰ لیتر در روز است در حالیکه میانگین مصرف در استان اصفهان کمتر از ۲۰۰ لیتر در روز و حدود ۱۷۰ لیتر در روز است ، لذا بطور کلی می‌توان گفت که شاهین‌شهر در مقایسه با میانگین استان ، شهری پر مصرف محسوب می‌شود.

ریاست آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کمبود منابع آبی و ظرفیت انتقال ادامه داد : مشارکت شهروندان شاهین شهری با مدیریت بهینه مصرف آب همگام با مدیریت راهبردی آبفا در تامین و توزیع آب مورد نیاز ، قطعاً تأثیر ویژه ای در توزیع متناسب ظرفیت انتقال در تمامی محلات شهر و گذر از تنش‌های آبی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش پر رنگ رسانه ها در فرهنگ سازی خوب و با فرهنگ بودن شهروندان شاهین شهر ، از رسانه ها درخواست نمود تا ضمن آگاهی رسانی از بحران گسترده موجود در منابع آبی کشور و بویژه در منطقه اصفهان ، با اطلاع رسانی به هنگام اصول و روش های مدیریت بهینه مصرف آب ، زمینه همراهی بیشتر شهروندان در گذر از تنش های آبی و فصول پر مصرف را همچون گذشته فراهم نمایند.

 

 

 

 

 

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *