اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

خدمت رسانی شهرداری شاهین شهر با پیمانکاری که دو مرتبه شاهین شهری ها را بی آب کرد

پیمانکار شهرداری شاهین شهر و مجری احداث پل عابر پیاده فانتزی در سه راه فردوسی شاهین شهر در روزهای اخیر برای بار دوم لوله آبرسانی شهر را در اثر حفاری غیر اصولی در نقطه ای دیگر شکست و بار دیگر شاهین شهری ها را در یک روز گرم و تعطیل حدود ۱۰ ساعت  با قطعی آب و کم آبی مواجه ساخت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA ؛ پیمانکار شهرداری شاهین شهر و مجری احداث پل عابر پیاده فانتزی در سه راه فردوسی شاهین شهر روز جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ «برای بار دوم» لوله آبرسانی شهر را در اثر حفاری غیر اصولی در نقطه ای دیگر شکست و بار دیگر شاهین شهری ها را در یک روز گرم و تعطیل حدود ۹ ساعت با قطعی آب مواجه ساخت.

این شکستگی لوله در سمت شمالی سه راه فردوسی شاهین شهر؛ خسارت زیادی را موجب شد و آب را در بسیاری از نواحی اصلی شهر قطع کرد و شهروندان را در یک روز گرم تابستان با قطعی غیر منتظره آب مواجه ساخت.

قطعی آب شاهین شهر | تکرار بی آب شدن شهروندان توسط پیمانکار شهرداری شاهین شهرحفاری غیر اصولی پیمانکار شهرداری شاهین شهر در جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موجب شد تا با تلاش بی وقفه ۸ نفر پرسنل آبفا در یک روز تعطیل پس از حدود ۸ ساعت قطعی آب شهروندان ، وضعیت آبرسانی شهر به حالت عادی بازگردد.

این پیمانکار حدود دو ماه قبل نیز در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ( باز هم در یک روز تعطیل دیگر ) موجب شکستن خط لوله آبرسانی شهر در سمت جنوبی سه راه فردوسی شده و شهروندان دو شهر شاهین شهر و گرگاب را حدود ۱۲ ساعت بی آب کرده بود.

این حفاری بازهم غیر اصولی، که بافت اصلی شهر ( حدود ۸ خیابان شامل خیابان های فردوسی ، رازی ، مخابرات ، نظامی ، بهداری ، حافظ ، و  سعدی و برخی خیابان های مجاور ) و همچنین شهر گرگاب را دچار بی آبی کرده بود، خسارتی بالغ بر ده میلیارد ریال به شبکه آبرسانی شهر وارد ساخت.

در آن روز تعطیل نیز با حضور و پیگیری مستمر فرماندار و مدیر آبفا شهرستان و پس از ۱۲ ساعت تلاش بی وقفه بالغ بر ۱۰ نفر پرسنل آبفا شاهین شهر، شبکه آبرسانی اصلاح گردید و خدمت رسانی به شهروندان به وضعیت قبلی بازگشت.

بنابر شنیده ها از آبفای شاهین شهر ، نقشه خطوط آبرسان به پیمانکار و شهرداری شاهین شهر ابلاغ شده و در اختیار پیمانکار اجرایی نیز قرار گرفته ولی سوال اینجاست که چرا پس از دومین مرتبه تکرار خطای مشابه توسط این پیمانکار و ایجاد تنش و استرس ناشی از  قطعی آب و کم آبی برای شهروندان ، همچنان شهردار (سعید ابریشمی راد) و شورای شهر فعلی اصرار به استمرار فعالیت این پیمانکار بر تکمیل ساخت این پل فانتزی دارند؟ و چرا این پیمانکار علی رغم جریمه بالایی که ادعا می‌شود مدیران شهری در اثر حفاری غیر اصولی قبلی (در روز جمعه ۲۱ اردیبهست ۱۴۰۳) به منظور جبران خسارت برای وی در نظر گرفته اند، مجدداً همان خطا را (در روز جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳) تکرار و شهروندان را دچار تنش و استرس ناشی از  قطعی آب و کم آبی می سازد و علارغم دو مرتبه خطا و آنهم مشابه در فعالیت های اجرایی وی، همچنان بر اجرای این پروژه باقی می‌ماند.

و آنچه که مهم و قابل تامل است این است که تمهیدات شهردار و شورای شهر و جریمه متعلقه به پیمانکار در تقصیر به شکستگی قبل در همین مکان، ظاهراً تصمیمات مناسبی برای جلوگیری از بروز مجدد حادثه نبوده است …

شهردار و شورای شهر به جای عذرخواهی از مردم و تصمیم گیری فوریتی و ویژه در خصوص عملکرد این پیمانکار و جبران تنش وارده به شهروندان در روز های گرم سال ، در حال برگزاری نمایش و شو در خصوص افتتاحیه ها و فعالیت‌های روزانه شهرداری نظیر علف‌زنی، گلکاری، ترمیم سنگفرش و لکه گیری آسفالت و … از طریق رسانه های تحت حمایت و نظارت خویش هستند.

در حالی که فعالیت‌های فوق امور روزمره شهرداری هستند و در همه ادوار مدیریتی شهرداری، پرسنل شهرداری بابت آن حقوق می‌گرفته‌اند و کم و بیش به صورت روزمره انجام می‌شده و در حال حاضر با تدبیر مدیریت شهری فعلی و گسترش نمایشی آن در میان رسانه‌های مجازی تحت حمایت روابط عمومی این نهاد به یک آیتم ویژه، در راستای خدمت گذاری تبدیل و به شهروندان القاء می‌شود.

و حتی اگر ادعای مدیران شهری این باشد که فعالیت های مذکور سابقاً انجام نمی‌شده و هم اکنون در حال مدیریت و انجام است مدیران سابق و پرسنل شهرداری بابت کسر کاری که داشته‌اند بایست ارزیابی شده و در صورت لزوم به لحاظ عدم انجام خدمات و وظایف به مراجع قانونی معرفی و بابت حقوقی که از بیت المال بابت آن گرفته‌اند ، پاسخگو گردند.

به عنوان یک مطالبه رسانه‌ای ؛ شهردار و اعضای شورای شهر بایست پاسخ دهند: یک پیمانکار با چه مجوزی حق دارد، مکرراً با عدم رعایت موازین تخصصی یا تکرار یک خطای فاحش ، مردم یک شهر را ، چندین بار و آنهم ساعت‌ها در روزهای تعطیل و مقارن با ایام گرم سال بی‌آب کند و مدیران شهری و نمایندگان مردم در شورای شهر، بر اساس مسئولیتی که طبق قانون نسبت به شهروندان بر عهده گرفته‌اند، نقاط و مسیر نظارتی ایشان در انتخاب این پیمانکار ، عقد قرارداد و عملکرد و  و استمرار همکاری با وی را برای مردم شفاف سازی کنند و به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری نسبت به عدم بروز یک حادثه دیگر ناشی از نوع عملکرد و عدم صلاحیت تخصصی پیمانکار بطور جدی‌تر از گذشته متعهد گردند.

گزیده اخبار را با خبرگزاری رسمی شاهین شهر در شبکه های مجازی دنبال کنید:

لوگو تلگرام کانال اخبار شاهین شهر در تلگرام
telegram.me/shinnafarsi

لوگو ایتا پایگاه خبری شاهین شهر در ایتا
eitaa.com/shinnafarsi

لوگو اینستاگرام پیج شاهین شهر در اینستاگرام
instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *